• Anonym (Undrande.)

Ni som är otrogna, varför???

Som rubriken lyder, varför är ni otrogna?

Ni sitter och talar om för er partner hur j-a mycket ni älskar honom/henne, att det alltid kommer vara ni, ni kan inte tänka er ett liv utan den andre.
    Nästa stund "springer" ni iväg till älskare/älskarinna.
    VARFÖR???

Jag köper inte dedär om bekräftelse, spänning, and so on.....

Vad är den egentliga anledningen?
    Kärleken dött ut? Varför då inte avsluta det ni har?
    Trist i sängen? Gör något åt det.
    Slentriant förhållande/äktenskap? Gör något åt det med.
    Men ge fan i andra så länge ni påstår er älska den ni är tillsammans/gift/sambo med.     

Ja är nog jävligt trögfattad för jag kan för mitt liv inte förstå....  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-28 14:03
    En fråga till..
    Berättar ni för "den andre" att ni har partner?
    Om inte, varför?
    Om ja, är det ok att vara "bara den andre"

• Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???
  • Anonym (Anna)
    Anonym skrev 2013-03-28 14:38:53 följande:

Förförelse,flört,otrohet och sex kan jag köpa.Men kärlek och förälskelse?Rimmar lite illa?Missbrukar du känslan eller vad?
    Ja jag missbrukar känslan, det är det jag gör mest. Jag lever för den känslan, då jag intalar mig eller blir förälskad så får jag ett nytt liv..
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-28 14:46:07 följande:
    Missbrukar dessutom tilliten till den man säger sig älska.
    Och i slutändan vill de ha förlåtelse, det ska inte upprepas..bla bla bla.
    Ja, nä, jag vet inte.  
    Inte alls, jag kräver ingens förståelse för jag fattar att det är nästan omöjligt att sätta sig in i..

Förlåtelse, kanske men nja.. Jag fattar att ingen skulle kunna förlåta det.. Absolut en svår knäck i tilliten.
  • Anonym (Anna)
    Fool skrev 2013-03-28 14:51:00 följande:
    I grunden handlar det väl om ren egoism , där man fixar ett finfint upplägg åt sig själv med en partner hemma som uppfyller behoven av trygghet , familjeliv , etc.. och en till partner vid sidan av som uppfyller "behoven" av pirr i brallan , passion , etc... och sen säger man det som behövs till både sin partner hemma och älskaren / älskarinnan för att få behålla sitt fina upplägg....
    Nej det handlar inte om egoism, jag förstår att det kan uppfattas som det men det är inte så. 

En av anledningarna är att man kanske fått sina gränser sin personliga integritet och sin sfär knäckt som barn. Har man det så blir det lite så att man låter vem som helst kliva in. 
  • Fool
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-28 15:02:41 följande:
    Nej det handlar inte om egoism, jag förstår att det kan uppfattas som det men det är inte så. 

En av anledningarna är att man kanske fått sina gränser sin personliga integritet och sin sfär knäckt som barn. Har man det så blir det lite så att man låter vem som helst kliva in. 
    Ja , jag kan hålla med om att det stämmer nog i fall som dina där det handlar om ett missbruk , men i så gott som alla andra fall så handlar det väl till stor del om egoism ?

1) Man blir kär i någon , man eftersom man inte gärna vill köpa grisen i säcken , så "provar" man på ett tag ser hur det funkar med den nya.. när man är redo så gör man sig av med den gamla.

2) ONS , man blir helt enkelt kåt och tillfredställer sin kåthet utan en tanke på vad det innebär för sin partner.

3) Man blir kåt på kollega , granne , vän , etc , man blir attraherad av personen men skulle inte vilja leva med personen , man tycker om sin nuvarande partner och trivs med sitt förhållande men saknar pirret och passionen , eller helt enkelt vill ha en annan slags sex...alltså gör man slag i saken och.. sexar loss vid sidan av och upplever allt det man vill uppleva men behåller fördelarna med ett långvarigt förhållande  , äte kakan och har den kvar.

4) Man har andra sexuella preferenser än sin partner , gillar saker som ens partner inte gillar , men man tycker ändå väldigt mycket om sin partner , alltså skaffar man sig sexet med någon anan och behåller allt det goda i sitt befintliga förhållande...

Finns många fler "anledningar".. men är inte samtliga ren egoism ?
    Man sätter sina egna känslor och "behov" före sin partners känslor och behov , struntar i vad ens handlingar får för konsekvenser för andra ?
  • Anonym (Anna)
    Fool skrev 2013-03-28 15:21:07 följande:
    Ja , jag kan hålla med om att det stämmer nog i fall som dina där det handlar om ett missbruk , men i så gott som alla andra fall så handlar det väl till stor del om egoism ?
    Jag vet inte, men troligt, otrohet har ju många orsaker.. Men min är missbruk

1) Man blir kär i någon , man eftersom man inte gärna vill köpa grisen i säcken , så "provar" man på ett tag ser hur det funkar med den nya.. när man är redo så gör man sig av med den gamla.
    Jag tror ALLTID helt uteslutande att den jag träffar på är bättre än det jag har, fastän det inte är så -Hittills har det inte vart så iaf. Jag kör på i dubbel livet, ibland 3-4-5 dubbelt, även kvinnor är inblandade. Men visst kan det hända att man möter en som är bättre så man gör sig av med den gamla..Det vet jag inte.

2) ONS , man blir helt enkelt kåt och tillfredställer sin kåthet utan en tanke på vad det innebär för sin partner.
    Så kan det absolut vara. Och då särskilt på utlands resor sommar mm..

3) Man blir kåt på kollega , granne , vän , etc , man blir attraherad av personen men skulle inte vilja leva med personen , man tycker om sin nuvarande partner och trivs med sitt förhållande men saknar pirret och passionen , eller helt enkelt vill ha en annan slags sex...alltså gör man slag i saken och.. sexar loss vid sidan av och upplever allt det man vill uppleva men behåller fördelarna med ett långvarigt förhållande  , äte kakan och har den kvar.
    Ja ibland då. Men oftast ligger pirret i en själv, man triggas. Triggern kan vara av olika karaktär. Men väl triggad kör fantasi och drömmar igång i 700.. Det finns ingen stop knapp. Enorfin och adrenalin flödar. Otroheten är ett faktum. Och man hängde inte ens med själv i vad det var som hände, sen står man där i eftertankens kranka blekhet så att säga.

4) Man har andra sexuella preferenser än sin partner , gillar saker som ens partner inte gillar , men man tycker ändå väldigt mycket om sin partner , alltså skaffar man sig sexet med någon anan och behåller allt det goda i sitt befintliga förhållande...
    Ingen åsikt eller tro om ovanstående.

Finns många fler "anledningar".. men är inte samtliga ren egoism ?
    Absolut inte..! Inte för mig ska jag säga, men det finns ju många egon därute..
    Man sätter sina egna känslor och "behov" före sin partners känslor och behov , struntar i vad ens handlingar får för konsekvenser för andra ?
    Struntar i konsekvensen gör jag, som om hjärnan tiltat och skruvats om.. Mitt liv, andras liv, jobb, familj, barn osv.. Konsekvensen raderas ur hjärnan tillfälligt.. Hur vet jag inte men så är det, likaså alla moral och etik man nånsin haft.  
    Hm,, ja, visst det är skillnad. Jag tar mig friheten att svara utifrån mig själv på dina rader... Så du kanske får en lite annorlunda vinkling.
  • Anonym (Undrande.)
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-28 14:56:22 följande:
    Jag går i behandling. Nej man vill inte utsätta nån för det, fast jag tänker inte så..På samma sätt som en alkis kanske inte är medveten om vad han utsätter sin vanliga dödliga partner för då han tar en sup..
    Jag som nykter alkis kan till viss del hålla med dig i det, man tänker inte riktigt på sitt handlande just då, det är sant.
    Men jag som "lyckats" ta mig ur skiten ställer då frågan, om man blivit "påkommen" med sin otrohet, hur "vågar" man återigen göra samma sak?

Mitt beroende till alkohol var stort, inte så ja vrålsöp var dag, men jag var "tvungen" att ha de.
    Vändningen kom när min sambo sa till mig att det var han eller spriten...
    Idag ser jag med andra ögon, jag kan fortfarande bli enormt sugen på en sup, men gör det inte, för OSS!!!
    Varför inte göra allt man kan för att ändra/sluta med sitt missbruk för den man älskar, mitt liv är inte komplett utan denna karl!        
  • Anonym (Undrande.)
    Fool skrev 2013-03-28 14:51:00 följande:
    I grunden handlar det väl om ren egoism , där man fixar ett finfint upplägg åt sig själv med en partner hemma som uppfyller behoven av trygghet , familjeliv , etc.. och en till partner vid sidan av som uppfyller "behoven" av pirr i brallan , passion , etc... och sen säger man det som behövs till både sin partner hemma och älskaren / älskarinnan för att få behålla sitt fina upplägg....
    Ja, jag kan inte se annat än egoism.
    Även om jag ibland kan få de där "pirr i byxan", önskan om mer passion hemma, så har ja ändå en spärr.
    Ja skulle må lika dåligt av att vara otrogen som att ha blivit bedragen. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-28 16:12:54 följande:
    Jag som nykter alkis kan till viss del hålla med dig i det, man tänker inte riktigt på sitt handlande just då, det är sant.
    Men jag som "lyckats" ta mig ur skiten ställer då frågan, om man blivit "påkommen" med sin otrohet, hur "vågar" man återigen göra samma sak?

Mitt beroende till alkohol var stort, inte så ja vrålsöp var dag, men jag var "tvungen" att ha de.
    Vändningen kom när min sambo sa till mig att det var han eller spriten...
    Idag ser jag med andra ögon, jag kan fortfarande bli enormt sugen på en sup, men gör det inte, för OSS!!!
    Varför inte göra allt man kan för att ändra/sluta med sitt missbruk för den man älskar, mitt liv är inte komplett utan denna karl!        
    Jag hoppas oxå att jag lyckas iom behandlingen som jag går. Mellan otrohetsaffärerna så ser jag det med andra ögon för oss.. Men.. Sen är det dags igen, och då stängs den delen av hjärnan av. Så mellan alla så är sambon bäst, jag fattar inte hur och varför jag gjort som jag gjort osv.. Kan på ett sätt liknas vid bipoläritet.
    Man är medveten om faserna liksom nånstans svagt där inne, men oförmögen att avbryta eller göra något åt saken.

• Anonym (Anna)
    Anonym (Undrande.) skrev 2013-03-28 16:17:23 följande:
    Ja, jag kan inte se annat än egoism.
    Även om jag ibland kan få de där "pirr i byxan", önskan om mer passion hemma, så har ja ändå en spärr.
    Ja skulle må lika dåligt av att vara otrogen som att ha blivit bedragen. 
    Konstigt nog så gör man inte det, mår dåligt av att vara otrogen alltså. Känslan är alltför stark det finns inget motstånd och inga moraliska tankar. Ingen känsla för rätt och fel mao. Ofta kan jag tom ha sex på offentliga platser utan en endaste tanke på att åka dit.
    Vilket normalt sett i min värld är fullständigt främmande..

Pirret sitter inte i byxan utan i hjärnan för en missbrukare, man står för pirret själv liksom. Jag blir triggad, och sen skenar det. Triggern styr min reaktion. Så är det sex den andra vill ha så utgår fantasin därifrån. Är det inte så så ser jag till att det blir så.
    På ett sätt ofrivilligt, ett annat inte. Pga jakten förförelsen.

Om min sambo skulle veta skulle han troligen dö..  
  • Fool
    Anonym (Anna) skrev 2013-03-28 16:47:51 följande:
    Konstigt nog så gör man inte det, mår dåligt av att vara otrogen alltså. Känslan är alltför stark det finns inget motstånd och inga moraliska tankar. Ingen känsla för rätt och fel mao. Ofta kan jag tom ha sex på offentliga platser utan en endaste tanke på att åka dit.
    Vilket normalt sett i min värld är fullständigt främmande..

Pirret sitter inte i byxan utan i hjärnan för en missbrukare, man står för pirret själv liksom. Jag blir triggad, och sen skenar det. Triggern styr min reaktion. Så är det sex den andra vill ha så utgår fantasin därifrån. Är det inte så så ser jag till att det blir så.
    På ett sätt ofrivilligt, ett annat inte. Pga jakten förförelsen.

Om min sambo skulle veta skulle han troligen dö..  
    Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter... intressant att läsa hur man tänker

Men en sak är jag nyfiken över... om du är medveten om dina problem , varför är du då i ett förhållande ? Vore det inte bättre att vara singel och undvika att såra någon ? 
Svar på tråden Ni som är otrogna, varför???