• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-18 18:58:59 följande:
    Hjärtemamma: Gud vad bra jobbat!

Carmelina skrev 2013-04-18 19:30:33 följande:
    Hjärtemamma: 30 km är ju toppen!

Ja jag är riktigt nöjd själv, trodde inte jag skulle klara av 15km nu ikväll, men jag gjorde det. Det bli lite som en drog, bara lite till och lite till
  • Carmelina

Aah! Hittade en mängd bortglömt påskgodis. Det kallar på mig! Mini-toblerone som ropar: Äääät mig.
    Man ska verkligen inte ha godis liggande hemma!

• hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-18 20:30:49 följande:
    Aah! Hittade en mängd bortglömt påskgodis. Det kallar på mig! Mini-toblerone som ropar: Äääät mig. Man ska verkligen inte ha godis liggande hemma!

Du måste försöka låta bli, tänk på hur du skulle känna dig efteråt, är det värt det?
  • Carmelina

Tack, Hjärtemamma. :)
    Du har helt rätt. Det är verkligen inte värt det! Ibland behöver man bara några kloka ord för att man ska kunna ta sig i kragen.

• Fru Mamma

Carmelina: usch nej, det ska man inte... Men det är jobbigt det här med att inte ha godis hemma...

Min bonusdotter fick över 5 kilo godis i födelsedagspresent av min mans faster... Jovisst... JÄTTESNÄLLT av henne.. Bara det att min bonus är inte överdrivet glad i sötsaker över huvud taget... Hon tar ett par, kanske tre bitar på lördagskvällen och sen står godiset där i skåpet och hånar mig och lockar på mig :P i sådana lägen är sådana barn som grabben snäppet "bättre" faktiskt, han har samma problematik som mig, han kan inte sluta förrän det är slut och då har man ingen chans att gå runt och sukta, för han köper sitt godis, sen smäller han i sig det. Bonus köper samma mängd och äter ett par bitar, sen lägger hon undan det, sen gör hon samma sak nästa gång :P och detta är då utöver de 5 kilona hon har sen sin födelsedag (nä, okej, det var orättvist, hon har faktiskt ätit 0,2 kilo sen dess) i OKTOBER! Det bara ligger där i skåpet och ropar på mig, och det är en sjuhelsikes massa choklad (nu dreglar jag ordentligt) hahaha... Mmm, citronvatten ;)

• Fru Mamma

Evelinassyster: ja, LITE lättare en stund blir det, tills mitt godismonster påpekar att det faktiskt går att ersätta godiset ;)

• Carmelina

Fru mamma: 5 KILO?!?!? Det är anständigt (eller möjligen oanständigt) mycket godis. Att du lyckats hålla dig tycker jag är mer än starkt!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor