• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Anonym (engångföralla)

Vägde 59,4 13 april, är "nere" på 57,6 kg idag. Det går i alla fall nedåt men extremt långsamt. 1,6 kg kvar till målvikt.

Har hängt med här men inte skrivit... om ni undrar vem som "plötsligt dykt upp"

• Fru Mamma

Engångföralla: det känns säkert som att det går sakta men har man inte så mycket övervikt så är det i regel ett helvete att gå ner. Bra jobbat, och fortsätt kämpa! :)

• Anonym (engångföralla)
    Fru Mamma skrev 2013-06-13 19:04:02 följande:
    Engångföralla: det känns säkert som att det går sakta men har man inte så mycket övervikt så är det i regel ett helvete att gå ner. Bra jobbat, och fortsätt kämpa! :)
    Ja det är verkligen ett helvete med de sista kilona, känns som man många gånger kämpar ihjäl sig men inget händer ändå...  Det värsta är väl att det här inte är den svåraste biten, utan det är att behålla vikten sen!! Lätt att man faller tillbaka.

Lyckas man ha en livsstil ca 6 månader efter man gått ner så har man nog klarat det, sett till att det blivit just en livsstil som man lever efter mer än när man känner för det.
  • Carmelina

Sonen somnade om i torsdags och jag fick min träning och idag gjorde jag ett nytt pass! Tjohoo! I'm on a roll! Skött mig i... Hmm, ja, bara två dagar men någonstans måste jag ju börja :)
    Idag ska vi på 40-årskalas. Har bestämt mig för att jag kan ta ett glas vin och sen hålla mig till popcorn och salta pinnar, eller vad där nu kan finnas för magra tilltugg.

• Fru Mamma

Visstja... Glömde skriva resultatet igår :P jag hade nog en massa vätska i kroppen i måndags när jag vägde 80,5, för igår morse när jag vägde mig så hade jag gått ner 3,4 kilo, vilket ger en total viktnedgång på 11,7 kilo. Och nu väger jag alltså 77,1 kilo (eller ja.. Igår morse Dådå).

• Fru Mamma

Carmelina: ja, jag är stolt över mig själv! Men det stör mig att jag inte kommer under 77 någon jäkla gång! Grrr! Mitt mål var att väga 63 kilo den sista augusti, bara det att det är ganska kört, känns det som!

• New mum

Hej allihop! Hittade tråden och vill gärna vara med. Ska på semester i slutet av sep och måste går ner ca 6 kg men helst 8kg.

Ålder: 29
    Startvikt: 66
    Målvikt: 58
    Tänkte köra vlcd. Och har minskat på kcal men det händer inget har även slutat frossa i sötsaker. Äter bara nån bit ibland av godis.

Ni som gått ner vad har ni för tips? Behöver verkligen stöttning och tips

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor