• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • hjärtemamma

De senaste dagarna har verkligen varit katastrof, ingen motion och dessutom har jag ätit godis flera dagar i rad. Magsjukan var iaf lindrig, men helt okej är magen inte än. Tänkte ta tag i tränandet idag, får se vad det blir. Hur går det för alla er andra? Jag tycker tråden är så tyst nu mera

• lije

Hallo! Hjärtemamma: skönt att du är bättre iaf! Börja lite försiktigt m träning! Jag kör mina fastedagar, hade tänkt räkna points de andra dagarna men så har det inte blivit alla dagar! Går neråt men sakta, har officiell vägdag på torsdag så får se då hur det ser ut! Tycker ändå detta med fasta verkar fungera ok för mig! Om det sen ger så positiva effekter på hälsan som studier visar så är ju det toppen och egentligen därför jag gör det!
    I sommar är det väl svårare men 2 dgr i veckan borde väl fasen gå att få till?? Usch-sommaren är svår tycker jag: vin, glass, grillat, goda såser osv.....

• hjärtemamma

Har nu tränat för första gången sen i onsdags, kändes lite segt, men är ändå stolt över mig själv. Har varit inne i en liten dipp angående det här med vikten och att det inte händer något, men börjar ta mig ur den och försöker hitta nya krafter igen. Jag har även tänkt byta vägningsdag så jag kommer väga mig på fredagar istället för måndagar, inte för att jag vet om det gör någon skillnad egentligen, men det känns bättre i alla fall.

• lije

Tror oxå fredagar är bättre vägdag även om det i längden såklart inte spelar roll :)
    Bra gjort m träningen och att du inte ger upp :) Bara att köra på så ska du se att det ger resultat! Själv sitter jag mittemot en stor godisskål på jobbet.... Jag som fastar idag, kan inte ens äta en känner jag! Ska hälla mig till 450 kal idag typ och har ätit 300 hittills :0

• 5by5

Hej! Kan jag hänga på här? Har kört sockerfritt sedan 1 april i hopp om att gå ner några kg. 30 april hade jag gått ner 3, har 2 kvar.
    Känner att motivationen börjar minska dock och behöver pepp!

Ålder: 27
    Läng: 170 cm
    Startvikt: 61
    Målvikt: 56
    Metod: sockerfritt, dra ner på kolhydrater

• Carmelina

Hej!

Så bra ni alla kämpar på!!

Förra veckan var katastrof och jag åt praktiskt taget ohämmat i fyra dagar. Det var inte så bra.
    Den här veckan har jag tagit mig i kragen och hoppas på viss nedgång imorgon.
    Dessutom blir det en ordentlig promenad ikväll också.

• spökplumpen

Idag var första dagisdagen på drygt 2 veckor och det betyder _äntligen_ vardagsmotion för mamma. Lite drygt 16 000 steg idag, det känns bra. Annars har dessa två veckors sjukstuga varit katastrof med dåliga matvanor och ingen motion alls. Igår bestämde jag mig dessutom att sluta med lchf och istället börja äta mera bär och grönsaker. Sneglar åt cancermat eftersom svägerskan har fått cancer av den ärftliga sorten och jag vill mota Olle i grind när det gäller sambon och barnen.

• lije

Spökplumpen: har oxå haft samma tankar och detta m två dagars fasta som jag kör ska minska risken för cancer och diabetes! Inslaget gick på vetenskapens värld för någon månad sen!!

• hjärtemamma
    Carmelina skrev 2013-05-07 14:58:19 följande:
    Hej!

Så bra ni alla kämpar på!!

Förra veckan var katastrof och jag åt praktiskt taget ohämmat i fyra dagar. Det var inte så bra.
    Den här veckan har jag tagit mig i kragen och hoppas på viss nedgång imorgon.
    Dessutom blir det en ordentlig promenad ikväll också.
    Visst kan man ha onyttiga dagar, men det viktigaste är att man tar tag i det igen. Försök att blicka framåt istället för bakåt :)
  • spökplumpen

Lije: Aha, kanske skulle försöka kolla upp dt programmet då. Jag är lite sugen på att testa fasta, men vet inte hur det skulle gå till. Jag blir ett veritabelt monster så fort jag missar mat med typ en timme. Lchf gjorde inte ett smack för mitt blodsocker, det blev snarast värre för när jag föll så föll jag avgrundsdjupt och sen tog det jättelång tid att komma upp igen. Så jag funderar på hur mina stackars barn och sambo skulle överleva om jag fastade. Det går ju an om man är själv, men man måste ju kunna fungera i vardagen också.

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor