• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • hjärtemamma
    Tjolanta skrev 2013-06-19 06:38:48 följande:
    Gud vad alla är duktiga Och bra där med att slänga alla piller & medel. Jag har gått ner nu 10kg och minskat magen (mäter runt över naveln) från ca 115cm till 103cm ca och varje lår har minskat med ca 6-7cm sedan i början på maj känner mej nöjd men långt ifrån mål..

Jättebra jobbat, nu är det bara att fortsätta i samma takt.
  • hjärtemamma

Jaha här har jag fortfarande inte kommit igång med träningen då jag inte är frisk ännu. Har en envis hosta som inte vill ge sig, så fort jag går upp för en trappa eller anstränger mig minsta lilla får jag jobbiga hostattacker. Men hoppas på att det snart ger med sig så jag kan börja med träningen igen. Maten har jag däremot blivit duktig med och jag klarar inte av att äta speciellt mycket innan magen blir mätt. Än så länge har jag gått ner 2,5 under min sjukdom och det är jag sjukt stolt över.

• En himmelsk drog

Hjärtemamma - hoppas du blir bättre snart! Kul att höra om maten, och du har all rätt att vara stolt :)

Själv rör jag knappt på mig om dagarna. Hunden tål inte värmen så det blir inga långpromenader, blir bara jätte korta promenader flera gånger om dagen istället. Vi brukar dock passa på under kvällstid om det inte är allt för kvavt då. Maten går relativt bra, under midsommar blev det både grillat, efterrätter och lite cider men sen dess har jag skött det rätt bra. Dricker mycket vatten om dagarna vilket är en ren prestation då jag inte tycker om det egentligen, haha.

• Fru Mamma

Hej hörrni! Hur går det? Det har vart väääldans tyst i tråden det sista...
    Jag har inte "vågat" väga mig sen den 15/6, på grund av att jag fuskat EXTREMT mycket med maten (herregud...vad gott!) MEN! Idag tog jag mig i kragen, jag hade en lång diskussion med mig själv innan om att jag måste, och så ställde jag mig på vågen, som visade 75.0 :D så jag har gått ner 2.1 kilo sen 15:e, 13,8 kilo från 1/4 och 23.8 kilo sen jag var allra störst. Och gått från byxstorlek 46-48 till 40 :) än så länge :P

• En himmelsk drog

Fru mamma - ja, lite väl tyst :( Här går det bra i alla fall. Börjar snart träffa en dietist för att få hjälp, och pojkvännen håller benhårt på att vi ska laga all mat själva och äta tillsammans. Går bra och jag har inte tagit några laxerande sen jag skrev att dom slängdes. Gått ner 0.8 kg sen den 24:e så jag är nöjd :) Har även börjat med promenaderna igen så det bidrar nog mycket till minuset

• En himmelsk drog

Grymt resultat förresten Fru Mamma! Måste väl kännas underbart att verkligen se resultat i kläder också och inte bara på vågen? :)

• Fru Mamma

En himmelsk drog: det måste vart skittufft för dig att slänga tabletterna, men du är stark som vågade ta det steget. Du ska dessutom vara jättestolt över din viktnedgång. Jo, det känns sjukt skönt att kunna klämma ner sig i mindre kläder... Dessvärre har ju mina jävla pattar bestämt sig för att fly fältet, så jag har gått från 85C till 80A och det känns mindre bra än storleksskillnaden i byxorna ;)

• Fru Mamma

Ojojoj. Denna veckan har vart FRUKTANSVÄRD! Jag har haft noll motivation... Det började redan förra söndagen med att jag höll på att svimma TRE gånger på samma dag, så i måndags efter ännu en sådan attack kände jag att "näe, jag måste ÄTA mer än vad jag gör just nu, annars kommer allt att gå åt helvete" (hade inte lyckats pilla i mig mer än 400 kalorier om dagen i typ en veckas tid, ibland låg jag till och med på minus), så då såg jag till att äta mer men ändå bra mat i måndags och i tisdags, sen på onsdagen (hade fortfarande sådana här svimningsattacker, men mycket mildare än söndagens), så åt jag lika bra som måndagen och tisdagen, PLUS att jag fick något jäkla ryck och köpte choklad, smällde i mig en liter glass och en halv förpackning ica-drömmar (en sådan där stoooor förpackning, ni vet), i torsdags hade jag INGA svimningsattacker what so ever, sköööönt "nämen, vi ska fira min bror imorgon och på lördag, jag kan inte ha en massa svimningsattacker då, liksom, hallå..." Okej, så jag fortsatte på torsdagen, fredagen och lördagen, sen skulle mamma och hennes man komma hit igår och dom bjöd på mjukglass nere på stan, och sen skulle vi grilla och fika och Gud vet allt och det har blivit säkert 2-3 LITER läsk i helgen också, bara för att vi ätit på restaurang två av tre dagar... Det hela slutade med att jag gått upp från 74,8 till 78,1 (igår kväll, efter all mat och så, så det stämmer kanske inte helt, men iallafall!!!!) vågar fan inte ställa mig på vågen på minst en vecka... Hahaha! Det känns förbannat skönt att det är slut nu iallafall, att få "börja om" nu när motivationen sakta kommit tillbaka. Hur går det för er?

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor