• Anonym (Undrande.)

Ni som är otrogna, varför???

Som rubriken lyder, varför är ni otrogna?

Ni sitter och talar om för er partner hur j-a mycket ni älskar honom/henne, att det alltid kommer vara ni, ni kan inte tänka er ett liv utan den andre.
    Nästa stund "springer" ni iväg till älskare/älskarinna.
    VARFÖR???

Jag köper inte dedär om bekräftelse, spänning, and so on.....

Vad är den egentliga anledningen?
    Kärleken dött ut? Varför då inte avsluta det ni har?
    Trist i sängen? Gör något åt det.
    Slentriant förhållande/äktenskap? Gör något åt det med.
    Men ge fan i andra så länge ni påstår er älska den ni är tillsammans/gift/sambo med.     

Ja är nog jävligt trögfattad för jag kan för mitt liv inte förstå....  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 14:03
    En fråga till..
    Berättar ni för "den andre" att ni har partner?
    Om inte, varför?
    Om ja, är det ok att vara "bara den andre"

• Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???
  • Anonym (klarsynt?)
    Anonym (Anna) skrev 2013-04-01 23:11:48 följande:
    Hahaha :D jaa,, det är spännande ! Verkligen !

Nja vet du .. Det här låter konstigt, men nej det har jag inte för jag vill ha ett normalt liv, jag skulle aldrig stå ut med att min partner var med en annan..?! Så skruvat va.:) Men jag skulle inte det. Och jag vill inte vara det.
    Jag vet inte vad som fattas i huvudet på mig, men nåt är det ju uppenbart. Det är liksom inte jag som är den där otrogna dåren. Och det är som att jag inte gjort allt jag gjort. 
    Jag skulle så gärna vilja leva ett normalt lyckligt liv, med vardag, semester, trygghet och allt sånt. Men om jag nu nånsin vart i närheten så har jag förstört det.
    Tänk att kunna andas, slappna av, lämna dator och telefon utan att det gör något om nån ser..
    Man kanske kan tro att det är en snygging som går förbi och jag inte kan motså, så som många tänker om sin man / fru -En snygg tjej / kille på festen flört uppstår svartsjuka osv. Så är det inte, det uppstår i mig själv av mig själv på nåt konstigt sätt. Triggern behöver inte alls vara en snygging eller ens en människa, utan kan uppkomma av nåt hjärnspöke bara. Just idag tycker jag att livet suger faktiskt.. Jag saknar kärlek. Saknar förälskelse, saknar spänning, saknar adrenalinet som skjutsar hjärnan till en rush bortom sans. men samtidigt så är det rätt skönt ?  Eller, nja, jag är kluven. Men en dag till har gått iaf  ( Som jag har missat ? )

Du kanske vill skriva boken :D ?  
    En undran; om/när din man upptäcker vad du håller på med, hur har du tänkt att du skall försörja dig? Kanske att det skulle bli ett rätt obehagligt uppvaknande att rent praktiskt märka att man faktiskt måste ha en rejäl dos pengar varje månad, speciellt i en storstadsregion. Du är sjukskriven? Hur har du tänkt att ordna boende åt dig och barnen t ex? Jag är ensamstående med 2 små barn och tjänar en bra bit mer än medelinkomsten men det är inte så fett tyvärr trots det. Hur du skulle klara dig låter som en gåta för mig.

Kan vara något att tänka på när du deppmyser runt i din känsla av att du är "ond i smyg" ungefär och att ingen känner dig på riktigt. Jobbigt att knulla runt när du och barnen bor på härbärge, inte vet jag.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (klarsynt?) skrev 2013-04-02 13:11:00 följande:
    En undran; om/när din man upptäcker vad du håller på med, hur har du tänkt att du skall försörja dig? Kanske att det skulle bli ett rätt obehagligt uppvaknande att rent praktiskt märka att man faktiskt måste ha en rejäl dos pengar varje månad, speciellt i en storstadsregion. Du är sjukskriven? Hur har du tänkt att ordna boende åt dig och barnen t ex? Jag är ensamstående med 2 små barn och tjänar en bra bit mer än medelinkomsten men det är inte så fett tyvärr trots det. Hur du skulle klara dig låter som en gåta för mig.

Kan vara något att tänka på när du deppmyser runt i din känsla av att du är "ond i smyg" ungefär och att ingen känner dig på riktigt. Jobbigt att knulla runt när du och barnen bor på härbärge, inte vet jag.
    ja, bra fråga. Det vet jag inte. Det sista du skriver tänker jag inte bemöta, eftersom du tydligen inte förstår att det är ett missbruk. Det är lite som att ens hjärna sätts ur funktion och nån annan kliver in.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-04-02 10:13:01 följande:

Sådär, tisdag och det mesta har återgått till vardagen, tyvärr även mina tankar....

Ja, som jag skrev så misstänker jag att mitt X var otrogen, han vart oerhört flörtig de sista 7-8 åren vi var ett par, flörta gjorde han alltid, men inte såhär.
    Han sa helt plötsligt saker han inte brukade kasta ur sig, började skicka mer och mer sms, som sedan raderades, pratade ofta i telefon när han kom hem, men avslutade samtalen precis innan han gick in genom dörren...
    Eftersom min kärlek till honom redan då började  "växa" bort lade jag inte så stor vikt vid det antar jag.
    Jag hade så mycket i huvudet me körigt på jobb, en del dödsfall inom familjen på kort tid....
    Det som nu förstärker det hela är att min älskling en dag när vi pratade gamla kärlekar slängde ut sig att "NN är väldigt lik dina barns pappa, och framförallt din minsta dotter säker att han inte är hennes biopappa"???
    Som jag sa igår så bor idag mitt x med en kvinna han jobbat med sedan innan vår minsta (4½ idag) blev till, därav frågan och genast var mina tankar igång....
    Varje gång jag ser dessa barn kommer funderingarna, är han biopappa till henne??? 
    Visst skulle jag kunna fråga, men nä...

Varför misstänker jag då min sambo?
    Jo, han har vid ett par tillfälle sagt att han vart otrogen mot tidigare flickvänner (inget som säger att han inte var otrogen med mig med, jag vet hur hans liv såg ut när jag kom in i bilden, men det är en annan historia).
    I perioder tycker jag att han beter sig lite konstigt, men inte funderat så mycket på det tills jag en dag/kväll ser att det är inte WF han spelar hela tiden han sitter med luren i handen, han skickar sms till en annan tjej.
    (Jag vet att han har kvar sin profil på dejtingsidan vi träffades på), när han köper ny telefon är det en av de första apparna han lägger till.
    Han sitter mer med telefonen i handen är han pratar med mig vissa kvällar, kvällsmaten är helig för mig, det är en tid på dagen man pratar med sina barn om hur de haft det på dagis/skola, men han väljer kort o gott att svara när det vibrerar, och skäms inte för att hellre ha ögonen på skärmen än på oss....
    Telefonen ska med på toa, han har lås på den så ingen mer än han kan öppna den, ja, jag har också lås på min, för att barnen på 2 o 4 år inte har på den att göra, men min sambo och de större barnen kan lösen, likaså till min dator, jag kommer inte åt hans dator....
    Jag har påtalat vid något tillfälle när han skulle åka iväg över helgen att ska han ha min dator med sig, ja då vill jag komma åt hans, men då öppnar han ett tillfälligt "gästkonto"...
    Det ända han i princip inte kommer åt är min mail och fb, men där sitter jag så lite så det kan kvitta..... Och denna sidan givetvis...
    Vet att han och sonen en kväll hade försökt "knäcka" mitt lösen till dejtingsidan vi träffats på innan jag plockade bort den, så därför byter jag numera lösen minst en gång i veckan på mail, här och fb...
    Vissa saker vill man ju ändå ha privata. 

En del av detta är kanske inte mycket att reagera eller lägga energi på men om man som jag nästan är sjukligt svartsjuk, jämt och ständigt får rent ut sagt får dumma komentarer om olika saker slängda upp i huvudet, då är det för mig inte längre ok.

Givetvis ska min sambo behålla sina kvinnliga vänner, det är inte det, men varför har jag fortfarande efter nästan 2 år ännu inte fått träffa dem?
    På frågan fick jag svaret: Du tror väl ändå inte jag tar hem tjejvänner när du e hemma..... Bara de gör att jag börjar undra o knappt vågar lämna huset i ren rädsla att de ska hoppa ner i vår säng, ta en snabbis i vår soffa,,, ja ni fattar????
    O andra sidan, har hans killkompisar inte heller varit här.
    I samma stund säger han att han inte har några kompisar, hans x tillät inte det och det gör honom lessen, lika lessen som att mina vänner snart är borta för att jag inte utan liv i luckan (eller rädsla för att han ska göra annat) kan åka de där 8 milen för att träffa dem, men det varken ser eller lyssnar han på.

Min telefon är nästintill död... går många dagar, ibland veckor innan jag får ett sms eller samtal från mina polare.
    Ja, jag har mig själv att skylla till viss del, samtidigt som jag flyttar till honom går jag i väggen, barnen blir misshandlade av sin styvmamma, polis, socialen..... Depressionen är här och min sambo sätter på sig skygglapparna........

Oj, nu kom det lite mer, men skit i det, var gött o skriva av sig lite.                   
    Om jag ska utgå från mig själv så är gissningen -Ja, han är otrogen .. Återminstonde har han sms flört / sex, i badrummet skickar de kanske bilder.. ? 
    Som sagt om det var jag hade det vart så. Och telefonen är som en andra hud likaså datorn ALDRIG obevakad.. Stressigt jobbigt och vidrigt.
    Mitt råd.. : Be att få läsa i hans telefon nu. Bara så oavsett vad han svarar. Säg nej, jag vill läsa.  
  • Anonym (Undrande.)

Jag förstår vad du menar, men vill jag egentligen veta att han är otrogen, om så bara med sms som inte är så bara...
    Han har inte med den alltid, men 7 av 10 i alla fall och jag vill inbilla mig att han spelar wf o annat spel jag vet att han har.

Skulle han däremot behöva åka på larm så e de inte lika viktigt att ha med den, ok man kan inte svara på sms när man släcker bränder eller vid trafikolyckor, men efteråt kan man... när man bytat om, innan man kör hem.
    Som i helgen, han fick 2 larm på ganska kort tid, han tog sina nycklar, plånbok o snus som låg sidan om telefonen, men den lät han ligga, tittade inte ens på den när han kom hem....    
    Likaså igår, snus och nycklar.

Ja, han har som sagt lås på telefonen, men varför e de då så viktigt vid vissa tillfällen och inte andra????   
    Tror inte jag vill läsa hans telefon, känns som jag sjunker ner på hans nivå, han har vid tillfälle anklagat mig för olika saker och begärt att få se, men aldrig hittat ngt av intresse och det sårar fruktansvärt mycket att bli anklagad för allehanda saker man inte gör.

Jaja, jag ska fundera på det.     

• Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-04-02 17:54:05 följande:
    Jag förstår vad du menar, men vill jag egentligen veta att han är otrogen, om så bara med sms som inte är så bara...
    Han har inte med den alltid, men 7 av 10 i alla fall och jag vill inbilla mig att han spelar wf o annat spel jag vet att han har.

Skulle han däremot behöva åka på larm så e de inte lika viktigt att ha med den, ok man kan inte svara på sms när man släcker bränder eller vid trafikolyckor, men efteråt kan man... när man bytat om, innan man kör hem.
    Som i helgen, han fick 2 larm på ganska kort tid, han tog sina nycklar, plånbok o snus som låg sidan om telefonen, men den lät han ligga, tittade inte ens på den när han kom hem....    
    Likaså igår, snus och nycklar.

Ja, han har som sagt lås på telefonen, men varför e de då så viktigt vid vissa tillfällen och inte andra????   
    Tror inte jag vill läsa hans telefon, känns som jag sjunker ner på hans nivå, han har vid tillfälle anklagat mig för olika saker och begärt att få se, men aldrig hittat ngt av intresse och det sårar fruktansvärt mycket att bli anklagad för allehanda saker man inte gör.

Jaja, jag ska fundera på det.     
    För ibland kan man negga telefonen för man vet att aktuell flört är bortrest osv.. 

Så gör jag, men som sagt jag utgår från mig själv.. Med det jobbet så har han en jobb tele va ?  
  • Anonym (Undrande.)
    Anonym (Anna) skrev 2013-04-02 18:58:53 följande:
    För ibland kan man negga telefonen för man vet att aktuell flört är bortrest osv.. 

Så gör jag, men som sagt jag utgår från mig själv.. Med det jobbet så har han en jobb tele va ?  
    Jo, de e sant.
    Du har verkligen svar på allt.... På ett positivt sätt tycker jag.

Han har ingen jobbtele, han är deltidsbrandman så han är hemma/på ordinarie jobb med sökare och har jour 1 vecka, dygnet runt var tredje vecka.  
    Vill så gärna att jag inbillar mig allt, de e bara dumma tankar och magkänslan säger mig egentligen att jag överdriver, den brukar inte ha fel.
    Och så den kvinnliga intuitionen, min mediala sida och medium jag pratade med i somras säger att det är hjärnspöke..
    Men så behöver det ju inte vara.....   

• Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-04-02 19:06:44 följande:
    Jo, de e sant.
    Du har verkligen svar på allt.... På ett positivt sätt tycker jag.

Han har ingen jobbtele, han är deltidsbrandman så han är hemma/på ordinarie jobb med sökare och har jour 1 vecka, dygnet runt var tredje vecka.  
    Vill så gärna att jag inbillar mig allt, de e bara dumma tankar och magkänslan säger mig egentligen att jag överdriver, den brukar inte ha fel.
    Och så den kvinnliga intuitionen, min mediala sida och medium jag pratade med i somras säger att det är hjärnspöke..
    Men så behöver det ju inte vara.....   

Mm men du vet jag skrev om just magkänsla nånstans här har jag för mig.. Min man hade det en gång.. För längesen..
    Jag har tagit bort den, tokiggjort han.. :( Fyfan det är så elakt.!

Så nu litar han inte på den alls såklart, för den har ju aldrig stämt..

Medans du har den kvar, lyssna på den, tycker jag..  
  • Anonym (Undrande.)
    Anonym (Anna) skrev 2013-04-02 19:51:07 följande:
    Mm men du vet jag skrev om just magkänsla nånstans här har jag för mig.. Min man hade det en gång.. För längesen..
    Jag har tagit bort den, tokiggjort han.. :( Fyfan det är så elakt.!

Så nu litar han inte på den alls såklart, för den har ju aldrig stämt..

Medans du har den kvar, lyssna på den, tycker jag..  
    Du menar att du "lyckats radera" hans magkänsla.... stackars han måste jag få säga.
    Hur lyckas man med det? Manipulering?

Jag kommer att prata med honom, måste få slut på min oro, svartsjukan tar över.
       Kul att du tyckte om läsningen, håll ut, det kommer säkert mer.......
    Allvarligt, har du fattat vad vi skriver om? 
  • Anonym (Anna)
    Sucker skrev 2013-04-03 04:06:04 följande:
    En tråd djävel ramlade framför näbben på mig. 

www.familjeliv.se/Forum-4-51/m69387058.html

Tycker hela den här historien stinker!

Men tack för intressant läsning Flört lycka till med allt

Tjingeling

mvh / Sucker

Hur menar du ? 
Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???