• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (HoN)

Mätte mig nyss och insåg att jag hade tappat hela 5 cm över "kärlekshandtagen" hade även tappat ngr centimeter på andra ställen dock är låren fortfarande lika stora *suck*. Annars har veckan gått bra, ätit mycket protein och lite kolhydrater och fett.

Tycker ni andra är så sjukt duktiga som får massa minus hela tiden^^

• hjärtemamma

Har tränat sex gånger mellan måndag och onsdag. Hade tänkt få till två träningstillfällen idag också, men efter att jag varit ute på en promenad på 1,25h så sa kroppen ifrån och jag orkar inte med att träna en gång till idag. Sen ska jag åka iväg i ett par dagar för att gå på begravning så det kommer inte bli någon träning då heller. Tror faktiskt min kropp behöver vila.

• Fru Mamma

Lije: det kan inte vara så enkelt att din kropp inte fattat att den ska gå ner i vikt än? Eller att den känner att den behöver vila?

• Fru Mamma

Lilla puh: haha, man behöver faktiskt tillåta sig lite gottit ibland... Och 1 gång/vecka är ju faktiskt bra mycket bättre än alternativet att man kör på stenhårt tills man tröttnar och sen ger upp och återgår till gamla vanor...!

• Fru Mamma

HoN: superbra jobbat ju! Jag mätte mig för skojs skull idag och insåg att jag tappat 4 cm runt midjan, och det är ju skönt, men det hade vart ännu skönare om det hade märkts i spegeln... Har inte märkt någon skillnad på kläderna heller konstigt nog...

• Fru Mamma

Hjärtemamma: det är bra, ta ett par dagar nu till att vila kroppen så att den orkar mer igen! Inga minuskilon i världen är värt att kroppen lägger av!

• Fru Mamma

Jag har haft ett par jobbiga dagar sen sista vägningstillfället, men nu börjar jag känna mig väldigt positivt inställd till att ställa mig på vågen på måndag, kanske mest för att jag vet att vi bara ska vara hemma i helgen och att jag därför kommer ha lättare att stå emot frestelserna som lurar överallt. Det har gått sisådär med maten denna veckan faktiskt.. Jag har jättesvårt för att komma upp till rätt summa kalorier och därför känt mig väldigt trött, gnällig och allmänt negativ redan runt tidig eftermiddag, men igår lyckades jag faktiskt komma upp i rätt summa, så idag har vart lite roligare och jag känner inte alls samma gnällighet. Jag köpte sådant där grovt rågbröd idag också, som jag hade tänkt äta till middag ikväll när dom andra äter ugnspannkaka... idag kommer jag tyvärr inte komma ens i närheten av att äta alla kalorier jag ska ha i mig, jag har 1243 kalorier kvar att äta (jag HAR ätit bra, men jag var tvungen att springa lite ärenden, så shape up-appen påstår att jag har förbränt alla kalorier utom 33) och så måste jag ut och gå en runda sen, för jag har lovat en väninna att komma och hälsa på en stund ikväll, och det är iallafall 2-3 km tur och retur, men jag får gå sakta så bränner jag inte lika mycket ;)

• lije

Fru mamma: jo kanske är så, får försöka hålla ut och se det långsiktigt! Jobbigt med jobbiga dagar, men som jag förstod det äter du för lite? Hur många kalorier ska du äta en dag? Du får väl lägga in några mellanmål!

Jag har kört endagsfasta idag (inspirerad av vetenskapens värld) och tänkte göra de i morn oxå! Ätit 500 kalorier! Sovit dåligt i natt på det oxå så har känt mig lite off hela dagen! Inte så hungrig nu iaf!! Får se om det kan kicka igång viktminskningen!!

• Fru Mamma

Lije: jag håller tummarna för dig!
    I vanliga fall så äter jag alldeles för mycket, men när jag räknar kalorier och verkligen tänker på vad jag äter så kommer jag liksom inte upp i rätt antal... Ska äta 1276 (av någon konstig anledning får jag typ 5 kalorier mindre varje vecka), och denna veckan har jag som mest kommit upp till strax över 900 (fast i tisdags lär jag ha överskridit det, men brydde mig inte om att vara kalorifascist på kvällen när vi firade vår bröllopsdag med vin, ost, kex, dessert OCH fika :P) idag har jag ätit drygt 500 kalorier och jag väljer alltid det alternativet i listan som innehåller mest kalorier om jag inte är helt hundra på märke och fetthalt och såvidare... Jag har VÄLDIGT svårt att äta regelbundet, men under de här veckorna så har jag vart duktig och ätit frukost, lunch och middag (innan jag började "banta" så drack jag kaffe till frukost, kaffe till lunch och sen åt jag från middagstid tills jag gick och la mig, i stort sett...), så jag kan faktiskt inte klämma in några mellanmål än, i och med att jag är proppmätt från frukost till frukost, typ... Men det märks på humöret att jag inte får i mig tillräckligt...

• lije

Fru mamma: kan du lägga till lite nötter, det är kaloririkt och rätt gott :)
    En liten näve räcker ju för att få en hel del energi!
    Skönt att du fått till rutinerna iaf! Hur var humöret innan, om du inte åt förrän eftermiddagen? :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor