• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Trixcanfix
    Stephanie 682 skrev 2013-06-11 10:28:18 följande:
    Jag läste nånstans att perioden mellan ca vecka 14-20 kallas spökveckor då dom flesta "första trimester" besvären försvinner (för dom flesta) och man inte känner några fosterrörelser förrän vecka 19-20 ca. Så man känner sig inte gravid. Själv är jag i vecka 15+4 och spyr fortfarande:/ blä!

En annan fråga, är det nån som har blodtrycksfall här? Svimmade igår och va helt borta och hade svårt att prata i flera timmar efteråt. Åkte in till akuten och dom ville inte ta en CT pga bebisen men dom sa att det antagligen berodde på blodtrycksfall och eventuellt järnbrist. Nån som upplevt detta?
    Jag har lite lågt blodtryck, men det har jag alltid haft. Jag "halv-svimmar" ofta men inte så att jag tappar medvetandet. Vad gjorde du när du svimmade? 

Jag tror förresten att jag känt lite fosterrörelser, men det var för några dagar sedan (då 15+1) och har inte känt det igen så antar att det kanske bara var massa nervryckningar i magen eller något under dagen (kände det fyra olika gånger...).  
    princesspeach skrev 2013-06-11 23:10:26 följande:
    Glömde förresten skriva en jobbig sak:

När vi kom ut ur det lilla ultraljudsrummet så gick sambon med en hel remsa i handen av bilder och jag reagerade direkt på ett ungt par som satt i en soffa utanför och var helt förstörda och grät. Och då fick jag riktigt ont i hjärtat och skyndade mig ut ur dörren för att kunna glädjas utan att dom behövde se det.
    Jag kan bara spekulera i varför dom satt där men jag kan tänka mig att det knappast hade med att de fått reda på att det var "fel" kön på barnet..

Riktigt hemskt och tragiskt och jag kan inte ens föreställa mig smärtan.
    Samtidigt, innan vi gick in möttes vi av en nästan alldeles nykläckt liten plutt på kanske max en veckas ålder. Det var helt underbart och ljuvligt!
    Först, grattis till er:) Usch så hemskt för det stackars paret! Jag är lite halvt förberedd på ett sådant besked... Jag vågar liksom inte ta ut någon glädje i förskott. Ibland är det drygt att vara en sån som "inte tror på nått förs man får se det med egna ögon":P
  • KickstartMyHeart

Är i vecka 20 och har känt av den lill* sedan i söndags :) Det liksom puffar lite men kommer mer och mer för varje dag. Häftig känsla :)

• Västeråsare

UL imorgon i 17+2. Har längtat och tyckt att tiden gått snigelsakta men desto närmre dagen desto mer olustiga känslor. Drömt mardrömmar senaste nätterna att  bebis dött eller har grava skador.  Kommer vara sjukt nervös imorgon! Har dock inte haft nå magont/blödningar etc så jag håller tummarna att oddsen är med oss. Ska bli sjukt kul att få reda på könet. Anti-klimax om lill-fis ligger dumt till så de inte kan se. Helt inställd på en kille då man på sambons sida mer eller mindre bara fått killar.

• princesspeach
    Trixcanfix skrev 2013-06-12 10:25:14 följande:
    Jag har lite lågt blodtryck, men det har jag alltid haft. Jag "halv-svimmar" ofta men inte så att jag tappar medvetandet. Vad gjorde du när du svimmade? 

Jag tror förresten att jag känt lite fosterrörelser, men det var för några dagar sedan (då 15+1) och har inte känt det igen så antar att det kanske bara var massa nervryckningar i magen eller något under dagen (kände det fyra olika gånger...).  

Först, grattis till er:) Usch så hemskt för det stackars paret! Jag är lite halvt förberedd på ett sådant besked... Jag vågar liksom inte ta ut någon glädje i förskott. Ibland är det drygt att vara en sån som "inte tror på nått förs man får se det med egna ögon":P
    Tack så mycket! :) 

Jag håller med, jag är likadan! Det är väl någon form av försvarsmekanism,, Men frågan är ju om det är så mycket lättare att hantera ett sånt besked oavsett hur man tänkt/betett sig innan :P  
  • jenny182

Stackars det unga paret :(

Var på RUL idag! Allt såg bra ut sa han, men lillen ville inte ligga still så han ville att vi skulle komma på ett extra UL vecka 24 så att han förhoppningsvis kunde kolla bättre på hjärtat då! Han sa att det han såg va normalt men han ville kolla ordentligt. Sen sa han att moderkakan var lågt, men att den brukar nästan alltid fara högre upp med tiden, men det ser vi också vecka 24. Men inget vi behövde oroa oss för iaf :)
    Men ett extra ultraljud klagar jag inte på, skulle ju bli så himla långt emellan annars!

Och han trodde att det var en liten pojke :) Det hade han också rätt svårt att se eftersom den inte låg stilla en sekund, men han tyckte det såg ut så iaf :) Spännande!
    Ska bli kul att se hur det blir när jag börjar känna av den, eftersom den rörde sig sådär mycket, kommer väl inte få en lugn stund :D 

• Mades

Jag har inte skrivit på flera veckor. Jag mår bra på dagarna men nu på nätterna käns det som jag ska spy och mår jätte illa går över när sambon får dra sin hand på ryggen ett tag. Om 1 vecka ska vi på UL och hoppas på att allt är bra med h*n. Käkar blodtunande medeciner och blodtrycks medeciner. och tar sprutor =/ men allt för våran lilla.

• Västeråsare

Varit på ultraljudet idag <3. Allt såg jättebra ut med lillfis så nu kan jag slappna av! Blev bakåtflyttad 2 dagar så det är 17+0 idag. Hon kunde säga att till 90% väntar vi en kille vilket vi varit bombsäkra på sen vi plussa <3<3<3<3

• misstänkt

Hej allihopa! Nu är jag tillbaka, FVP visade att allt var normalt och vi är hur lyckliga som helst :) 
    Inhandlade första bebissakerna idag, oj så mysigt det kändes.

Vad kul med UL och att några vet könet, grattis till er! :)

Svar på tråden Första barnet, November-13