• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Carmelina: nja, det var ju faktiskt bara 4,8 kilo kvar... Och påsarna väger säkert några gram också ;) men ja, det är fan hemskt! Speciellt nu.. Jag gick från att äta en 200-grams chokladkaka (mer mellan ägglossning och mens) om DAGEN till att äta ingen choklad alls, och nu vill jag haaa choklad :P MEN! Jag borstar tänderna direkt efter middagen "nu för tiden", och jag vill inte behöva borsta om dom (jag har en komplicerad rutin när jag borstar tänderna, och den tar en jäääävla tid) så bara det gör att jag låter bli ;)

• Fru Mamma

Åh! Idag blir promenaden äntligen av! Solen skiner, jag har packat ner sysselsättning och flaska till dotra, hon är halvsömnig, frukosten är uppäten, vi är (strax) påklädda, och vi har tid på oss tills 12.40, nu kör vi!

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-04-19 07:44:44 följande:
    Åh! Idag blir promenaden äntligen av! Solen skiner, jag har packat ner sysselsättning och flaska till dotra, hon är halvsömnig, frukosten är uppäten, vi är (strax) påklädda, och vi har tid på oss tills 12.40, nu kör vi!

bravo,  bara kämpa på :) jag hade tänkt hinna med två pass på crosstrainern idag också, men vet inte om jag gör det. Jag brukar köra ett pass när dottern sover på förmiddagen, men idag kanske stora dottern ska ha en kompis här och då vill inte jag stå och svettas. Får väl städa under tiden istället
  • hjärtemamma

Har en fråga, jag har dragit ner på mina portioner en del och jag blir mätt när jag äter, men sen kan jag bli hungrig 10 minuter senare igen. Är det bara för att magsäcken håller på att vänja sig och det bara är för mig att härda ut tror ni?

• lije

Oj vad ni tränar, bra jobbat! Sj hinner jag inget känns det som! Cyklar ju t jobbet, men jobbar heltid så hinner inte så mkt mer! Skulle iofs hinna springa en runda när busen somnat men har fått mkt problem efter förlossningen så bör/vill helst inte springa :(
    Vilket är en stor sorg för det var något jag gillade förut! Och det enda som känns som jag skulle hinna med!!

• Fru Mamma

Hjärtemamma: kämpa på med crosstrainern! :) har dock ingen aning om varför det blir så med hungern, men jag lider av samma problem och jag HOPPAS att det är för att magen håller på att vänja sig..

• Fru Mamma

Lije: det är ju superbra att du cyklar till jobbet iallafall, det är den lilla vardagsmotionen som gör stor skillnad, sen kan du ju faktiskt försöka klämma in lite träning på helgerna! :)

• spökplumpen

Jaha, ställde mig på vågen imorse och jag blev förvånad. Jag har ju läst att många går upp i vikt av att börja träna och att musklerna bindervatten vid träningsvärk, men jag trodde ändå att jag skulle ha gått ner men icke. Upp några hekto, men det är inget jag hänger läpp över. Jag känner mig både snygg, duktig och hurtig och det spelar ingen roll om vågen visar plus. Jag har ju dessutom kunnat spänna skärpet ett hål mindre denna vecka...hihi förutom precis efter maten.

• Fru Mamma

Min promenad blev drygt 8 kilometer, och jag funderar på att ta samma runda när jag hämtat sonen efter skolan, men som minst kommer jag gå drygt 4 kilometer till under dagen, men jag ska försöka hinna med att veckostäda idag också ju, så vi får se om jag tar en extrarunda sen eller inte...

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor