• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

Spökplumpen: krya på dig!
    Med tanke på hur många här i tråden som drabbats av magsjuka börjat jag undra om det inte är ett virus som smittar via familjeliv ;)

• hjärtemamma
    spökplumpen skrev 2013-04-23 19:24:47 följande:
    Härligt att höra att ni kämpar på tjejer! Här hos oss råder magsjuka sen i fredags natt....målet nu är att ta oss till torsdag vid19 utan någon mer kräkning eller diarreblöja. Sällan har jag väl längtat ut mer än nu. Jag har klarat mig men matluten försvinner ju även för egen del och det jag har ätit har blivit nästan uteslutande mejerier. Nästa vecka kan bara bli bättre!

usch för magsjuka, jag lider med er. Säger som Carmelina, det verkar gå ett virus här på familjeliv, men jag ska försöka hålla mig frisk :)
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-23 19:28:32 följande:
    Idag har jag både hämtat och lämnat dotter till fots. Det blir ändå 6 kilometer sammanlagt. Var ganska nöjd tills jag kom på att jag har vägdag imorgon och så fort jag tör mig det minsta lilla mer än vanligt så samlar min kropp på sig vatten som om vore jag en kamel. Nåja, hoppet är det sista som lämnar en, det kan bli bra imorgon ändå :)

alla rörelse är bra, bara kömpa på. Varför samlar kroppen på sig vatten?
  • hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-04-23 19:29:52 följande:
    Hjärtemamma: jag är riktigt imponerad av din träning!!

jag också faktiskt, jag har överträffat mig själv. Hoppas nu bara att jag kan hålla fast vid min träning
  • lije

Fy för magsjuka :(
    Och fy för min dag, ätit på tok för mkt!! Så nu funderar jag på att hoppa över middagen men det är ju inte bra att göra det egentligen!

• stina 86

Har gått ner ca 0,5 till 1 kg,vet inte exakt hur mkt jag vägde när jag började..Jag har inga problem med att hålla antalet kalorier,tvärtom får ofta över många..problemet är att jag ofta använder dom sista kalorierna till kex,en glasspinne,lite choklad eller liknande...känns inte så bra...

• Carmelina

Hjärtemamma: jag vet faktiskt inte, men jag har märkt det när jag tränat tidigare också. Men men det är ju inte så att kroppen håller fast i vattnet för evigt, bara längre än tills imorgon bitti när jag har vägdag :)

• Carmelina

-0,7 kg. Det blir -2 sen vi började och -8,3 sen jag började själv i januari. Det går inte så fort men det går neråt.
    Nu börjar det bli dags att komma igång med motionen på allvar så det blir hämta och lämna till fots idag med. Med en dubbelvagn i ena handen och en cykelstång med tillhörande cykel i andra är det lite tuffare än en vanlig promenad :)

• Carmelina

Iije: hur gick det med middagen igår? Man kan ju alltid försöka äta jättemycket grönsaker och lite lite annat så att det inte blir då många points. Eller ta några bonuspoints. Eller aktivitetspoints?

• Anonym (Långstång)

Hej, har varit sjuk och mitt i en flytt så det har inte gått så bra för mig men nu på 2 dagar har jag gått ner 2.1 kg med zumba och lchf! Fuskade som tusan i måndags men körde rakt i går. I den här takten kan jag vara under 100kg innan veckan e slut !

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor