• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

En himmelsk drog har också kört vlcd, tror jag, så kolla med henne om hon har några tips. För mig funkar inte vlcd, när jag slutat går jag upp det jag gått ner plus en drös kilon till, så jag har tyvärr inga tips om det.

• En himmelsk drog

Jag har fått ett hemskt beroende, någonting jag skäms väldigt mycket över och inte vågat skriva om förr. Men nu har det gått över gränsen. Jag har till och från använt laxermedel, till en början endast pga krånglande mage (med läkares godkännande!!), men nu har både jag och sambon kommit på mig själv med att laxera så fort jag får ångest över någonting jag ätit. Vi åt pizza igår tex, slutade med att jag tog överdos av laxermedel och fick hemska magsmärtor, men i slutändan tyckte jag ändå smärtan var värd känslan av att känna sig ren och tömd. Sambon har nu kastat alla piller, förbjudit mig från att besöka ett apotek på egen hand och nu är det matschema och gemensamma måltider som gäller. Vi ska tillsammans äta mat, och laga den, annars får jag inte väga mig mer. Han förstår att jag vill gå ner mer i vikt men tycker det har gått för långt nu, så ja.. Han lägger sig i helt enkelt och ska stötta mig genom att vi båda ska börja laga nyttig mat osv. Känner mig hemsk, orolig och nervös. Hur kunde jag låta det gå såhär långt?!?! Jag vet att laxermedel kan sluta med att tarmarna kollapsar, men ändå fortsätter jag :( och det värsta av allt - jag lyckades gömma 12 tabletter "till nödfall"... Jag vet att jag gör fel men ändå kan jag inte göra motsatsen istället. BLÄÄÄÄÄHHHHHH!!!!!

• Carmelina

En himmelsk drog: men du, tänk vad bra ändå att din sambo upptäckte det här. Han verkar vara väldigt stöttande och gjorde det rätta! Hoppas verkligen att det fixar sig för dig och att du ändå kan gå ner i vikt. Och kasta de gömda tabletterna....eller ge den till sambon....
    Det kommer att bli bra! Kram!

• mammakalmar

Jag har under två veckor gått upp +1,2 kg på grund av förmycket god mat på kalas och annat och samt att jag ätit godis varje dag så from idag så är det inte längre tillåtet att äta godis och sådant om kvällarna och dessutom börjar jag på mitt nya schema denna veckan som gäller över sommaren men efter att detta sommarvikariatet är slut så är jag tillbaka som timanställd igen men jag kommer att vara på laslistan eftersom jag har jobbat över 365 tillfällen då sedan jag började hos dem.
    Motionen går det ganska bra med igår så var jag ute och gick en ganska bra runda och i lördags var jag ute på en kombinerad promenad och löprunda där jag sprang och gick ungefär lika mycket, idag blir det en promenad till sjukhuset för provtagning och sedan på eftermiddagen ska jag på ett möte får se om det blir någon löprunda idag eller om det blir gymmet ikväll istället. 

• Fru Mamma

En himmelsk drog: tack för modet du visar och förtroendet du ger oss genom att berätta i tråden, det är verkligen starkt av dig! Du kommer att ta dig igenom detta hur lätt som helst, men du måste göra dig av med tabletterna som du gömt, annars kommer det bara vara att du börjar smyga för din sambo om det (ännu mer) och jag tvivlar på att DU egentligen tycker att det är värt att riskera ert förhållande för det här, även om din "sjuka" sida kommer försöka övertala dig att du faktiskt tycker det.

Din sambo verkar, för övrigt, helt underbar som uppmärksammar det här i ett relativt tidigt skede och som kämpar med dig för att du ska må bättre och ta dig igenom detta :)

• hjärtemamma
    En himmelsk drog skrev 2013-06-16 19:36:27 följande:
    Jag har fått ett hemskt beroende, någonting jag skäms väldigt mycket över och inte vågat skriva om förr. Men nu har det gått över gränsen. Jag har till och från använt laxermedel, till en början endast pga krånglande mage (med läkares godkännande!!), men nu har både jag och sambon kommit på mig själv med att laxera så fort jag får ångest över någonting jag ätit. Vi åt pizza igår tex, slutade med att jag tog överdos av laxermedel och fick hemska magsmärtor, men i slutändan tyckte jag ändå smärtan var värd känslan av att känna sig ren och tömd. Sambon har nu kastat alla piller, förbjudit mig från att besöka ett apotek på egen hand och nu är det matschema och gemensamma måltider som gäller. Vi ska tillsammans äta mat, och laga den, annars får jag inte väga mig mer. Han förstår att jag vill gå ner mer i vikt men tycker det har gått för långt nu, så ja.. Han lägger sig i helt enkelt och ska stötta mig genom att vi båda ska börja laga nyttig mat osv. Känner mig hemsk, orolig och nervös. Hur kunde jag låta det gå såhär långt?!?! Jag vet att laxermedel kan sluta med att tarmarna kollapsar, men ändå fortsätter jag :( och det värsta av allt - jag lyckades gömma 12 tabletter "till nödfall"... Jag vet att jag gör fel men ändå kan jag inte göra motsatsen istället. BLÄÄÄÄÄHHHHHH!!!!!

Att ha ett beroende är väldigt tufft, bra att både du och din man tar det på allvar. Att du skriver här innebär att du är väl medveten om ditt beroende och vill göra något åt det, riktigt bra gjort. Gör nu dig själv en stor tjänst och släng de tabletterna som du smusslat undan. Du kommer bara må ännu sämre om du tar dem. Du är värd något bättre :)
  • hjärtemamma

Har fortfarande inte kommit igång med träningen igen då jag drabbats av något virus och har legat sjuk i över en vecka nu. Jag har däremot gått ner 2kg sen jag blev sjuk förra veckan. Så nu är jag under 90kg och hoppas jag får fortsätta befinna mig där även när jag blir frisk igen

• En himmelsk drog

Slängde tabletterna igår, med mycket skrik och gråt mot sambon som tvingade mig. Jag som faktiskt tänkte göra det själv, frivilligt, men han hann före. Har blivit överkänslig deluxe den senaste tiden, vet inte riktigt varför. Funderar på att kontakta en dietist för att få bra och ordentlig hjälp - någon som gått hos en dietist och kan berätta lite om för/nackdelar med det?

• Tjolanta

Gud vad alla är duktiga Och bra där med att slänga alla piller & medel. Jag har gått ner nu 10kg och minskat magen (mäter runt över naveln) från ca 115cm till 103cm ca och varje lår har minskat med ca 6-7cm sedan i början på maj känner mej nöjd men långt ifrån mål..

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor