• Anonym (Undrande.)

Ni som är otrogna, varför???

Som rubriken lyder, varför är ni otrogna?

Ni sitter och talar om för er partner hur j-a mycket ni älskar honom/henne, att det alltid kommer vara ni, ni kan inte tänka er ett liv utan den andre.
    Nästa stund "springer" ni iväg till älskare/älskarinna.
    VARFÖR???

Jag köper inte dedär om bekräftelse, spänning, and so on.....

Vad är den egentliga anledningen?
    Kärleken dött ut? Varför då inte avsluta det ni har?
    Trist i sängen? Gör något åt det.
    Slentriant förhållande/äktenskap? Gör något åt det med.
    Men ge fan i andra så länge ni påstår er älska den ni är tillsammans/gift/sambo med.     

Ja är nog jävligt trögfattad för jag kan för mitt liv inte förstå....  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 14:03
    En fråga till..
    Berättar ni för "den andre" att ni har partner?
    Om inte, varför?
    Om ja, är det ok att vara "bara den andre"

• Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???
  • Anonym (Undrande.)
    Sucker skrev 2013-03-29 20:48:34 följande:
    Har blivit rejält förd bakom ljuset och bedragen två förhållanden i rad nu. Det är så inhelvetes kränkande. Skulle gärna också vilja veta. Är det ren egoismen eller vad är det som skapar otrohet? att en del riskerar rasera precis allt man byggt upp bara för att det pirrar lite i underlivet. Även fast relationen är trygg och har ett väl fungerande sexliv. Hur kan det vara??

Kommer fan aldrig kunna lite på någon igen. man tar skada verkligen! 
    Jag tror lite som Anonym "anna" skriver, det är ett missbruk, man kan bara inte "låta" bli.
    Efter att ha läst en del av henns svar kan jag själv som "gammal" missbrukare ha lite lättare att "se de", även om det långt ifrån är ok, för det är det fan inte.

Det måste såra något fruktansvärt och rasera så mycket för den bedragne, tilliten till andra, självkänslan och självförtroendet får sig en rejäl smäll.
    Liksom min sambos självkänsla och hans tillit till mig när jag drack.

Det är sällan synd om missbrukare, någonstans har man ju valt själv, man tänker bara på sig själv och skiter ärligt i vad andra tycker och tänker.
    Min sambo ställde ett ultimatum, han eller flaskan.
    Valet var för mig inte svårt då jag redan som barn sett vad det gör mot familjen, min pappa tog livet av sig när jag var 5 år, min styvpappa drack var ledig minut och misshandlade mig både psykisk, fysiskt och utsatte mig för incest.
    Så som sagt, när jag insåg allvaret i vad han sa så var valet inte alls svårt.      
  • Sucker
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-29 20:56:34 följande:
    Jag tror lite som Anonym "anna" skriver, det är ett missbruk, man kan bara inte "låta" bli.
    Efter att ha läst en del av henns svar kan jag själv som "gammal" missbrukare ha lite lättare att "se de", även om det långt ifrån är ok, för det är det fan inte.

Det måste såra något fruktansvärt och rasera så mycket för den bedragne, tilliten till andra, självkänslan och självförtroendet får sig en rejäl smäll.
    Liksom min sambos självkänsla och hans tillit till mig när jag drack.

Det är sällan synd om missbrukare, någonstans har man ju valt själv, man tänker bara på sig själv och skiter ärligt i vad andra tycker och tänker.
    Min sambo ställde ett ultimatum, han eller flaskan.
    Valet var för mig inte svårt då jag redan som barn sett vad det gör mot familjen, min pappa tog livet av sig när jag var 5 år, min styvpappa drack var ledig minut och misshandlade mig både psykisk, fysiskt och utsatte mig för incest.
    Så som sagt, när jag insåg allvaret i vad han sa så var valet inte alls svårt.      
    När du drack? Var du otrogen när du drack..förlåt om jag är lite trög här. Berätta mer

Tack föresten 
  • Anonym (Undrande.)
    Sucker skrev 2013-03-29 21:02:53 följande:
    När du drack? Var du otrogen när du drack..förlåt om jag är lite trög här. Berätta mer

Tack föresten 

Tycker inte du e trög, kan vara jag som formulerade mig konstigt.
    Jag är en nykter "halv"alkis.
    Satt hemma och drack, inte var kväll, men tillräckligt för att sambon skulle reagera.
    Jag har aldrig varit otrogen.

Här sitter jag o säger att jag aldrig skulle kunna såra den jag älskar, men insåg nu att det var ju det jag gjorde när jag drack, varför reagerade han annars som han gjorde, han var riktigt besviken och redo att avsluta vårt förhållande om jag inte slutat dricka. 
    Jag är sååå jävla glad för vad han sa och gjorde, annars hade jag suttit själv idag.    
  • Anonym (Anna)
    Har blivit rejält förd bakom ljuset och bedragen två förhållanden i rad nu. Det är så inhelvetes kränkande. Skulle gärna också vilja veta. Är det ren egoismen eller vad är det som skapar otrohet? att en del riskerar rasera precis allt man byggt upp bara för att det pirrar lite i underlivet. Även fast relationen är trygg och har ett väl fungerande sexliv. Hur kan det vara??

Har du fått någon förklaring på vf han /hon bedragit dig.. ? 
  • Anonym (Anna)

Jag kan ju inte svara på vf din partner var det, men jag är det inte för att kränka och såra eller för att jag är egoistisk.

Jag bara är det om och om igen. Jag vet ju inte om din partner är missbrukare ? Jag är det som du kan läsa i mina inlägg.

Jag förstår hur oerhört tragiskt det blir och att en människas liv kan läggas i ruiner. Och hur knäckt tilliten blir och allt det där. Men det är som  att det inte bekommer mig. Jag förstår det intelligensmässigt. Men tar inte in det.

Den biten är avstängd. Jag ser kvinnor och män sitta i total förtvivlan där jag går på behandling, de har just fått veta vad deras partner har haft för sig. Det är så oerhört tragiskt. Och det är ännu mer tragiskt att inte riktigt kunna förklara...
    Det tragiska i de människors lidande kan jag ta in, jag ser det ju, men inte hur och varför det ska vara så förkrossande liksom..
    Fastän jag vet att min man som är kränkt otaliga gånger på de mest fasansfulla sätt -Av mig, troligen på riktigt skulle ta sitt liv om han visste vidden av hur jag lever bakom hans rygg..
    Jag förstår även att jag kommer göra det om det inte slutar, dels för det har gått för långt, men dels oxå för att jag inte kan fortsätta för andras skull. Mitt missbruk har accat senaste åren way up.. Och jag hade tills för ca 6 mån sen totalt tappat kollen.
    Om man som ts är ex alkis är det lättare, lättare att förstå, sprit cig droger är beroende framkallande, det vet alla.
    Man blir full av sprit och blir beroende helt enkelt, även om det såklart inte är så enkelt,, de flesta missbrukare av alla kategorier har en bakgrund av dysfunktionalitet av något slag som gjort och gör att de inte funkar på samma sätt som en frisk människa.

Men sex kärlek flört förälskelse förförelse.. Nej få vet det och ännu färre förstår hur det kan vara så och varför.

Jag kan inte ens själv tala om varför men jag kan tala om hur det är och hur jag tänker. Eller inte tänker det beror på hur man ser det.
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 21:43:42 följande:
    Har du fått någon förklaring på vf han /hon bedragit dig.. ? 
    Det är en djävligt lång historia men skall försöka kortfatta mig

När frun stack, vart det en blodig strid med advokater och skit, fick aldrig chansen fråga henne. Den efter det blev bara fruktansvärt elak när sanningen uppdagades. Hon bad sen om ursäkt iofs och sen vet jag inte om det spelar någon roll men hon har adhd så det bara skriker om det. Det fick aldrig vara lugnt, skulle festas och gå på krogen jämt. Det visade sig att hon knullat runt ordentligt, fick gå och ta alla tester jag kunde komma på Glad som tur var frisk men det var bra nervöst. Bland annat hade hon smugit med en vän till mig i över ett år. Vännen fick en hederlig omgång stryk, skäms jag inte för en sekund!

Den senare var ett misstag så är det. Men frun och jag hade allt man kan önska sig. Fint hus, segelbåt, bilar och sommarstuga. Barnen var lyckliga och vi hade inga som helst problem. Tilläggas skall att före detta hustrun hörde av sig i slutet på förra året, för första gången på fem år. Säger att hon saknar mig och allt vi hade, ångrar att hon lämnade och allt. Men någon förklaring har jag inte fått. Och naturligtvis har hennes tåg gått för att inte komma tillbaka....

Har grubblat i åratal. Varför!?? 
  • Anonym (Anna)
    Sucker skrev 2013-03-29 22:02:58 följande:
    Det är en djävligt lång historia men skall försöka kortfatta mig

När frun stack, vart det en blodig strid med advokater och skit, fick aldrig chansen fråga henne. Den efter det blev bara fruktansvärt elak när sanningen uppdagades. Hon bad sen om ursäkt iofs och sen vet jag inte om det spelar någon roll men hon har adhd så det bara skriker om det. Det fick aldrig vara lugnt, skulle festas och gå på krogen jämt. Det visade sig att hon knullat runt ordentligt, fick gå och ta alla tester jag kunde komma på Glad som tur var frisk men det var bra nervöst. Bland annat hade hon smugit med en vän till mig i över ett år. Vännen fick en hederlig omgång stryk, skäms jag inte för en sekund!

Den senare var ett misstag så är det. Men frun och jag hade allt man kan önska sig. Fint hus, segelbåt, bilar och sommarstuga. Barnen var lyckliga och vi hade inga som helst problem. Tilläggas skall att före detta hustrun hörde av sig i slutet på förra året, för första gången på fem år. Säger att hon saknar mig och allt vi hade, ångrar att hon lämnade och allt. Men någon förklaring har jag inte fått. Och naturligtvis har hennes tåg gått för att inte komma tillbaka....

Har grubblat i åratal. Varför!?? 
    Jadu,, kanske det inte finns nån förklaring.. Ibland gör det bara inte det.

En otrohet behöver inte betyda ett skit för den som är det. taskigt mot de som blir bedragna då det betyder allt för den.. Men så är det tyvärr.

Så-Det kanske inte betydde nåt för frun och därför finns liksom ingen förklaring ?

Ang ADHD så är det ju så att det är en punkt i kriterierna.. 
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:09:47 följande:
    Jadu,, kanske det inte finns nån förklaring.. Ibland gör det bara inte det.

En otrohet behöver inte betyda ett skit för den som är det. taskigt mot de som blir bedragna då det betyder allt för den.. Men så är det tyvärr.

Så-Det kanske inte betydde nåt för frun och därför finns liksom ingen förklaring ?

Ang ADHD så är det ju så att det är en punkt i kriterierna.. 
    Jo det har jag förstått, vill inte dra alla över en kam eller skuld belägga diagnosen adhd, utan misstänker hon även lider av någon personlighets störning. Har aldrig lyckats lura ut den biten riktigt
  • Anonym (Anna)
    Sucker skrev 2013-03-29 22:16:39 följande:
    Jo det har jag förstått, vill inte dra alla över en kam eller skuld belägga diagnosen adhd, utan misstänker hon även lider av någon personlighets störning. Har aldrig lyckats lura ut den biten riktigt
    Nej ok, men en sak kan jag nästan tala om för dig till 100% 

Jag känner ju inte dig så jag kan inte säga bombis 100..

Otroheten du blivit utsatt för beror sannolikt inte på dig.Det gör sällan det utan ligger hos den som är otrogen.

Så att du känner dig kränkt kan du släppa, jag vill inte ta ifrån dig hur du känner. Jag fattar att man känner sig kränkt, förnedrad, offentligt förnedrad osv.. Men om man förstår att det inte beror på en själv och tar åt sig av den otrognes handlingar så kanske det blir lite lättare att leva med..?

Jag gör det INTE för att kränka eller förnedra min man. Ingen annan heller av de jag vet -Tvärt om, de flesta av oss ( även jag ) älskar sin partner respekterar den mm, det handlar inte om det.

Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???