• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • sofiapalesjo92

Vi var hos barnmorskan i tisdags och här slog hjärtat i 150 slag.  fick lite nya tider ska bland annat på ett Ul i v.36. för att se om bebisen ligger rätt.  låg själv i säte när jag ville titta ut , så är lite orolig för det.

• jenny182

Välkomna nykomlingar! :)
    Och härligt att allt verkar bra för alla! :) Var till barnmorskan igår och alla proverbra ännu :) Ska på UL 7/8 för att se att moderkakan flyttat sig uppåt (låg lite för långt ner sist) och han ville kolla på hjärtat ordentligt eftersom han bara sprattlade runt sist :) 

Jahörni brudar, runt 4 månader kvar nudå.. sjukt vad tiden går fort!! :D

• Mades

I går var jag och titta på våran lilla tös är i v 25 och allt såg jätte bra ut hon håller sin kurva och väger 670g i deras mätningar :) hjärtat slog 150 helt normalt :) om 2 v ska vi till baka och titta på henne igen då ska hon nog väga 800g iallafall :)de blir bara stötte nu tjejer :)

• Lundstrom89
    princesspeach skrev 2013-04-02 14:15:01 följande:
    Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.

Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04

BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05

BF-lista!

1.

2.

3.

4.

5.

6. LH 28år, Visby/Eskilstuna

7

8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle

9.

10. Mades 29år, Ödeshög

11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna

12.

13.

14. Västeråsaren 31 år, Västerås

15.

16. ReggieW 27 år, Västerås

17.

18.

19. jenny182, 24 år, Åland

20.

21.

22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping

23. Lundstrom89 24 år- Stockholm :)

24.

25.

26. OneLife 27 år, Malmö

27.

28.

29. Annvy 31 år, Sundsvall

30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01

Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21

Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås

Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge

josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Mades

fick veta iger av min läkare att jag kommer att bli igångsatt i vecka 38 då min kropp inte behöver ta mer stryk. så den 31 oktober är jag i v38 blir nog endå ett november barn kanske

• jenny182
    Mades vad menar du med att inte kroppen behöver ta mera stryk, har du haft mycket tokigt eller? :O ursäkta om du har skrivit det tidigare har missat isåfall!
    Oj vilken väntan om man vet exakt datum till på köpet! spännande!:) 
  • Mades

Jag har högt blodtryck och tar sprutor för något jag inte riktigt varför men de hjälper mot havenskapsförgiftnig. Förlora min först i v 26 så min milstolpe för mig sj är i morgon den 3 augusti :) så därför ska de starta mig då för den sista tiden ligger igentligen bara bebis och väntar ;) jo härligt att veta på ett ungefär kan ju bli tidigare om jag har otur med min kropp men det får vi ju inte hoppas..

• Simjoh80

Hej, ny i gruppen. Vi väntar vårt första barn den 3 november. En liten kille
    bara 89  dagar kvar, längtar så!

Bor i Tyresö med min sambo.

• jenny182

Okej hoppas allt går bra för er nu Mades!! :)

Välkommen Simjoh80! :) vad kul! oj 89 dagar låter inte mycket :D de e nära nu :)

Hur är det med alla nudå? Alla mår bra? :)
    Vi var på extra ultraljud igår för att kolla att moderkakan flyttat sig uppåt och läkarn såg inte hjärtat ordentligt sist. Men nu såg allt prima ut sa han! :D 
    Bebisen sparkar för fullt morgon till kväll, så energi verkar det finnas gott om:)
    Jobbar som närvårdare (undersköterska) så det är en del tunga lyft så vissa dagar har jag riktigt ont i ryggen:/ Men det går än så länge iallafall och hoppas verkligen jag kan jobba fram till 13 oktober då jag går på mammaledigt! :) 

• princesspeach

Nu närmar sig verkligen allt med stormsteg! 
    Jag går hem den 14 oktober jenny182, så då ligger vi hyffsat lika ;)

Inga tunga lyft men ett stillasittande arbete och tyvärr tar det en hel del på mina fogar, men nu när jag har semester är det desto skönare. :)

Har ni kommit igång med inhandlingen och prepareringen inför nedkomsten? Jag känner mig jättelångsam som knappt inhandlat något. En barnvagn och bilbarnstol kommer den 20 augusti, sedan har vi köpt en spjälsäng.. men det stannar ungefär vid det :P  

Svar på tråden Första barnet, November-13