• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Idag vägde jag 82,2 efter världens största, lyxigaste frukost på sängen, lite nyfiken på vad jag vägde INNAN jag orsakade att jag nu ligger i fullkomlig matkoma, men hade liksom inte riktigt möjlighet att väga mig förrän efter frukosten :P -0,2 är ju inte mitt bästa resultat, men jag har iallafall inte gått upp i vikt :P

• hjärtemamma

Vägdag för mig också och vågen visade 91,5kg...jag är äntligen under 92kg även om det går långsamt.

• Fru Mamma

Hjärtemamma: jättebra jobbat ju! Du ska se att det snart går snabbare! :) du måste bara komma över tröskeln först :)

• Fru Mamma

Ååååh, jag måste bara dela med mig av min glädje och min förvåning! Trots att jag åt grillat tills hela jag var en fyrkant, och trots att jag druckit två FLASKOR vin och ätit ORÄKNELIGT mycket kakor, snax och tårta så har jag bara gått upp från 82,2 till 82,8 idag!!!!! Faaaan vilken bra födelsedag! Jag är så GLAD!!!! :D sen märktes det tydligt att magsäcken krymp lite, för det blev stopp efter typ hälften av vad jag brukar äta när jag har svullardagar i vanliga fall, OCH jag åt inte upp hela tårtbiten som jag tog till mig!!!! :D

• Carmelina

Härligt, fru mamma! Och grattis i efterskott!
    Jag tycker också att jag märker att jag kan äta lite mindre och ändå bli mätt.

• En himmelsk drog

Fru mamma - jag förstår din lycka! Grattis i efterskott också :) själv kom jag precis in från en långpromenad, 17 km. Blandade powerwalk med normal gång eftersom hunden blev sur på mig haha! Han hatar den här värmen så vi var tvungna att ta många vattenpauser längst vägen :) men skönt var det och stolt är jag!

• Fru Mamma

En himmelsk drog: skitbra jobbat! Och tack :)
    Carmelina: min magsäck har nog krympt rätt rejält bara det att jag inte tänkt på det, igår blev jag stoppmätt på två hotdogs och ca 100 gram potatissallad :O tack för grattiset :)

• mammakalmar

Vikten står kvar på samma som förra veckan, så nu är det bara att ta nya tag och göra det bästa. Har förmodligen hamnat på en platå men med striktare mathållning och mer träning så ska nog kilo rasa igen.

• spökplumpen

Jag står på plus sen startvikten, men det är bara att tuffa på. Igår förvånade jag mig själv rejält. Jag tog på mig springskorna och träningskläder och bestämde mig för att gå och jogga hem till svärisarna. Det brukar ta en timme att gå dit. Jag tänkte att eftersom jag inte har sprungit på drygt tre veckor att jag skulle testa att börja om från noll med mitt lär-dig-jogga-5 km-program, så planen var att försöka springa 1 minut. Men det kändes så bra att springa så jag bestämde mig för att inte titta på klockan utan att springa tills jag inte orkade, vilket jag trodde kanske skulle betyda 3 minuter. Men jag fortsatte och fortsatte och fortsatte. Sen började det göra lite ont i höfterna men jag fortsatte och fortsatte och fortsatte. Sen började det göra ännu ondare och jag var ännu tröttare men jag kunde inte sluta förrän jag hade kommit bort till brandstationen. Väl där tittade jag på klockan men då var jag 1 minut från att springa en jämn siffra så det var bara att fortsätta. Slutade inte förens jag hade kommit till viadukten som leder till svärisarnas bostadsområde, då hade jag joggat i 21 min!! Helt galet!! Sen gick jag 10 minuter och joggade de sista 1-2 minuterna. Så summa sumarum så joggade jag tidsmässigt mer än jag gick! *stolt*

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor