• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

Jag ska prova att muta mig själv. Om jag sköter mig hela veckan (till nästa onsdag) och tränar tre gånger så får jag köpa de där stämplarna som jag inte riktigt tyckte att jag kunde motivera kostnaden för igår.

• spökplumpen

Ja alltså den går ju inte enbart upp, vissa dagar går jag ner några hekto men sen vips så är de tillbaka igen. Jag vet faktiskt inte vad det totalt har blivit under dessa veckor. Hittar inte min startvikt! Hade vi ingen lista? Men det rör sig antagligen bara om något hekto. Men så har jag ju frångått lchf också...eller kombinerar med kolhydratskost. Ja ni fattar ju varför vågen går uppåt. Shit vad mycket klockan är, dags att börja göra iordning barnen för dagis!

• Fru Mamma

Spökplumpen: du skrev aldrig startvikt, bara att du skulle bli en "klockren hm 38:a" och att du hade 38, men 40 när det gällde toppar :P och att du hade som mål att komma i en speciell jacka :P

• Carmelina

Det blir säkert bättre, spökplumpen! Jag håller med om att man måste kunna äta samma mat hela familjen.

• Carmelina

Jag tog på träningskläderna och satte igång min crosstrainer och då vaknade sonen. Snopet :)

• En himmelsk drog

Fru Mamma - Såg ditt inlägg nu, väger idag 98.7 så allt som allt har jag gått ner ca 11 kg. Tvåsiffrigt för första gången på flera år! :) Har "fuskat" väldigt mycket senaste tiden så borde väl egentligen gått ner mer men men.. Drygt 3 kg/månad är bättre än ingenting och ett lagom tempo så huden hänger med. Ska försöka sluta vara så negativ haha

• Fru Mamma

En himmelsk drog: men herregud! 3 kilo/månad är inte "bättre än inget", det är SKITBRA! Ja, du måste sluta vara så negativ! Du är superduktig ju! :D sluta racka ner på dig själv innan din kropp får nog av dina "översittarfasoner" och istället tar tillvara på det du stoppar i den, bara av ren jävulskap ;)

• EvelinasSyster

Mitt mål var ju 65 kilo efter de här 8 veckorna och det lyckades inte riktigt. Men kom ner till 68 från strax över 71 i alla fall och det är jag nöjd med eftersom jag inte kan köra för hårt i och med att jag helammar Bra jobbat allihopa, fina resultat ju

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor