• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • lije

Tycker oxå shape up är lite svår, svårt att hitta vissa livsmedel! Men funkar ok om man bara vill ha ett hum om kaloriinnehåll osv

Avdelning"nöjd med mig själv" :) Hoppade över fikat trots att jag tänkt att jag kunde ta en liten bulle! Tog lite frukt ist :)

• mammakalmar

Det blev bara en kortare promenad med mina bungypumpstavar, hade knappt gått 2 km när mobilen ringde och det var en kille som skulle hämta en grej hemma hos mig som var framme fast han hade sagt att han skulle komma en och en halv timme senare så det var bara att vända och gå hem och farten jag höll hem var sådan att jag var alldeles genomsvett när jag kom hem.
    Jag tycker det är enkelt att registrera maten med matdagboken plus att du kan lägga in egna recept samt även skapa egna livsmedel för alla finns ju inte med där heller tyvärr. På shape up tror jag bara att man fick lägga in två egna recept eller nåt sånt om man inte betalade för appen och matdagboken har jag lagt in massor med recept innan jag blev plusmedlem. 

• Carmelina

Det skulle vara väldigt roligt att räkna ihop hur många kilo vi har gått ner tillsammans när de åtta veckorna är slut :)

• En himmelsk drog

Hjärtemamma - wow, grymt gjort med listan! :D Det underlättar helt klart att hålla lite koll på andra också så man slipper bläddra igenom flera sidor. När jag sitter vid datorn nästa gång lägger jag in den i ts också.

• Carmelina

Jag provade shape up-appen för något år sen och förhoppningsvis har de väl ändrat i den men sökte man på exempelvis avokado så fick man upp 5 olika förslag på hur många kalorier den kunde innehålla och så var det med allt. Rätt förvirrande, även om det gjorde så att man kunde ha ätit färre kalorier genom att välja "rätt" poster :)

• spökplumpen

Hjärtemamma: shit, vilket jobb du lagt ner på listan. Tack! Till alla: Vad duktiga ni är! Jag är också duktig. Trots att jag känner mig alldeles mör i kroppen av gårdagens bravader, ösregn, Max 5 timmars sömn per natt denna vecka och att det känns som att jag har fått barnens förkylning så har jag gått ca 20 000 steg och 39 våningar. Men imorgon då är det bara sova samt lugn och ro som gäller! Det mest ansträngande som händer imorgon är kakbak med barnen.

• Fru Mamma

Åh, denna veckan känns toppen, trots att det blivit som de andra veckorna: inga promenader, jag längtar så sjukt mycket tills jag får ställa mig på vågen, jag spenderar dagarna med att kasa upp byxorna femtielva gånger i timmen, så jag är ganska övertygad om att det kommer att märkas skillnad på vågen också. Jag ska se till att dra ut familjen på promenad på både lördag och söndag (såvida ingen blir smittad av dotra, men nu är det ca 40 timmar sedan hon kräktes sista gången, så risken känns inte överdrivet stor), och imorgon SKA jag gå på promenad efter att jag lämnat grabben på skolan. Så jag MÅSTE vakna i tid imorgon... Sista veckan har jag försovit mig varenda dag, vilket gjort att min man fått lämna grabben på väg till jobbet... Men det ska inte hända imorgon för jag behöööööver gå på promenader!

• hjärtemamma

Jag tycker bara det är roligt, ska försöka komma ihåg att ändra i listan så fort jag sitter vid datorn nästa gång. Idag fikade jag med en arbetskamrat och det blev en bulle och en liten kaka för min del, dock drack jag vatten till. Efter att hon gått hem ställde jag mig på crosstrainern igen och körde 15km så sammanlagt har jag kört 30km idag

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor