• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Ja det hållerjag med om! Jag har bara googlat lite snabbt här och det verkar ju som att nästa efter RUL är först vid v30 eller något, man borde ju ha ett en gång i månaden kan man tycka ;)

• misstänkt

Vad kul att det går så bra för alla :) 
    Nu drar jag mig neråt i landet för att fira midsommar på landet och berätta för hela släkten om bebis (nervös). Hoppas ni får en fin helg! Glad midsommar :) 

• sofiapalesjo92

Jag var på mitt första RUL i går och är i v19. Vill verkligen och hoppas på fler ul . Så underbart att se den lilla. Hen ville ju inte riktigt vara still. Min lilla älskling.

• princesspeach

misstänkt: Så mysigt! Önskar er all lycka till och en trevlig midsommar :D 

sofiapalesjo92: Eller hur :) Du funderar inte på att göra ett sånt där 3d ultraljud? Jag har funderingar på det men så stod det att om man har ett högt bmi sedan innan så rekommenderar dom en att göra ultraljudet senare, exempelvis v29 och om det då är ett vanligt ultraljud inbokat v30 så vet jag inte om vi vill göra 3d ultraljudet :) 

• sofiapalesjo92

3D vore jätte häftigt , men dom kostar har jag hört? Men jag skulle helt klart klara mig med ett vanligt ul till. Jag hade högt BMI innan.

• princesspeach

Jo det kostar en hel del, mitt närmsta ställe tar mellan 1500-1700 tror jag det var lite beroende på om man ville ha en film och bilder osv  med sig. Ja jag börjar också tänka lite så :)

Idag gick vi in i v21 (20+0) och därmed har vi klarat av första halvleken. Nu börjar stressen kommer över barnvagn. Jag har hört att det många gånger kan vara långa leveranstider om man vill köpa helt ny och därför är det kanske bäst att böra kika?

Har ni köpt vagn ännu, eller när har ni tänkt göra det?
    Något speciellt märke ni fastnat för? Varför?

:) 

• Molly

Jag har också börjat titta på vagn. Fortfarande i valet och kvalet om man ska köpa ny eller begagnad.

Vi har för tillfället fastnat för Brio Smile. Jag tycker att den är fin, liten och smidig, lätt att packa ihop i bilen och samtidigt bra pris. Jag har inte hittat några begagnade Smile, de är väl för nya. Kul att köpa ny vagn:)

• sofiapalesjo92

Min sambos syster fick barn för två år sen så vi tänkte köpa den vagnen som dom hade.. Det är en Emma ljunga och jag ville ha en Emma ljunga innan jag visste att det var det dom hade.

• princesspeach

Molly: Jag har också funderat på Brio Smile då en vännina som har en tre månaders har den vagnen och är mycket mycket nöjd! 

Däremot har jag precis som sofiapalesjo92 också alltid velat ha en emmaljunga för att jag alltid har gillat deras utseende, men problemet är ju att de faktiskt är väldigt stora och breda.

Dessutom tycker jag att bland annat märket Tako har riktigt fina vagnar och dessutom till rejäla vrakpriser som om man köpte begagnat. Men, det är så himla svårt att bestämma sig, tänk om man väljer fel? :D  

• Molly

Jag håller med dig Princess, att det är så svårt att välja. Det känns så avgörande. Just därför har jag varit inne på att köpa begagnat. Då kan man köpa en billig och testa, skulle det inte kännas rätt så kan man sälja den och köpa en annan.

Vad kul att höra att din kompis är nöjd med Smile. Jag har en sedanbil och vill gärna ha en mindre vagn så jag slipper köpa ny bil också. Emmaljunga känns i största laget.

Svar på tråden Första barnet, November-13