• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

-0,8 idag. Hurra!
    Nu satsar jag stenhårt på nästa kilo så att det blir 10 kilo sammanlagt :)

• lije

Carmelina: grattis, Gud va bra! Fuskvägt mig idag, såg så där ut men vi får se i morn!!

Spökplumpen: jag är som du, väldigt känslig när jag blir för hungrig! Första dagarna m fasta var jobbiga men nu tycker jag att jag vant mig, som om kroppen ställer in sig på att visa dagar blir det mindre mat! Jag ligger på 400-500 kal de dagarna! Obs, det är ju inte fasta sim i att man bara dricker utan en form av kalorifasta! Man får alltså äta 400-500 kal! Kolla programmet om de finns kvar, jag blev inspirerad! Har oxå cancer i familjen och se tog upp just cancer o diabetes!

• En himmelsk drog

- 0.7 kg. Blää nu börjar det gå alldeles för långsamt :(

• spökplumpen

Jag försökte kolla på programmet igår men boxen ville inte så jag ska göra ett nytt försök ikväll istället. Vägde mig i morse och jag har gått upp igen. Snart är vartenda litet gram jag gått ner tillbaka. Men det kommer förhoppningsvis rätta till sig nu när jag rör på mig igen och mensen snart är över.

• Fru Mamma

Neeeeeeeeej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Fan, fan, fan!!!!
    Min shapeup-app bråkar med mig! :'( jag gjorde uppdatering på den igår, och nu kommer jag inte in på skitappen! Den fastnar på "återställer från shapeup.se" och KOMMER INGEN VART!!! :'( hjäääääääääälp miiiiiiiiiiiig! Hur göööööör jag för att det ska funka igen???? :O

• Fru Mamma

Phew, det hjälpte att starta om telefonen femtielva gånger :)

En himmelsk drog: försök att tänka på det sammanlagda resultatet istället för "bara" senaste veckan (även om 0.7 är himla bra!)

Spökplumpen: håll ut, det blir snart minus på vågen igen!

Jag ser fram emot att väga mig imorgon, och jag har bestämt mig för att även i fortsättningen väga mig på fredagsmornarna, för av någon konstig anledning så känns resultatet missvisande på måndagar trots att jag äter likadant på helgen som i övriga veckan, men jag tror att det blir bra. Idag har vi pratat om att gå iväg på en långpromenad hela familjen på eftermiddagen/kvällen och imorgon ska jag gå en promenad med barnen medan maken gör min födelsedagstårta (vi har som "tradition" att födelsedagsbarnet inte får se tårtan förrän gästerna får göra det - alltså när den dukas fram), så det blir promenad både idag och imorgon, woho! :D

• lije

Gick inget bra idag, plussade något hekto !! Men nu ska jag skita i det under helgen och sen stenhårt fr måndag!!!

• En himmelsk drog

Fru Mamma - Jag försöker även om det är svårt. Min sambo gnäller nu över att jag är beroende av appen, att jag är helt galen i att väga och mäta all mat haha. Appen krånglade för mig med! Var tvungen att avinstallera, installera om och starta om mobilen. Suck..

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor