• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • En himmelsk drog

Jag saknar min coca cola! :( drack visserligen cola zero så det störde inte vikten, men har börjat få skäll av tandläkaren så nu måste jag minska ner rejält. Åt lax med broccoligratäng idag, mums mums mums! Och imorgon ska vi till svärmor på fika.. Vet hur det kommer sluta redan nu, " jag ska bara ta en " och sen slutar det ändå med minst fem kakor i magen. Hon lovade dock att baka nyttiga varianter för min skull :)

• En himmelsk drog

Idag köpte jag ett gymkort! Har velat fram och tillbaka men slog slag i saken idag, gymmet är öppet 24/7 så jag har inga ursäkter till att inte gå dit minst 2-3 gånger i veckan. Mitt mål är att gå ned i vikt såklart, men också att bygga muskler och bli stark i kroppen då jag har så dålig rygg. Mannen i mitt liv ska också börja, vilket känns tryggt då han en gång i tiden var gymnörd så han kan hjälpa och pusha mig :). Vill inte må som en 80+ när jag precis kommit in i 20-fasen liksom.

• Anonym (Lori)

Jag har nu nått min målvikt! Men jag rekommenderar INTE det jag gick igenom! Blev allvarligt sjuk i Crohns och fick spendera låååång tid på sjukhus med "tarmvila". Det var den värsta tiden i mitt liv. Jag rasade i vikt, men jag är hellre smällfet än att ha Crohns! :(

Hur som helst. Väger nu 62 kg till mina 172 cm, så nu är jag helt plötsligt "smal". Men jag har fått en annan syn på livet. Jag är avundsjuk på överviktiga som har "normal" mage och inte lider av Crohns. Just nu känns inte vikten viktig längre.

• mammakalmar

Lori jag har också crohns men som tur väl inte så jobbig men man känner av den i mellanåt just nu känner jag inte av den som tur väl var, var faktiskt hos min läkare idag och alla mina prover var fina.

• En himmelsk drog

Hur går det för er? :)

Själv har jag gått ner 1,7 kg på en vecka genom träning och bra mat. Jag besöker gymmet så ofta jag orkar och kan vilket har blivit 6 gånger hittills sen jag köpte gymkort den 9/7 (alltså 6 gympass på 10 dagar).

• Carmelina

Hej på er!
    Jag vet inte hur många av er som fortfarande tittar in här i tråden men jag skulle vilja passa på att säga tack för stödet under de månader vi kämpade ihop! Jag hoppas att det fortsätter att gå bra för er.
    För mig går det så där. Jag gick ju ner 12 kilo. Sen gick jag upp två. Sen ner två och den här veckan har varit katastrofal och då menar jag typ 3/4 av en gräddtårta, ett paket kanelgifflar, 1,5 sats chokladbollar, 1 glassbåt, 140 g choklad, en skål chips och säkert något mer. Men på måndag är semestern slut och det blir nya tag igen. Nu vågar jag inte väga mig.
    Men återigen tack och lycka till om vi inte ses mer i tråden!
    Kram!

• Tjolanta

Hej alla! Har varit semestertider här och det har varit fullt upp Men dock har kost och träning varit prio ett här just nu. Jag känner att jag behöver det. Har inte ätit en enda glass den här varma sommaren! Har nu sedan slutet av april tappat från 112 till 91.5 kg och från 115 till 95 i midjan.. Målvikten är runt 75 kg så det är ett tag kvar :-/ Ska i alla fall under 90 så jag kommer från fetman till överviktig All lycka till er andra och fortsätt kämpa! Ni är SÅ duktiga och är värda er själva det här!

• hjärtemamma

Här inne skrivs det inte speciellt mycket längre ser jag, men jag tänkte mig på en uppdatering i alla fall. Sen jag började i maj har mitt tränande gått åt skogen, har inte tränat en enda gång. Jag har dessutom varit sjuk sex veckor. I rad och fått träna, men tänkte jag skulle försöka ta tag i det igen. Hur får ni ihop träning, jobb och barn?

• hjärtemamma
    Tjolanta skrev 2013-08-17 21:49:33 följande:
    Hej alla! Har varit semestertider här och det har varit fullt upp Men dock har kost och träning varit prio ett här just nu. Jag känner att jag behöver det. Har inte ätit en enda glass den här varma sommaren! Har nu sedan slutet av april tappat från 112 till 91.5 kg och från 115 till 95 i midjan.. Målvikten är runt 75 kg så det är ett tag kvar :-/ Ska i alla fall under 90 så jag kommer från fetman till överviktig All lycka till er andra och fortsätt kämpa! Ni är SÅ duktiga och är värda er själva det här!

Du är verkligen superduktig, jag. Önskar jag hade din motivation och kämparglöd, men jag kan inte hitta min
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor