• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (55 kg)

Stolt simmade 200 meter idag + massa lek i vattnet. 
    Ätit lite fel men ändå ätit mat så det ser jag som +.
    Nu har det varit fredags mys med popcorn och vatten.

• Anonym (HoN)

Hel alla! Jag måste tyvärr meddela att jag drar mig ur. Jag har flera student skivor två resor (paris och turkiet) studentbal studenten och flera konserter framför mig nu följande veckor. Jag känner att jag vill verkligen njuta av denna tiden och inte hålla på och stressa mig över maten. 54 var nu morgon viktigt så det känns helt ok till mina 162 cm. Förlåt för att jag sviker er men känner att jag vill kunna njuta av dessa underbara veckor fullt ut och ta upp dieten när det passar bättre ned allt omkring. Önskar er all lycka!

• Fru Mamma

Åh jäklar vad gott jag ätit idag, och så jäkla mycket jag rört mig! Grabben hade en aktivitet på skolan idag, och så sålde någon högre klass fika för att kunna bekosta klassresa, och så köpte vi varsin fika och vilka MÄNGDER dom la upp på faten, fick tre småkakor, en sockerkaksbit och en kladdkakebit och efter det var vi "tvungna" att gå ner på stan och köpa varsin glass, jag tog en liten skitglass och tänkte att den knappt kunde innehålla några kalorier över huvud taget... Jo Tjena... Över 300 kalorier...! :O

Meeeen, å andra sidan har jag gått långt och spelat fotboll med grabben och klättrat runt på lekplatsen, så jag jag bränt ca 1070 kalorier, det vill säga ca 270 kalorier mer än vad jag stoppat i mig (frukost, lunch, fika och glass)...

• Anonym (Lori)

Det har gått precis 3 veckor och jag har gått ner  2kg med LCHF. Gick ner från 71kg till 69kg

• Fru Mamma

Jahaja, nu har jag ätit frukost, lunch, middag, fika och glass under dagen... Och jag är uppe i 40 kalorier av 1276... Vad ska jag göra för att få i mig övriga 1236 kalorierna då?

• Anonym (Långstång)
    Fru Mamma skrev 2013-04-26 15:33:38 följande:
    Långstång: hur blev det med zumban?

Fru Mamma skrev 2013-04-26 15:33:38 följande:
    Långstång: hur blev det med zumban?

Jo det blir zumba så ofta det går. Tycks göra att jag går ner ett halv kg på en dag så det är nice! Den dagen jag inte tränade stod oxå vikte still. Idag har jag varit bakis så har suttit utslagen halva dan. I morron ska jag flyttstäda så det får bli morrondagens träning hehe
  • Lilla Puh

Var så sugen på lördagsgodis idag, så jag tog barnvagnen och knatade över en mil så att jag skulle kunna äta lite godis utan alltför dåligt samvete iallafall haha :) skönt i solen faktiskt, och runkeeper visade 590 brända kcal. Nån som vet om det kan stämma? Gick i knappt 2 timmar men då fick stanna till lite snabbisar pga dottern ibland och så försökte jag hålla tempet emellan det.

• Fru Mamma

Lilla puh: men shit vilken brutal skillnad... När jag går runt en mil på knappt två timmar så visar min runkeeper bara 280-någonting kalorier! :O var ligger skillnaden??? :O

• Lilla Puh

Fru mamma: men oj vilken skillnad, kikade lite nu och runt 60 kcal/km ser det ut som jag brukar bränna... sen vet jag inte riktigt vad den räknar på, har alltid trott att den räknar in hastighet mm. Måste tillägga att jag är lite stolt över mig själv också. Hade köpt drygt 250 gram lösgodis igår som jag tänkte "unna" mig, men åt 100gram sen var jag inte ens sugen på mer så jag höll mig ändå inom min kcal-gräns! :) ("förr" hade jag ätit betydligt mer än 250g kan jag ju tillägga).

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor