• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Lije: men "på den tiden" så åt jag ju praktiskt taget konstant från middagen (runt 18-19) tills jag gick och la mig (runt 00-01), så då täckte jag ändå kaloribehovet gott och väl :P ja, nötter kanske jag skulle köpa hem... Det är ju bara det att det är så satans gott, så det är sällan jag kan nöja mig med en näve :P

• helahelena

Bara minus 0.2 på vågen idag.. Har hållt mig runt 1000-1200 kcal, under 20g kh/ dag men bara tränat totalt 3 h i veckan ( exkl. Promenader på 30 min varje morgon då). Kanske måste öka på träningen?

• lije

Fru mamma: ja nötter är ju väldigt gott, brukar vara svårt att sluta, jag väljer därför naturella, de är inte lika goda tycker jag ;)
    Ner 0.3 sen igår men det är ju inget hållbart resultat

Hela Helena, morgonpromrnader är toppen, körde jämt det förut(innan barn) 40 min lr lätt jogging 30! Nu hinner jag inte, lr orkar!

• Anonym (Långstång)

still från i går, tråkigt. jag åt ordentligt men ingen träning. undra om all vätska runnit av nu och jag måste jobba super hårt för att få bort fläsket. Mår lite bättre idag så jag ska se om min zumba kompis kommer idag för då tränar jag iaf annars tar jag en vilo dag till.

• En himmelsk drog

Jag är tillbaka nu, dags för nya tag. Jag gav inte upp men jag fuskade så det bara visslar om det, morfar fyllde år igår och jag som mådde bättre åkte dit för att fira. Blev kakor, glass och tårta utöver maten de bjöd på.. suck.

• lije

Har fortsatt min "fasta" och sa nej tack när det bjöds på mitt favvofika på rasten :)
    Får se hur det går i kv när jag ska äta grönsaksoppa till middag :/

• Fru Mamma

Helahelena: morgonpromenader är så härligt om man är på humör för det :) kan du inte gå en något längre promenad på mornarna då?

• Fru Mamma

En himmelsk drog: härligt att ha dig tillbaka, och att du mår bättre! Det kan inte ha varit en vanlig maginfluensa väl? Och det är HELT okej att fuska då och då, faktiskt!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor