• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • lije

Hej! Bra jobbat ned jogging spökplumpen, hoppas du kan gå i morgon ;)

Kul att det går så bra fru mamma!!

Jag har ätit och druckit allt jag velat under långhelgen, varit borta hela helgen! Vågar inte tänka på vågen nu! Kör stenhårt mån-ons och så är det vägdag torsdag! Mitt mål att komma under .63 till 5 juni är nog i fara iaf!!!

• Fru Mamma

Åh, herregud... Idag slog det mig med full kraft att jag faktiskt bara har ett år kvar tills jag är halvvägs till 50... (Jag har haft konstant åldersnoja sen jag var 16, och det är först idag som jag faktiskt insett att jag fyllt 24...), sååå... Idag har jag ätit, ätit, ätit, ätit och sen som omväxling så åt jag lite till.. Jag insåg redan imorse att jag var "tvungen" att ha en tycka-förbannat-synd-om-mig-själv-dag och bestämde då att okej, jag får EN sådan dag, imorgon blir det botgöring genom en relativt lång promenad och storstäd.

• Carmelina

Mamma Kalmar: jag har för mig att jag har hört att om man hamnar på en platå kan det vara bra att prova någon ny form av träning. Då ska det vara lättare att komma över platån. Jag har dock aldrig provat själv så jag vet inte :)

• En himmelsk drog

14 km promenad idag utan hund, gick mycket snabbare nu än med honom som sällskap haha. Jisses, I'm on a roll! Sambon ville äta pizza på vägen hem när jag mötte upp honom och jag var bra hungrig efter promenaden, men jag höll mig till jag kom hem. Blev en fräsch sallad medan sambon åt sin flottiga pizza som det rann fett om :) har inte vågat väga mig sen jag skrev ut vikten senast, fått någon dille/rädsla på att den kan jävlas med mig och visa fel trots att jag skött mig bra nu.

• mammakalmar

Carmelina: jag började med en annan sorts träning för två veckor sedan, jag började gå till gymmet för att köra cirkelträning igen, hade inte varit där på ett halvår så jag tar inte så mycket promenader som innan så tyvärr tror jag inte att det är problemet.

Idag blir det nog ingen mer motion än den jag får när jag jobbar som vårdbiträde inom äldreomsorgen men i morgon blir det ett lunchpass på gymmet med promenad dit och hem ca 2,5 km enkel väg så ska nog morgondagens motion vara avklarad om jag inte blir inringd till att jobba vill säga.
    Bestämde igår att jag måste vara hårdare mot mig själv igen när det gäller sötsaker, de är inte tillåtna förrän tidigast nästa söndag när det är morsdag.

• lije

Hallo!
    Fru mamma: har du tagit dig ur "tycka synd om känslan" ?
    Mamma Kalmar: ditt jobb är väl nog motion-själv sitter jag still hela dagarna!
    En himmelsk drog: bra jobbat med att motstå pizza! Min man sitter jämt o äter chips/godis

Igår var det fastedag och idag har jag räknat mina points! Tänkte köra fastedag i morn oxå el på torsdag!!!

Hur går det för er andra?? Inte hört av er på ett tag!!

• spökplumpen

Dryga 21 000 steg idag...nu måste det väl i all sin dar börja märkas på vågen också? Ska väga mig imorgon och se vad domen blir. Men jag kan iaf säga att det känns i kroppen efter helgens joggingtur. Tom benhinnorna gör ont när jag går så förutom att gå mina vanliga ärenden så kommer jag ta det lugnt tills iaf benhinnorna inte gör ont längre. 

Jag känner mig allt mer sugen på att testa fasta men jag vet inte hur jag ska lägga upp det riktigt för att det ska drabba mina stackars barn så lite som möjligt. Det kommer bli helt hemskt känns det som, en totalgrinig mamma och två barn i trotsålder. Jag tycker inte jag gör annat än lyssnar på bråk, gnäll och "nä" hela dagarn. Kanske får vänta och se om vågen vänder med den vettiga vardagsmotionen nu efter sjukdomarna? 

• lije

Spökplumpen: blev det vägning? Jag smygvägde mig idag och de va ju inte så kul men väntat efter 5 dagars svullande! Hade inte gått upp fr förra veckan mer ön något hekto men som sagt målet att nå 62 -siffror på 3 veckor känns avlägset....
    Som jag skrev tidigare så tycker jag inte att fastedagarna är så jobbiga, är nästan mindre hungrig då än när jag äter enligt VV! Iofs kan jag bli lite matt ibland! Det jobbiga är ju planering och om man ska iväg, brukar lägga upp det så att jag fastat de dagarna när det inte är något särskilt! Gäller att hitta sånt som är mättande men ger få kalorier!!

• spökplumpen

lije: Jodå, det blev vägning imorse. Och jag fick en smärre chock när vågen visade massa mer än tidigare, nästan uppe på gränsen till övervikt. Men jag ställer mig alltid på vågen flera gånger och går efter det som den visar mest. Och när jag ställde mig på den igen så visade den MYCKET mer rimliga siffror. Den brukar bete sig lite ondsint när batterierna håller på att ta slut. Men det var absolut inte den nergång som jag ändå på någon nivå hade förväntat mig. 0,5 kg ner, så visst jag är nere under startvikt igen men det är på håret.

Jag har bestämt mig för att väga allt jag äter för att se hur mycket det blir på en dag. För så mycket som jag rör på mig tycker jag att det är konstigt att det inte syns på kläder eller våg.

Har du några bra tips på mat att äta under fastedagarna? Kör du 2 dagar i rad eller tar du en dag här och en dag där?

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor