• Anonym (Undrande.)

Ni som är otrogna, varför???

Som rubriken lyder, varför är ni otrogna?

Ni sitter och talar om för er partner hur j-a mycket ni älskar honom/henne, att det alltid kommer vara ni, ni kan inte tänka er ett liv utan den andre.
    Nästa stund "springer" ni iväg till älskare/älskarinna.
    VARFÖR???

Jag köper inte dedär om bekräftelse, spänning, and so on.....

Vad är den egentliga anledningen?
    Kärleken dött ut? Varför då inte avsluta det ni har?
    Trist i sängen? Gör något åt det.
    Slentriant förhållande/äktenskap? Gör något åt det med.
    Men ge fan i andra så länge ni påstår er älska den ni är tillsammans/gift/sambo med.     

Ja är nog jävligt trögfattad för jag kan för mitt liv inte förstå....  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 14:03
    En fråga till..
    Berättar ni för "den andre" att ni har partner?
    Om inte, varför?
    Om ja, är det ok att vara "bara den andre"

• Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-28 13:51:39 följande:
    Som rubriken lyder, varför är ni otrogna?

Ni sitter och talar om för er partner hur j-a mycket ni älskar honom/henne, att det alltid kommer vara ni, ni kan inte tänka er ett liv utan den andre.
    Nästa stund "springer" ni iväg till älskare/älskarinna.
    VARFÖR???

Jag köper inte dedär om bekräftelse, spänning, and so on.....
    Bekräftelse är en sak, men det finns många orsaker.

Vad är den egentliga anledningen?
    Kärleken dött ut? Varför då inte avsluta det ni har?
    Kärleken behöver inte alls vara död, det handlar inte om det.
    Trist i sängen? Gör något åt det.
    Det är tom så att aktuell älskare är sämre och tråkigare i sängen,, så det handlar inte om det heller.
    Slentriant förhållande/äktenskap? Gör något åt det med.
    Handlar inte om slentrian heller.
    Men ge fan i andra så länge ni påstår er älska den ni är tillsammans/gift/sambo med. 
    Jag älskar min sambo, det handlar inte om det.    

Ja är nog jävligt trögfattad för jag kan för mitt liv inte förstå....  
    Nej du är inte trögfattad du är bara inte en adict själv..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 14:03
    En fråga till..
    Berättar ni för "den andre" att ni har partner?
    Ibland ja, för det mesta. Sen blir man som den vill på ett ytterst medvetet / omedvetet sätt. Ofta ljuger man och säger att man ska skiljas osv om det är det den vill.
    Om inte, varför?
    Om ja, är det ok att vara "bara den andre"
    Den andre ?  
  • Anonym (Anna)

Så :) 

Eftersom jag är en sexmissbrukare : Förförelse, flört, otrohet, sex & kärlek/ förälskelse. Mao en missbrukare av kaliber..

Så kan ni fråga mig, så ska jag försöka svara så gott jag kan. Utifrån mitt perspektiv. 

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-28 14:28:25 följande:
    Jo, därför att man på riktigt tror att det ska gå den här gången.. Men sen går någon förbi, något händer osv..

Hur många ggr du vill gå på det kan ju bara du svara på.Beror på vad du vill göra med ditt liv,...Hur stort tålamod du har för sådant beteende i slutänden.
  • Anonym (Undrande.)
    Anonym skrev 2013-03-28 14:23:15 följande:

Det är ju det som är den stora frågan,varför inte då va singel om de vet med sej att de inte kan hålla sej till en?
    Jag förstår din tanke.Jag har själv blivit utsatt för otrohet.Idag tycker jag bara synd om såna personer,kan inte känna ilska över en sån grej längre.Det är slöseri med energi.Vill man bete sej som ett lamt egosvin som sticker kuken i allt som rör sej och tro att det är ok,för att sedan tycka synd om sej själv då det uppdagas,ja då är det synd om denne,inte mej.=) 

De e ju de, jag tror inte ärligt att jag ens skulle kunna bli arg på min älskling om han var otrogen mot mig, onödig energi som du sa.
    Kanske det är mer synd om den som är det än den som blir bedragen, det är ju inget annat än patetiskt folk.
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-28 14:24:22 följande:
    Ja, jag är det pga missbruk. jag kan ju bara tala för mig själv.. Men har ni läst om sex/kärlek missbruk ? 
    Ja, jag vet att det kan handla om ett missbruk, men varför då inte göra något åt det eller förbli singel så skadar man inte andra.
    Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan utsätta den som ska vara din älskling för såna saker, fullständigt obegripligt för mig. 

• Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-28 14:35:45 följande:
    Så :) 

Eftersom jag är en sexmissbrukare : Förförelse, flört, otrohet, sex & kärlek/ förälskelse. Mao en missbrukare av kaliber..

Så kan ni fråga mig, så ska jag försöka svara så gott jag kan. Utifrån mitt perspektiv. 

Förförelse,flört,otrohet och sex kan jag köpa.Men kärlek och förälskelse?Rimmar lite illa?Missbrukar du känslan eller vad?
  • Anonym (Undrande.)
    Anonym skrev 2013-03-28 14:38:53 följande:

Förförelse,flört,otrohet och sex kan jag köpa.Men kärlek och förälskelse?Rimmar lite illa?Missbrukar du känslan eller vad?
    Missbrukar dessutom tilliten till den man säger sig älska.
    Och i slutändan vill de ha förlåtelse, det ska inte upprepas..bla bla bla.
    Ja, nä, jag vet inte.  
  • Fool

I grunden handlar det väl om ren egoism , där man fixar ett finfint upplägg åt sig själv med en partner hemma som uppfyller behoven av trygghet , familjeliv , etc.. och en till partner vid sidan av som uppfyller "behoven" av pirr i brallan , passion , etc... och sen säger man det som behövs till både sin partner hemma och älskaren / älskarinnan för att få behålla sitt fina upplägg....

• Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2013-03-28 14:36:39 följande:

Hur många ggr du vill gå på det kan ju bara du svara på.Beror på vad du vill göra med ditt liv,...Hur stort tålamod du har för sådant beteende i slutänden.
    Hur stort tålamod jag har ? 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-28 14:37:12 följande:

De e ju de, jag tror inte ärligt att jag ens skulle kunna bli arg på min älskling om han var otrogen mot mig, onödig energi som du sa.
    Kanske det är mer synd om den som är det än den som blir bedragen, det är ju inget annat än patetiskt folk.
    Ja, jag vet att det kan handla om ett missbruk, men varför då inte göra något åt det eller förbli singel så skadar man inte andra.
    Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan utsätta den som ska vara din älskling för såna saker, fullständigt obegripligt för mig. 

Jag går i behandling. Nej man vill inte utsätta nån för det, fast jag tänker inte så..På samma sätt som en alkis kanske inte är medveten om vad han utsätter sin vanliga dödliga partner för då han tar en sup..
  • Anonym
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-28 14:54:20 följande:
    Hur stort tålamod jag har ? 

Det var menat för TS,inte dej.=)
Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???