• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Västeråsare: Åååh så bra :D 
    misstänkt: Vad härligt att höra!

Släng gärna upp bilder på det du köpt :D Eller ska vi skapa en bildtråd för det? 

• misstänkt

Jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp bild då den blir felvänd hur jag än gör? :o 
    Det spelar ingen roll om det blir den här tråden eller speciellt bildtråd för min del :) 

• misstänkt

Hur gör man för att lägga upp bilder utan att de vrider sig åt alla håll då? :P Förstår inte hur jag ska lyckas, haha

• sofiapalesjo92

Har vart på RUL i dag och blev tillbaka flyttad 1 vecka så har bf den 18 nov. Kändes helt underbart att se den lill*

• Mades

Allt såg jätte bra ut är super nöjd att se henne :) ska på ultraljud om 4 v igen och 2 v efter det för att se att allt verkligen ser jätte bra ut :)

• jenny182

Jag blir knäpp när jag aldrig får nå symptom, vill börja känna av han nu!! :P
    Menmen tålamod bara, nästa vecka ska vi ti mödrarådgivningen, då får vi höra hjärtljuden iallafall :) Köpte ju en doppler men har inte lyckats höra med den ännu.

Fick en jätterolig överraskning idag! Min syster berättade att hon är gravid i 5:e veckan ungefär :') :D Jättekul att få så nära varandra :D! 

• princesspeach

jenny182: Nej vad mysigt! :D En kollega till vars döttrar är vuxna skulle få barn med bara en veckas mellanrum, utan att någon ens visste att den andre försökte.. Så himla coolt och måste vara riktigt roligt att ha någon så nära att dela allt med! :) 

Åh jag vill också göra ett nytt ultraljud.. Men om jag förstod rätt så är det normala att det inte sker något förrän v30 nästa gång? Eller har någon mer koll? :P 

• jenny182
    princesspeach: Häftigt när det blir sådär :D Jo jättekul är det :)

På Åland är det iallafall ett ultraljud i graviditetsvecka 9-11, ett v. 17-18 och ett v. 36-37
    Jättelångt mellan andra och tredje, tycker det kan hända allt möjligt där emellan! 
Svar på tråden Första barnet, November-13