• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Simjoh80
    jenny182 skrev 2013-09-22 16:51:43 följande:
    Novembermammorna 2013, nu går det att hitta den :)
    Jag hittar den tyvärr inte heller. Men du får gärna lägga till mig? Heter Simone Lantz

• princesspeach
    Simjoh80 skrev 2013-09-23 17:44:52 följande:
    Jag hittar den tyvärr inte heller. Men du får gärna lägga till mig? Heter Simone Lantz  

Har skickat en vänförfrågan nu för att kunna bjuda in dig :)
  • Ino

Hej! är ny i den här tråden och väntar min lilla tjej till 23/11 så är i v32. börjar bli tungt och otympligt. Känner mig som en strandad val vart jag än placerar mig. Börjar verkligen sakna att bara vara mig själv igen, utan inneboende ;) är så himla nyfiken på vem det är jag går och bär på nu. Känner ni också så? Vill bara få en tjuvkik på hur hon ser ut, vem hon är lik, hur hon har det. Kommer bli världens bästa överraskning. Har aldrig längtat så mycket till november som nu. 

• Sommarhallon
    Ino skrev 2013-09-24 21:58:06 följande:
    Hej! är ny i den här tråden och väntar min lilla tjej till 23/11 så är i v32. börjar bli tungt och otympligt. Känner mig som en strandad val vart jag än placerar mig. Börjar verkligen sakna att bara vara mig själv igen, utan inneboende ;) är så himla nyfiken på vem det är jag går och bär på nu. Känner ni också så? Vill bara få en tjuvkik på hur hon ser ut, vem hon är lik, hur hon har det. Kommer bli världens bästa överraskning. Har aldrig längtat så mycket till november som nu. 
    hej.. jag känner samma som du och med bf 24/11....
    prick 2 månader kvar....  
  • sofiapalesjo92

Tror nog dom flesta känner som ni, jag vet ju inte vad det är för kön så det blir en överraskning. Är det någon som har fått sammandragningar/förvärkar än? Jag har det varje dag nu eller det är mest sammandragningar.

• misstänkt

Jag känner mig självklart ganska otymplig men trivs ÄN SÅ LÄNGE med graviditeten.. Jag känner mig vacker och har ett lugn i mig som jag inte hade förut :) Men misstänker att jag snart kommer ha liknande känslor när sömnen börjar bli mer och mer störd. Och självklart för man längtar efter att se vem det är där inne ^^

Ja jag har också sammandragningar varje dag, framförallt när jag är ute på dagliga promenaden. Häftigt att känna hela magen dra ihop sig, bara jobbigt att jag blir så otroligt kissnödig när jag får sammandragning, haha.. 

• Anii

Det är jättemysigt att vara gravid men nu börjar det bli trångt i magen och jag längtar som en tok på att få träffa lillen :) Nu är det "bara" 37 dagar kvar, yeay!! Har inte haft några sammandragningar än men bebis tycker om att trycka upp mot revbena så jag har konstant håll när jag sitter upp, bra jobbigt.

• Mades

Hej hur går det för alla? efter ett antal veckor på sjukhuset så börjar vi se ljuset i tunneln. I måndags fick vi vetat att vi får antingen åka hem till helgen eller nästa vecka =)

Svar på tråden Första barnet, November-13