• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-04 13:37:28 följande:
    Men blir allt inte välfigt fel om jag nu ställer krav på henne nu när hon mår dåligt. Hon har nog inte sakt att hon slutat med alla men jag tänkte ta upp det på tisdag. Ne det förstår inte jag heller eller varf r dom inte lain henne nu när det hänt så ofta. Känns som dom skitit i allt när vi varit inne för vi kommer ingen stanns står bara o trampa hela tiden på samma ställe.

Du förlorar dig själv helt när du låter henne hålla på att bolla med dig hur hon vill, det är inte ok.
    Hon får bestämma sig för vad hon vill, stanna kvar eller inte.
  • Anonym (anonym)

Det har du rätt i ska prata med henne imon om hon kommer.

• Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-04 18:39:56 följande:
    Det har du rätt i ska prata med henne imon om hon kommer.
  • Anonym (anonym)

Jaha imorgon smäler de då.

Gå till psykologen och berätta allt som hänt nu den här tiden.

Få se va hon kommer säga när allt kommer upp o se hur hon tar det.

• Anonym (anonym)

Glömde.

Igår akrev hon att hon börjar på sina kramper igen va 2 år aen sist nu.

Hon sa även att hon vill bli bättre o vill ha min hjälp o mitt störd.

Men som innan vet jag intr om jag kan de mer.ska ju ditt imon så får se va som häder vist inget kommer lösas på ett möte men tror inte hon kan ljuga där när jag är me aå kommer nog få veta va hon tänker o vill med ait liv.

• MikanM

Skriv ner det du tycker är viktigt att ta upp så du inte glömmer bort det när ni är där.

• Anonym (Misstänker)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-06 17:56:40 följande:
    Glömde. Igår akrev hon att hon börjar på sina kramper igen va 2 år aen sist nu. Hon sa även att hon vill bli bättre o vill ha min hjälp o mitt störd. Men som innan vet jag intr om jag kan de mer.ska ju ditt imon så får se va som häder vist inget kommer lösas på ett möte men tror inte hon kan ljuga där när jag är me aå kommer nog få veta va hon tänker o vill med ait liv.

Det måste vara jättesvårt för dig (henne också) och jag förstår att du vill hjälpa henne men slit inte ut dig själv helt och tänk på barnen i första hand. Om du ska förlåta henne och ni bestämmer er för att fortsätta vara tillsammans så säg att det här är hennes sista chans.
  • Anonym (Misstänker)

Suck jag slösar pengar hela tiden.. Beställde kläder vid mellandagarna, shoppade på stan för flera tusen under mellandagarna, har nu beställt ett paket för en tusenlapp. Har bokat tatueringstid till veckan (motivet är också väldigt spontant, mina andra tatueringar har varit genomtänkta även om jag ofta gjort de impulsivt och när jag egentligen inte har råd). Tänkte pierca mig i samma veva men tatueraren/piercaren hade slut på kanyler men sa att jag vill göra det när hon har fått in kanyler. Jag såg en bild på en tjej som hade såna piercings och tyckte hon var skitsnygg i det och därför vill jag också ha så. Nästan alla mina piercings (har en hel del och har haft en hel del) har varit väldigt impulsiva. Förändrar utseendet överhuvudtaget väldigt mycket, byter hårfärg flera flera gånger om året. Kan klä mig i olika klädstilar dag från dag. Tänker spara till en bröstförstoring också, gäller ju bara att sluta slösa pengar då. För tillfället är jag arbetslös och har inte fått nån ersättning från a-kassan ännu så lever på mina sparpengar. Jag vet inte om mitt eviga behov att förändra mitt utseende har nåt med broderline att göra? Hur är det med er, tänker ni igenom sånt eller bara go for it? Min psykolog (som jag inte längre går hos) påpekade det nån gång när jag kom en dag med blått hår. Men det gör mig glad att förändra mitt utseende även om vissa saker kankse borde tänkas igenom lite innan, speciellt sånt som tatueringar eller sånt som är väldigt dyrt. Men det är ganska kul att vara så spontan/impulsiv ibland.

• Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-06 17:48:02 följande:
    Jaha imorgon smäler de då.
    Gå till psykologen och berätta allt som hänt nu den här tiden.
    Få se va hon kommer säga när allt kommer upp o se hur hon tar det.

Hur gick det hos psykologen? Får ni gå fler gånger där?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2014-01-06 18:54:56 följande:

Det måste vara jättesvårt för dig (henne också) och jag förstår att du vill hjälpa henne men slit inte ut dig själv helt och tänk på barnen i första hand. Om du ska förlåta henne och ni bestämmer er för att fortsätta vara tillsammans så säg att det här är hennes sista chans.
Svar på tråden Borderline