• Anonym (Undrande.)

Ni som är otrogna, varför???

Som rubriken lyder, varför är ni otrogna?

Ni sitter och talar om för er partner hur j-a mycket ni älskar honom/henne, att det alltid kommer vara ni, ni kan inte tänka er ett liv utan den andre.
    Nästa stund "springer" ni iväg till älskare/älskarinna.
    VARFÖR???

Jag köper inte dedär om bekräftelse, spänning, and so on.....

Vad är den egentliga anledningen?
    Kärleken dött ut? Varför då inte avsluta det ni har?
    Trist i sängen? Gör något åt det.
    Slentriant förhållande/äktenskap? Gör något åt det med.
    Men ge fan i andra så länge ni påstår er älska den ni är tillsammans/gift/sambo med.     

Ja är nog jävligt trögfattad för jag kan för mitt liv inte förstå....  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 14:03
    En fråga till..
    Berättar ni för "den andre" att ni har partner?
    Om inte, varför?
    Om ja, är det ok att vara "bara den andre"

• Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:21:53 följande:
    Nej ok, men en sak kan jag nästan tala om för dig till 100% 

Jag känner ju inte dig så jag kan inte säga bombis 100..

Otroheten du blivit utsatt för beror sannolikt inte på dig.Det gör sällan det utan ligger hos den som är otrogen.

Så att du känner dig kränkt kan du släppa, jag vill inte ta ifrån dig hur du känner. Jag fattar att man känner sig kränkt, förnedrad, offentligt förnedrad osv.. Men om man förstår att det inte beror på en själv och tar åt sig av den otrognes handlingar så kanske det blir lite lättare att leva med..?

Jag gör det INTE för att kränka eller förnedra min man. Ingen annan heller av de jag vet -Tvärt om, de flesta av oss ( även jag ) älskar sin partner respekterar den mm, det handlar inte om det.

Tack Anna (?) för dina otroligt vänliga rader. Jag skall ta till mig dem verkligen Skrattande

Livet går fort, det gäller att leva det långsamt brukade min fader alltid säga... vad det nu har med saken att göra Cool
  • Anonym (Undrande.)
    Sucker skrev 2013-03-29 22:31:15 följande:
    Livet går fort, det gäller att leva det långsamt brukade min fader alltid säga... vad det nu har med saken att göra Cool
    Kanske att man ska ta vara på det man har och inte rusa in i en massa saker i onödan?
    Därmed inte sagt att det bara gäller just otrohet, (eftersom det är det diskussionen handlar om egentligen) utan allt här i livet.
    Ofta har vi för bråttom för att se det viktigaste....

Min tolkning av din faders ord.              
  • Anonym (Anna)
    Sucker skrev 2013-03-29 22:31:15 följande:
    Tack Anna (?) för dina otroligt vänliga rader. Jag skall ta till mig dem verkligen Skrattande

Åå :D Tack ! 

Ja gör det ! Lägg allt bakom dig och se det som att om det händer igen, beror det på den otrogne inte dig..

Och då SÄRSKILT om man inte får en förklaring, då är det nästan uteslutande så.
    Annars så säger man : Jamen vad fan tror du, du ser mig inte, du kan inte knulla osv osv...

Har de inte sagt så, ? Ja, då beror det inte på dig.  Och du, inte är du en sucker heller :) !
  • Anonym (Undrande.)

Anna.
    Jag måste också tacka dig lite, känner att du "öppnat ögonen" på mig lite, jag har inte sett det som att det skulle kunna handla om missbruk, utan som en jävligt taskigt handlande... Ändå är det inte ok.

Fortfarande måste ju besvikelse o annat vara stort för den bedragne, men jag kan nog ha annan "förståelse", det är ju faktiskt likt "mitt" missbruk, som sagt tidigare sviker, sårar osv osv....   

• Sucker
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-29 22:34:25 följande:
    Kanske att man ska ta vara på det man har och inte rusa in i en massa saker i onödan?
    Därmed inte sagt att det bara gäller just otrohet, (eftersom det är det diskussionen handlar om egentligen) utan allt här i livet.
    Ofta har vi för bråttom för att se det viktigaste....

Min tolkning av din faders ord.              
    Har inte sett det så, ligger en del i det. Tror fan du har tolkat det rätt. tack Glad
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:36:23 följande:
    Åå :D Tack ! 

Ja gör det ! Lägg allt bakom dig och se det som att om det händer igen, beror det på den otrogne inte dig..

Och då SÄRSKILT om man inte får en förklaring, då är det nästan uteslutande så.
    Annars så säger man : Jamen vad fan tror du, du ser mig inte, du kan inte knulla osv osv...

Har de inte sagt så, ? Ja, då beror det inte på dig.  Och du, inte är du en sucker heller :) !
    Tänk att du slog huvudet på spiken, just det där "om du sett mig hade det aldrig hänt" vadå inte se... jag såg henne mer än någon annan lisom...jaja... vissa saker finns inga svar på som du säger. Och så den där "jag gick till honom för han är mänsklig" gissa om den skar som knivar... jösses!

Jag skall ta det vackert nu ett tag, slickar mina sår sen nyåret och håller mig på min kant. Sen får framtiden utvisa Glad 

Puss o kram 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-29 22:42:33 följande:
    Anna.
    Jag måste också tacka dig lite, känner att du "öppnat ögonen" på mig lite, jag har inte sett det som att det skulle kunna handla om missbruk, utan som en jävligt taskigt handlande... Ändå är det inte ok.

Fortfarande måste ju besvikelse o annat vara stort för den bedragne, men jag kan nog ha annan "förståelse", det är ju faktiskt likt "mitt" missbruk, som sagt tidigare sviker, sårar osv osv....   
    :) Tack ! 

Det är ett taskigt handlande,, dock inte menat som det.  Verkligen inte.
    Man kanske inte tror det om en sån som jag men jag är extremt barnkär, älskar min man och respekterar han, älskar alla djur.
    Jag kan dö för min familj på riktigt, och utan dom har jag inget. Ändå kan jag inte sluta.. Sluta döda mig själv en bit i taget. Sluta att "kanske den här gången" förstöra deras liv totalt..
    Jag sviker och sviker om och om igen..
    Bara går ut där knullar, har oralsex, offentlig sex,-upptäckt?barn som ser? riskabel sex- hiv?herpes? klamydia?  stressar skiter i allt riskerar allt som om det inget är värt. inget finns. Kommer hem och är så tacksam för att jag klarat mig.. Och klarar mig väl hemma, ingen ser ingen märker..Lovar -Fan ! Aldrig mer, ! gud tack för att jag klarade mig.. Tack tack tack.. Igenigenigeniegn

Så jag vill verkligen poängtera för er som läser att det oftast INTE handlar om er, ni är säkert era partners bästa och de älskar er säkert. 
  • Sucker
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-29 22:54:30 följande:
    :) Tack ! 

Det är ett taskigt handlande,, dock inte menat som det.  Verkligen inte.
    Man kanske inte tror det om en sån som jag men jag är extremt barnkär, älskar min man och respekterar han, älskar alla djur.
    Jag kan dö för min familj på riktigt, och utan dom har jag inget. Ändå kan jag inte sluta.. Sluta döda mig själv en bit i taget. Sluta att "kanske den här gången" förstöra deras liv totalt..
    Jag sviker och sviker om och om igen..
    Bara går ut där knullar, har oralsex, offentlig sex,-upptäckt?barn som ser? riskabel sex- hiv?herpes? klamydia?  stressar skiter i allt riskerar allt som om det inget är värt. inget finns. Kommer hem och är så tacksam för att jag klarat mig.. Och klarar mig väl hemma, ingen ser ingen märker..Lovar -Fan ! Aldrig mer, ! gud tack för att jag klarade mig.. Tack tack tack.. Igenigenigeniegn

Så jag vill verkligen poängtera för er som läser att det oftast INTE handlar om er, ni är säkert era partners bästa och de älskar er säkert. 
    Men jag måste få fråga, du då? Hur går det för dig, hur mår du?

Har tänkt väldigt mycket på dem här dialogerna. Vill så gärna förstå och veta mer...

hur hanterar du det? 
  • Anonym

Vet inte riktigt om detta jag skriver hör hemma här i tråden men känner att jag vill skriva det ändå..

Jag har varit tredje part i ett förhållande. Dom var sambo och hade en fin bostad tillsammans, förlovad sen ett par år tillbaka. Jag funderade aldrig på att det kunde kosta en annan människa livet, att dom kunde bli deprimerade och brända for life. Hon kom på oss ganska tidigt och han berättade som det var men lovade att bryta kontakten, hon förlät honom men vi fortsatte att ses. Vi var ett par samtidigt som dom var det. Han slutade bära sin ring varje gång vi sågs. Men jag visste ju att det inte fanns någon framtid för oss, det var ju bara en kul grej. Jag stod aldrig vilken skada det gjorde. Tills jag en dag såg en tjej gråta på bussen för sig själv... samma tjej som jag hade sett på ett foto i deras lägenhet. Den dagen gick det upp för mig vad jag hade ställt till med även om jag inte var den som bjöd in till otrogenhet.. jag nekade honom all kontakt i början men då vi jobbade på samma jobb var det svårt att unvika. Jag lämnade honom kort efter att jag sett henne på bussen, bad honom sluta såra henne och ge henne en ärlig chans att gå vidare. 

Jag önskar att jag visste det jag vet idag, så jag kunde ringt upp denna tjejen direkt och berättat för henne vilket svin hennes karl är istället för att jag skulle vara den som bidrog till hennes krossade hjärta.Samtidigt kändes det lite som jag gjorde henne en tjänst, hon förtjänade bättre... men det var ett grymt sätt att visa henne på.  Jag frågade honom många gånger varför han var otrogen mot henne men när jag tänker tillbaks så fick jag inga bra svar tror jag? Det var allt från inga känslor, kan inte göra slut, flytta isär, såra henne m.m

Direkt efter flyttade han in till en ny tjej då han saknade tak över huvudet. Efter ca 1,5 år gifte hans sig med den nya tjejen.. Önskar jag kunde träffa hans ex så jag fick chansen att berätta för henne att det aldrig var hennes fel.

• Anonym (Anna)
    Sucker skrev 2013-03-31 01:07:31 följande:
    Men jag måste få fråga, du då? Hur går det för dig, hur mår du?

Har tänkt väldigt mycket på dem här dialogerna. Vill så gärna förstå och veta mer...

hur hanterar du det? 
    Intressant, för just den frågan tog rätt hårt..Hur jag mår är något som jag sällan och aldrig tänker på, jag tänker alltid på hur andra mår och har det. Det är en del av problematiken. För ofta är det så att sexet är för andras skull, inte min, är det för min så handlar det egentligen inte om sex som så. Förutom då jag är förälskad vilket är relativt sällan.
    Min insida är helt kraschad alldeles trasig. Oavsett hur jag gör så kommer jag alltid att få leva med det jag gjort, vilket är svårt för jag kan egentligen inte stå för det.
    Utsidan är perfekt.
    Jag är alltid arg och trött, fast jag döljer det väl.
    Arg för att jag kommer undan, arg för att jag inte kan vara normal, arg för .. ?

Jag är helt slut och vill å ena sidan gräva ner mig och aldrig mer träffa en enda människa å andra sidan ut och jaga..

Då min man frågar -Hur mår du, är du trött ? Har jag lust att klappa till honom för att han liksom förnedrar sig. Genom att inte veta. Ledsen och arg för att det måste vara så. Jag undviker all kontakt så mycket det går med honom för att minska hans förnedring. -Att ta på mig älska mig, eftersom han inget vet.
    Och arg för att han är "ivägen" han finns ju här så även resten av min familj, och de är ivägen. Samtidigt som de inte är det och för jag älskar de, samtidigt är de inte det för att fanns de inte så skulle en hel del av adrenalinet inte finnas..
    Krångligt, ? Ja, jag vet.
    Just nu har jag en period då jag ligger lågt, för att mina lögner snärjt in mig så hårt så jag är helt slut som människa -På insidan. Jag är så kraftigt uttröttad så jag inte orkar något egentligen, men ingen vet och alla tror att jag är utbränd, vilket jag ifs är men ingen vet varför.
    Jag uppfyller diagnos kriterierna för jag vet inte hur mycket. Fastän jag inte har någon. Bortsett -Sexmissbruk.
    Så just nu orkar jag inte. Men jag vet hur det är, om nån går förbi är jag igång igen.
    Jag har vart sjukskriven i flera år nu, men hela min sjukskrivning har egentligen bara underlättat för mig så jag kan hålla på ännu mer.  Hela sjukskrivningen har jag kört slut på mig om möjligt ännu mer delvis eftersom det är ännu svårare att ta sig ut härifrån, då jag inte har något jobb att åka till som ursäkt. Kort sagt har jag odlat min mörka sida och mitt missbruk till full blom under min sjukskrivning. Istället för att ta hand om mig, bli frisk träna och allt sånt där.
    Så på frågan hur det går för mig -Just nu är jag nere för räkning men jag tror och tror mig veta att det endast är tillfälligt. Jag ska ut på rehab och ber till gud fast jag inte är troende att det inte finns någon man där eller en kvinna som är bi /homo.
    Och jag vet inte hur jag ska orka.. Jag har även en hel del sexincidenter som jag förträngt som jag kommer på ibland, som flashbacks. De kan komma närsom, när det händer så kryper det i mig av äckel och jag får panik, jag måst ju dölja det så hela incidenten/situationen gör mig slut flera dagar bara den.

En dag kan se ut så här :
    Jag fixar allt hushåll i rekord fart som att jag har damp. Drar i väg till annan kommun eller här har sex oralsex hånglar, sen helt slut, drar till mataffär fixar det jag ska hem fixar middag som att jag bara vart och handlat. Fast jag är HELT slut för jag haft sex ett par tre timmar hittat en gömställe plats, vart livrädd att nån ska se mig. Hämtar barnen på skolor /dagis.  osvosv.
    Eller: 
    Jag går upp tidigt åker iväg har sex med en jag bestämt träff med, sen till nästa äter lunch har sex, sen till nästa som vill gå ut och äta middag osv, men jag hinner inte så jag snärjer in mig i lögner och historier och drar.
    Kommer hem.. Mannen är hemma och jag har just åkt runt hela dagen och haft sex med 3 pers. Jag säger gud vad jag har ont huvet och är pinknödig stormar in i badrummet tvättar av mig. Sen får jag ta på mig masken och se ut som att jag vart på ex möte med FK och AF och kanske tankat och lite saker som kan ta tid.
    Dagen efter har jag ett verkligt möte, och då blir det problem.. För då får jag ljuga om det med.+ Att min nytankade bil är tom.
    Eller en söndag :
    Går upp tidigt smygduschar fixar drar iväg och knullar, hem in i badrummet tar på mig mjukis overall tvättar av smink osv. Kommer ut och ser ut som att jag nyss gått upp. Sen vaknar alla, ingen märker nåt, men jag har redan gjort ett dagsverk och är helt slut av stress adrenalin och lögner och spänning.
    Så ja, jag är otroligt trött :( Och känslomässigt död med en insida i kaos. När min man kramar om mig då jag kommer hem och pussar mig vill jag verkligen dö eftersom jag kanske sugit av någon hånglat med andra.. Fyfan det är så hemskt. Och jag mår så jävla dåligt.
    På din fråga hur jag hanterar det.. Det gör jag inte . Jag manipulerar ljuger och luras.
    Längtar efter nån att förföra samtidigt som jag vill dö.
    Samtidigt som jag vill bli frisk Samtidigt som jag saknar Samtidigt som jag ångrar mig Samtidigt som jag måste ut där Samtidigt som jag inte orkar Samtidigt som jag är arg Samtidigt som jag känner desperation eftersom jag just nu inte är förälskad
    Osv osv...
    En sak som gjort mig glad är att i tråden här har jag mött nån sorts förståelse, trots att jag var helt säker på att jag skulle bli lynchad. Det känns verkligen underbart. 
    Jag har inte så mycket känslor som du förstår, hade jag det skulle jag aldrig överleva. Men jag kan ändå känna att det värmer min själ att ingen hittills kastat skit på mig i tråden här. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2013-03-31 01:34:10 följande:
    Vet inte riktigt om detta jag skriver hör hemma här i tråden men känner att jag vill skriva det ändå..

Jag har varit tredje part i ett förhållande. Dom var sambo och hade en fin bostad tillsammans, förlovad sen ett par år tillbaka. Jag funderade aldrig på att det kunde kosta en annan människa livet, att dom kunde bli deprimerade och brända for life. Hon kom på oss ganska tidigt och han berättade som det var men lovade att bryta kontakten, hon förlät honom men vi fortsatte att ses. Vi var ett par samtidigt som dom var det. Han slutade bära sin ring varje gång vi sågs. Men jag visste ju att det inte fanns någon framtid för oss, det var ju bara en kul grej. Jag stod aldrig vilken skada det gjorde. Tills jag en dag såg en tjej gråta på bussen för sig själv... samma tjej som jag hade sett på ett foto i deras lägenhet. Den dagen gick det upp för mig vad jag hade ställt till med även om jag inte var den som bjöd in till otrogenhet.. jag nekade honom all kontakt i början men då vi jobbade på samma jobb var det svårt att unvika. Jag lämnade honom kort efter att jag sett henne på bussen, bad honom sluta såra henne och ge henne en ärlig chans att gå vidare. 

Jag önskar att jag visste det jag vet idag, så jag kunde ringt upp denna tjejen direkt och berättat för henne vilket svin hennes karl är istället för att jag skulle vara den som bidrog till hennes krossade hjärta.Samtidigt kändes det lite som jag gjorde henne en tjänst, hon förtjänade bättre... men det var ett grymt sätt att visa henne på.  Jag frågade honom många gånger varför han var otrogen mot henne men när jag tänker tillbaks så fick jag inga bra svar tror jag? Det var allt från inga känslor, kan inte göra slut, flytta isär, såra henne m.m

Direkt efter flyttade han in till en ny tjej då han saknade tak över huvudet. Efter ca 1,5 år gifte hans sig med den nya tjejen.. Önskar jag kunde träffa hans ex så jag fick chansen att berätta för henne att det aldrig var hennes fel.

Vet du inte vart hon bor och så ? Så kunde du kontakta henna.. Fast jag tycker inte det är ditt ansvar utan hans. Det var ju han som var tillsammans med henne, inte du.

Så helt enkelt : Du ska inte ta på dig hans ansvar. 
Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???