• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (Frugan)
    MikanM skrev 2014-02-09 19:34:59 följande:
    Har ni sett den här tråden här på FL........??!!!!

www.familjeliv.se/Forum-4-50/m72435135.html
    Vad jag tycker är trist med den tråden är att alla är så inlåsta i tanken på att alla med BL är lika extrema och ingen förstår vilket slit ni måste göra varje dag =(
  • Anonym (Frugan)

Tufft för mig nu. Min man har varit inlagd 3 veckor nu. Saknar honom så sjukt mkt men han går så upp i sig själv när han får skov. Kämpigt! Andra som känner igen sig i det?

• Anonym (bordis)
    Anonym (Frugan) skrev 2014-02-12 15:19:53 följande:
    Tufft för mig nu. Min man har varit inlagd 3 veckor nu. Saknar honom så sjukt mkt men han går så upp i sig själv när han får skov. Kämpigt! Andra som känner igen sig i det?
    Vet inte vad du menar med skov? Trodde bara bipolära fick sånt?

Jag har ett nytt förhållande nu sedan snart 4 veckor och är jättekär - samtidigt livrädd att jag ska börja bete mig som jag gjort tidigare i relationer. Jag tänker på mitt beteende och agerande väldigt mycket.
    Försöker att inte analysera allt han säger och gör negativt och försöker sätta mig in i hans känslor - mentalisera, så som jag lärt mig i terapin.

Jag VILL verkligen ha den här mannen i mitt liv så länge jag lever. Än så länge känner han likadant och vi är verkligen tok kära. Han säger att han aldrig känt såhär i hela sitt liv, jag tänker så om honom också även om jag inte sagt det till honom.
  • Anonym (Frugan)
    Anonym (bordis) skrev 2014-02-12 17:16:41 följande:

Jag har ett nytt förhållande nu sedan snart 4 veckor och är jättekär - samtidigt livrädd att jag ska börja bete mig som jag gjort tidigare i relationer. Jag tänker på mitt beteende och agerande väldigt mycket.
    Försöker att inte analysera allt han säger och gör negativt och försöker sätta mig in i hans känslor - mentalisera, så som jag lärt mig i terapin.

Jag VILL verkligen ha den här mannen i mitt liv så länge jag lever. Än så länge känner han likadant och vi är verkligen tok kära. Han säger att han aldrig känt såhär i hela sitt liv, jag tänker så om honom också även om jag inte sagt det till honom.

Håller tummarna för er =)

Han har liksom mått sämre och sämre ett tag, och har nu vad jag kallar ett skov (då livet för honom är olidligt, och han är självmordsbenägen). =(

• Anonym (bordis)
    Anonym (Frugan) skrev 2014-02-12 17:35:07 följande:

Håller tummarna för er =)

Han har liksom mått sämre och sämre ett tag, och har nu vad jag kallar ett skov (då livet för honom är olidligt, och han är självmordsbenägen). =(

Oj, jag lider med er båda. Hoppas han mår bättre snart och får komma hem! Jag var inlagd vid 2 tillfällen, 2 dagar varje gång. Mest för att jag behövde vila från familjen, hur hemskt det än låter.
  • Anonym (Frugan)
    Anonym (bordis) skrev 2014-02-12 18:06:58 följande:
    Oj, jag lider med er båda. Hoppas han mår bättre snart och får komma hem! Jag var inlagd vid 2 tillfällen, 2 dagar varje gång. Mest för att jag behövde vila från familjen, hur hemskt det än låter.
    De tillfällen min man varit inlagd (fjärde vändan nu och inträffar ungefär en gång/år) ligger han inne länge. Första gången låg han i stort sett inne i 18 veckor (med ngr dagars försök att komma hem ett par ggr) andra och tredje gången 8 resp. 9 veckor och nu är han som sagt snart inne på sin 4e vecka. Och även om han inte erkänner det till mig förstår jag också att han vill vara ifrån oss då vi inte bara ger energi, vi gör honom rätt matt också... Och jag blir förtvivlad över att inget hjälper, över att han snöar in i sig själv och tror att jag inte märker att han är påverkad av att han tagit extra medicin osv. Jag är så matt och orolig över att det aldrig kommer att bli bättre. Gråter
  • MikanM
    Anonym (Frugan) skrev 2014-02-11 23:37:38 följande:
    Vad jag tycker är trist med den tråden är att alla är så inlåsta i tanken på att alla med BL är lika extrema och ingen förstår vilket slit ni måste göra varje dag =(
    För mig är det samma sak som att man skulle säga att alla från ett land eller alla med blåa ögon är precis likadana.

Tror de stött på människor som antingen inte vet om sin diagnos eller inte kan/vill ta tag i den.

Ja,ja jag vet iallafall vem jag är och vad jag gör för att bli bättre.

Jag är bara orolig att sånt synsätt kanske gör att vissa personer aldrig kommer våga söka hjälp eller tala om sina svårigheter .
  • Dimisi
    MikanM skrev 2014-02-12 23:34:47 följande:
    Tror de stött på människor som antingen inte vet om sin diagnos eller inte kan/vill ta tag i den.
    Några av de mest hatiska är förmodligen människor som själva har stora problem, tex med relationer. Det är inte friskt att spy så extremt mycket galla över någon som man påstår sig ha älskat, så som vissa gör i den tråden.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Frugan) skrev 2014-02-11 23:37:38 följande:
  • Anonym (TS)
    Anonym (bordis) skrev 2014-02-12 17:16:41 följande:

Va härligt att vara så nykär!!! Lycka till med den nya kärleken! Skönt också att du kan använda dig av mentalisering såpass aktivt, bra
Svar på tråden Borderline