Sucker skrev 2013-03-29 20:48:34 följande:
Har blivit rejält förd bakom ljuset och bedragen två förhållanden i rad nu. Det är så inhelvetes kränkande. Skulle gärna också vilja veta. Är det ren egoismen eller vad är det som skapar otrohet? att en del riskerar rasera precis allt man byggt upp bara för att det pirrar lite i underlivet. Även fast relationen är trygg och har ett väl fungerande sexliv. Hur kan det vara??
Kommer fan aldrig kunna lite på någon igen. man tar skada verkligen!
Jag kan ju inte svara på vf din partner var det, men jag är det inte för att kränka och såra eller för att jag är egoistisk.
Jag bara är det om och om igen. Jag vet ju inte om din partner är missbrukare ? Jag är det som du kan läsa i mina inlägg.
Jag förstår hur oerhört tragiskt det blir och att en människas liv kan läggas i ruiner. Och hur knäckt tilliten blir och allt det där. Men det är som att det inte bekommer mig. Jag förstår det intelligensmässigt. Men tar inte in det.
Den biten är avstängd. Jag ser kvinnor och män sitta i total förtvivlan där jag går på behandling, de har just fått veta vad deras partner har haft för sig. Det är så oerhört tragiskt. Och det är ännu mer tragiskt att inte riktigt kunna förklara...
Det tragiska i de människors lidande kan jag ta in, jag ser det ju, men inte hur och varför det ska vara så förkrossande liksom..
Fastän jag vet att min man som är kränkt otaliga gånger på de mest fasansfulla sätt -Av mig, troligen på riktigt skulle ta sitt liv om han visste vidden av hur jag lever bakom hans rygg..
Jag förstår även att jag kommer göra det om det inte slutar, dels för det har gått för långt, men dels oxå för att jag inte kan fortsätta för andras skull. Mitt missbruk har accat senaste åren way up.. Och jag hade tills för ca 6 mån sen totalt tappat kollen.
Om man som ts är ex alkis är det lättare, lättare att förstå, sprit cig droger är beroende framkallande, det vet alla.
Man blir full av sprit och blir beroende helt enkelt, även om det såklart inte är så enkelt,, de flesta missbrukare av alla kategorier har en bakgrund av dysfunktionalitet av något slag som gjort och gör att de inte funkar på samma sätt som en frisk människa.
Men sex kärlek flört förälskelse förförelse.. Nej få vet det och ännu färre förstår hur det kan vara så och varför.
Jag kan inte ens själv tala om varför men jag kan tala om hur det är och hur jag tänker. Eller inte tänker det beror på hur man ser det.