Anonym (anonym) skrev 2014-01-02 22:48:56 följande:
Ja fast jag hat ju sakt att jag e här för henne. Skulle inte funka då blir hon arg för jag pratar om henne här inne o åter igen ingen mår eller har måt så dåligt som hon gör enligt henne själv. Men jag låter de va nu tills mötet sen får vi se va som händer om hon ljuger eller är ärlig.
Känner så jävla väl igen mig själv i det nu när jag får läsa om det. Allt det här får mig att inse hur mycket smärta och lidande jag har orsakat i min dag.
"Ingen mår så dåligt som jag gör. Ingen förstår."
Hon förstår på något plan att du finns där för henne. Hon kan också veta om det utan att egentligen förstå vad det innebär på något djupare sätt. Det är nästintill meningslöst att försöka att resonera med personer som är så pass djupt nere som hon verkar vara. Då tar man inte riktigt in. Man lyssnar men varken hör eller förstår på riktigt. Det är också en sjukt destruktiv diagnos som ingen tror på. För i andras ögon är man ju bara helt jävla dum i huvudet, självisk, otacksam, farlig, konstig... allt.
Hoppas att saker löser sig, att hon kan acceptera vilka problem hon har och vad hon behöver för hjälp.