• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)

Anonym (Misstänker) skrev 2014-01-06 19:09:40 följande:
    Suck jag slösar pengar hela tiden.. Beställde kläder vid mellandagarna, shoppade på stan för flera tusen under mellandagarna, har nu beställt ett paket för en tusenlapp. Har bokat tatueringstid till veckan (motivet är också väldigt spontant, mina andra tatueringar har varit genomtänkta även om jag ofta gjort de impulsivt och när jag egentligen inte har råd). Tänkte pierca mig i samma veva men tatueraren/piercaren hade slut på kanyler men sa att jag vill göra det när hon har fått in kanyler. Jag såg en bild på en tjej som hade såna piercings och tyckte hon var skitsnygg i det och därför vill jag också ha så. Nästan alla mina piercings (har en hel del och har haft en hel del) har varit väldigt impulsiva. Förändrar utseendet överhuvudtaget väldigt mycket, byter hårfärg flera flera gånger om året. Kan klä mig i olika klädstilar dag från dag. Tänker spara till en bröstförstoring också, gäller ju bara att sluta slösa pengar då. För tillfället är jag arbetslös och har inte fått nån ersättning från a-kassan ännu så lever på mina sparpengar. Jag vet inte om mitt eviga behov att förändra mitt utseende har nåt med broderline att göra? Hur är det med er, tänker ni igenom sånt eller bara go for it? Min psykolog (som jag inte längre går hos) påpekade det nån gång när jag kom en dag med blått hår. Men det gör mig glad att förändra mitt utseende även om vissa saker kankse borde tänkas igenom lite innan, speciellt sånt som tatueringar eller sånt som är väldigt dyrt. Men det är ganska kul att vara så spontan/impulsiv ibland.
    Ja impulsivitet är ju väldigt vanligt för oss med borderline som du vet
    Sen tror jag själv att varför du kanske gör många förändringar hos dig själv på olika sätt, kan ha med självkänsla att göra? Vad tror du? Kan vara helt fel tänkt av mig.

Det med shopping känner jag väl igen mig i, gör det mycket kring jobbig långvarig ångest istället för att fråga mig själv varför har jag ångest.

Hittade denna bild som jag verkligen borde börja använda mig av vid ångest, tycker den beskriver väldigt bra hur vi borde tänka vid ångest. Någon som använder sig av detta eller liknande?
  • Anonym (anonym)

Hej igen skulke bara berätta va som hänt här. Det är slut helt har hon sakt nu så då få de va de va hos min läkare igår o hon sa att jag inte ksn fråga henbe nu för hon e så långt nere så låter de va just nu. Va med henne idag hos läkarn o hon kom in på dbt äntligen hon bröt ihop när hon fick veta det. Känns bra att hon nu äntligen får hjälp och att jag har någon o prata med o släppa ut allt. Sen får vi se va som händer längre fram nu har hon inga känslor för mig säger hon men jag ska inte lägga så mycket tid på det för är det så så är det så. Men man får ju se va som händer när dbt börjar o allt är igång.

• Anonym (anonym)

Hon har ju sin kontakt person på psyket men vi ska nog inte prata om oss mer va jag vet. Vi skulle ju kunna gå till min för hon e bra på förhållanden med såna hära psykisk ohälsa. Men e nog bättre att låts det va nu tills hon mår bättre o då se va hon vill o inte vill nu kan hon inte ta ett sånt beslut så man får se va som händer. Men gör hon något nu så går det ju inte men igår va hon på mig och idag ville hon sova här så hon e ju villsen än o då är det bättre o ta det när hon mår bättre.

• Anonym (anonym)

Alltså det gör så ont att inte veta va hon vill.jag vet att jag inte kan få svar o jag vet att jag borde va passiv.men det gör så ont när hon ena stunden tar på mig kramar mig o myser o andra stunden säger att det är ju slut helt vi få se va som händer längre fram nu får jag ju hjälp o allt men älskar inte dig längre säger hon. Ändå håller hon på med mig när hon är här vet inte om jag orkar vänta eller om jag vågar vänta. Det blir ju inte vi säger hon ju ibland me. E så förvirad men ska försöka lägga det åt sidan o bara tänka på att hon nu får den hjälp hon behöver.

• Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-08 18:04:21 följande:
    Alltså det gör så ont att inte veta va hon vill.jag vet att jag inte kan få svar o jag vet att jag borde va passiv.men det gör så ont när hon ena stunden tar på mig kramar mig o myser o andra stunden säger att det är ju slut helt vi få se va som händer längre fram nu får jag ju hjälp o allt men älskar inte dig längre säger hon. Ändå håller hon på med mig när hon är här vet inte om jag orkar vänta eller om jag vågar vänta. Det blir ju inte vi säger hon ju ibland me. E så förvirad men ska försöka lägga det åt sidan o bara tänka på att hon nu får den hjälp hon behöver.
    Usch, det måste vara extremt jobbigt att ha det så, men jag tror ändå att Du måste bestämma dig för vad Du vill. Hon bollar med dig hur hon vill just nu. Även om hon har sina diagnoser får hon inte göra vad hon vill och tro att du ska "bara" ta det, eller hur?? Jag ger dig rådet att varar tydlig till henne, nu är det nog, antingen bor du här och vi försöker eller du flyttar bort och det är slut. Varför hon velar såhär är för att du låter henne göra det.

Du har makten att få slut på det, för ditt eget bästa! SEN i framtiden kanske det kan ändå lösa sig för er men just nu måste det få ett slut innan du förlorar dig själv helt. Hoppas du kan stå på dig, det har du rätt till OAVSETT hur dåligt hon mår. Är hon inte beredd att läggas in får hon befinna sig i att du sätter dessa gränser för henne, ni lever ju inte i ett öppet förhållande eller hur??

• ttt

Hej!!! Nu ha min kille bett mej skriva här..få la ge de ett försök..har bordeline..ja vad ska ja säja..åkt på en psyokos men tror jag snart kommer upp igen..imon blir de socialen..kommer få spelet där uppe..har varit me om misshandel hela min uppväxt av någon som ska kallas min mamma.säljt min kropp.våldtagen.sätt folk som gjort mina föräldrar illa..hört och sätt mina bröder bli slagna men var liten kunde inget göra men de gör ont..kommer nog in på dbt snart...har gett upp dbt e sista utvägen..älskar mina barn så jävla mkt..de e fegt att ya sitt liv m.m men jag skriker efter hjälp men ingen bryr sig...a lite om mej

• ttt

Ååå nej nej nej..jag skiter absolut inte i mina barn..fick läsa allt han skrivit...bullshiit ..han säjer att man skriver saker när man blir arg...för mej är de inte okej.tycker man berättar hela sanningen....hellre bakar ja än låter mina barn lida av att se oss bråka..dom ska verken se mej gråta.arg m.m..nu blev ja lite arg på han för han ljuger åå snackar skit

• ttt

Ska ha samtal me han nu...skiter inte i mina barn..e inte okej att ljuga om de för man e arg..de som hände först e att han bad mej berätta va ja varit me om ..ha gjort de 3gånger för mej e de tufft att öppna sig..han svek mej och använde allt mot mej..berättar för folj om mej m.m..så ska prata me han nu för detta är inte okej...fast .man e arg..nu ta han la bort allt för ingen ska se

• Anonym (bordis)

Jag är ju numer fri från min borderline......... men så fort saker händer i mitt liv så faller jag tillbaka i gamla mönster. Tror jag måste lära mig att leva med det helt "enkelt".

Jag gjorde en ny utredning i måndags, 6 månader sedan förra utredningen. Där framkom att jag lider av sorg (min bästa vän/syster har nyss gått bort) och depression......... mild sa  han men jag känner mig djupt deprimerad. Men som den borderline person jag är så gömmer jag mina känslor hårt, sätter på mig en mask och gör det jag ska......allt ser så bra ut på ytan!

Världens bästa film om borderline:

Alla som är anhöriga bör se denna film, jag känner igen mig i ALLT! Det är såklart en hemsk film...... men så sann... Gråter

Svar på tråden Borderline