• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Mades

hej allt är bra med oss titta på tjejen i dag och fick veta att hon följer sin kurva =) hon väger 940g och jag är i dag i v 27

• Simjoh80
    Lundstrom89 skrev 2013-07-26 14:58:57 följande:
    Lägger till mig i listan, eller försöker iallafall

BF 4 november Tyresö och vi väntar en liten kille  
  • Simjoh80
    princesspeach skrev 2013-08-08 20:30:52 följande:
    Nu närmar sig verkligen allt med stormsteg! 
    Jag går hem den 14 oktober jenny182, så då ligger vi hyffsat lika ;)

Inga tunga lyft men ett stillasittande arbete och tyvärr tar det en hel del på mina fogar, men nu när jag har semester är det desto skönare. :)

Har ni kommit igång med inhandlingen och prepareringen inför nedkomsten? Jag känner mig jättelångsam som knappt inhandlat något. En barnvagn och bilbarnstol kommer den 20 augusti, sedan har vi köpt en spjälsäng.. men det stannar ungefär vid det :P  
    Vi har kommit ganska långt i vår shopping. Det enda viktiga som återstår är skötväska och det verkar va svårare att hitta en lagom stor väska med bra funktionen än vad det var att hitta en barnvagn.... skumt!! har letat massa men inte hittat någon bra väska! 

Möbler och så till vår nya familjemedlem är shoppade, men inte monterade än. Det väntar vi med till september/oktober annars blir nog väntan ännu längre....

bara 85 dagar kvar  
  • Dgirl92

Jag har ganska mycket som man behöver tror jag samtidigt som de känns som om det är massa kvar.
    Men har en spjälsäng, har vagn, bilbarnstol och en hel del kläder i olika storlekar.
    Kläderna har jag fått ganska mycket och va i Tyksland hos släktingar nyligen som resulterade massa kläder :)
    Men har inget till skötbord eller sånt än :)
    Sen är det mer småpill kvar hos mig skulle jag säga :) Väntar med de sista för det är inte bråttom än :)
    Tänkte handla in sista september/oktober :)

97 dagar kvar:)

• Anii

82 dagar kvar, jag mår prima och hoppas att dagarna kan gå lite fortare Glad
    Vi har precis beställt barnvagn, har endast sett vagnen på bild så ska bli spännande att se hur den ser ut i verkligheten. Skrattande Babyskydd är inhandlat sen tidigare och förutom kläder så har vi inte shoppat så mycket mer. Vi bor i en 2:a så då blir det så trångt att klämma in allt redan nu utan vi väntar någon vecka till innan vi fixar de större sakerna så som skötbord och spjälsäng. 

• Noiir
    Anii skrev 2013-07-22 19:24:03 följande:
    Va roligt med en till från Dalarna :) Vilken stad?
    Hedemora!!:D
  • sofiapalesjo92

96 dagar kvar, vi har köpt skötbord. Vaggan hämtade jag i Norge förra veckan och den står hos min mamma. Sen ska vi köpa ganska mycket av sambons syster.

• Mades

i dag var vi på förlossningen mina värden har blivit sämre så fick komma in och ta prover man kan ju säga att de jobbar ju inte snabbt hihih från 8-15 fick vi vara där tills de kunde säga att jag kunde åka hem och käka vätske drivande. Skönt att komma hem men nu känns det att jag kommer ha en bebis i handen om sådär 6-10v de kommer inte vänta längre vem vet kanske har det om 2 v :/ inget jag skulle vilja än faktiskt. Nu får man börja packa en väska de lägger nog in mig snart har ingen större lust att ligga inne i 6v men om jag ska må bra så är det vell bättre :)

• jenny182

Okej vad jobbigt Mades :/ Men lika bra om du ligger inne så de kan ha stenkoll på dig & bebis så allt går så bra som möjligt :)

Svar på tråden Första barnet, November-13