• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Dgirl92

Grattis Mades!!

Vaknar minst 1 gång per natt här!
    Ibland två gånger med och det har även hänt att jag varit vaken i någon timma innan jag kunnat somna om.
    Om jag lyckas somna om så behöver jag bara kissa och dricka lite.
    Men om jag är vaken måste jag äta något :P
    Idag vaknade jag dock så tidigt på morgonen (06:20) så att jag inte kunde somna om igen -.-
    Sedan har jag lyckats åka på en förkylning som känns som en riktigt mans förkylning xD
    Och känner mig lika smidig som en fet flodhäst!

• Mades

Tack :) allt går framåt vila nu er alla för sen blir det inte mycket med det. Våran är lugn nu och vi har ju koll på henne dygnet runt fast det känns inte riktigt som man är utvilad ordentligt iallafall när man får sova en hel natt. När ni har fått så är det viktigt med egentlig kan jag säga har aldrig tänkt på det innan men så skönt att bara vara med dottern själv eller att gå ifrån pappa med dotter även bara det är för 20 min ;)

• jenny182

Grattis Mades! Oj vilken liten tös men skönt att hon är frisk :) Jaa man ska väl nog uppskatta egentid så länge det är möjligt! Men oj vad jag längtar nu, har sytt ett babynest idag så nu måste jag ju ha nån att sätta i det också! :P 
    9 veckor + 2 dagar kvar.. Spännande! :D

Hur är det med er andra, är ni nervösa för förlossningen? 

• sofiapalesjo92

I natt va vi än vända till förlossningen, Som tur är så såg allt bra ut. jag längtar men , hen får gärna stanna i nån vecka till. Är i v30 +5

• misstänkt

Grattis Mades! :) 
    Oj då sofiapalesjo92, vad berodde det på att ni åkte in? Skönt att allt var bra iaf! 

Jag är faktiskt inte alls nervös inför förlossningen, jag ser fram emot det som en personlig utmaning, troligtvis den största i mitt liv. MEN har ju tid att hinna bli nervös om det är så ;) Jag är snarare nervös över att bli förälder :P

• sofiapalesjo92

Vi åkte in för att jag antagligen fick förvärkar fick väldigt ont i alla fall. Så det var lika bra att åka in och kolla så allt var bra och det var det. Fick lite värk tabletter sen åka hem. Går in i v32 i morgon, så hen får gärna stanna några veckor till.

• princesspeach

FÖRLÅT MIG!!! :( Har varit helt off det senaste och inte alls gått in här och kikat.. Gruppen skulle vara synlig men sluten så man inte ser vad som skrivits i gruppen men jag öppnar genast upp den och hoppas att ni hittar på den!! :)

Jenny182: Jag har skickat en vänförfrågan till dig för att kunna lägga till dig i gruppen :) Om ni inte hittar på gruppen kan ni väl skicka erat namn eller nåt i PM till mig så lägger jag till er som vänner och bjuder in er! :) 

Svar på tråden Första barnet, November-13