• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Lije:tack! Ja, det är härligt som fan ;) har bara 5,1 kilo kvar innan jag "bara" är överviktig (enligt BMI :P)! :D och i den här takten så har jag lyckats med det i slutet på maj!!! :D woho! Jag har ALDRIG klarat av att hålla motivationen såhär bra i schack såhär länge förr! Bara DET är en enorm bedrift! :D

• mammakalmar

Ja nu har jag ätit godis för första gången på en månad, fick nämligen mensen idag och blev så sugen att jag tryckte i mig mellan 40-50 g godis och det känns inte alls bra men det är bara att ta nya tag och gå vidare.

Har träningsvärk från igår, var på gymmet igår kväll och körde ett pass gymcirkel första passet på ett halvår samt att jag gick en runda med stavarna igår också.  

• Lilla Puh
    Anonym (.) skrev 2013-04-30 11:46:01 följande:

Om man kollar i anorexiforum ser man att ca 900-1300 kcal är vad som brukar räknas som svält. Utifrån det skulle jag säga, testa att äta mer också vad som händer!
    Alltså, jag har ju inte medvetet försökt att svälta mig :) men när jag har tagit bort godis och sånt så har det bara inte blivit mer kvar, och det blir aldrig av att jag äter en massa mellanmål och sånt. Jag går inte hungrig och jag är inte superaktiv så det går ingen nöd på mig heller :P
  • hjärtemamma

har idag sprungit/gått för första gången. Tiden kanske inte blev den bästa, men jag är stolt över mig själv iaf. Efter det så gjorde jag ett pass på wii fit så dagens träning är gjord.

• Anonym (.)
    lije skrev 2013-04-30 11:59:38 följande:
    Anonym(.) det vet jag inte om de stämmer! 900 möjligen men är du fysiskt inaktiv kvinna runt 65 kilo behöver du ca 1800-2000 kal om dagen! Man bör ligga på 500 underskott om du ska ner i vikt! Enligt viktklubben iaf! Jag låg på 1300 när jag räknade ich det var ingen svält :)

lije skrev 2013-04-30 11:59:38 följande:
    Anonym(.) det vet jag inte om de stämmer! 900 möjligen men är du fysiskt inaktiv kvinna runt 65 kilo behöver du ca 1800-2000 kal om dagen! Man bör ligga på 500 underskott om du ska ner i vikt! Enligt viktklubben iaf! Jag låg på 1300 när jag räknade ich det var ingen svält :)

Ja det är säkert ganska stor skillnad om man jämför en överviktig person med en som har anorexia. Men hur som hur så skulle jag oavsett säga....testa att äta mer och se vad som händer. Kanske börja steka maten med kokosfett, som dels ökar på kcal och dels sätter fart på viktnedgången?
  • Fru Mamma

Oh fy, igår kom jag inte ens upp till 800 kalorier... Och jag har varit såååå yr och såååå trött och såååå lättirriterad och såååå låg under dagen idag... Och idag har jag (minus motion då, har promenerat en del) bara kommit upp till 76 kalorier så jag bävar inför hur morgondagen kommer att bli med storstädning och allt :( kommer nog få ha nötter och bananer eller något i högsta hugg när jag går runt här och städar imorgon, och kanske inte vara så helvetiskt rädd för att överskrida kalorigränsen... Annars kommer jag säkert tuppa av någon gång under morgondagen.

Har det gått bra för er idag?

• hjärtemamma

Nu har jag kört 20km på crosstrainern och i eftermiddag blir det ett pass med wii. Får passa på nu för i morgon börjar jag jobba igen efter min föräldraledighet och då gäller det att försöka få in träningen så att det passar mitt vardagsliv. Med sötsaker går det också bra, jag har inte ätit godis på 18 dagar, däremot åt jag lite ostbågar i helgen. Mina matportioner har minskat och nu måste jag bara få till mellanmål också.

• Fru Mamma

Hjärtemamma: toppenbra ju! Och lycka till på jobbet, hoppas att du inte överger oss helt bara! Det kommer gå toppenbra och du är verkligen svinduktig! Jag är riktigt avundsjuk på din jävlar anammar och din självdisciplin.

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-05-01 10:18:18 följande:
    Hjärtemamma: toppenbra ju! Och lycka till på jobbet, hoppas att du inte överger oss helt bara! Det kommer gå toppenbra och du är verkligen svinduktig! Jag är riktigt avundsjuk på din jävlar anammar och din självdisciplin.

Tack så mycket, det kändes skönt att få höra det även om jag själv tycker att jag inte har någon självdisciplin. Jag kommer absolut fortsätta kika in här flera gånger per dag. Ni är minastörtepelare och utan er skulle jag inte klara av den här resan
  • Fru Mamma

Hjärtemamma: du är alldeles för hård mot dig själv :( herregud, du tränar flera gånger i veckan (jag har inte ens kommit igång med regelbundna promenader än, vilket var mitt mål att göra från början), du har inte ätit godis på ARTON dagar (har jag tur så fuskar jag inte på veckodagarna, utan bara på helgen), du har gått ner HUR mycket som helst och du verkar alltid så positiv (bortsett från invägningsdagarna), är inte det att ha självdisciplin? Du tränade till och med när du var förkyld ju! (Det hade jag aldrig gjort, eftersom jag är så jäkla lat). Du ÄR duktig!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor