• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Dgirl92

Olja är nästan det bästa du kan ge huden så sätt.
    Tror även att det finns specifika krämer eller oljor till just gravida, men har inte kollat så noga då jag tycker olja är det bästa och inte allt för dyrt heller.
    Finns ju ingen garanti att man slipper bristningar även om man smörjer beroende på hur snabbt magen växer, men jag är övertygad om att det i alla fall gör att det inte blir lika mkt (eller inget alls).
    Smörjer man sig så blir huden smidigare så :)

• Anii

Jo visst har jag tips på övningar Glad

Första är plankan fast man ska ha i både knäna och tårna i golvet. Sen ska man lyfta lite på knän och sen tillbaka, upprepa 15 gånger. Tänk bara på att inte svanka eller kuta med ryggen utan att hålla den så rak som möjligt.

Den andra övningen är så kallad höftlyft. Ligg på rygg med fötterna vilandes på en pilatesboll eller en stol (de ska vara 90 grader) Armarna ska vara längs sidan på kroppen. Lyft bäcknet tills du når en rak överkropp och sen tillbaka tills du nästan når golvet och sen upp igen. Upprepa 15 gånger.

Jag kan tipsa om Biotherms kräm Biovergetures som är mot bristningar, den luktar gudomligt gott och är riktigt bra. Står såhär på Kicks hemsida:
    "Creme som förebygger bristningar och förbättrar hudens elasticitet. Hjälper huden att bibehålla sin spänst trots förändringar på kroppen. Lätt creme som snabbt absoreberas av kroppen och som är perfekt vid graviditet och viktuppgång." 

• princesspeach

Själv har jag lite bristningar på magen från en snabb viktuppgång för några år sedan, så risk finns ju att de kommer att byggas på nu.. Smörjer inte in någonting mer än det vanliga som jag smörjer hela kroppen med efter varje dusch :p 

Vi fick en broschyr från vår bm med bäckenbotten övningar men jag ahr inte tagit mig för att titta på dom ännu eftersom jag har så fruktansvärt ont av foglossningen. På grund av foglossningen kan jag inte heller knappt gå men jag cyklar varje dag till och från jobbet så det blir åtminstone 30 minuters cykling sammanlagt :) 

• Trixcanfix
    Anii skrev 2013-06-27 20:02:44 följande:
    Jag tillhör också lanstinget Dalarna och det är inte mycket de erbjuder om man inte kräver. Jag vet precis hur det känns eller jag tror vi alla gör det, de där jobbiga känslorna om man har nåt i magen eller inte och om allt är som det ska. Men jag försöker inte oroa mig för mycket och bara tänka positivt. RUL är en helt fantastisk upplevelse, jag började nästan gråta när jag såg lillen. Ska ni till Falun på RUL? 

Lycka till imorgon det kommer gå kanon!! Glad 
    Hej ! Jag var i Falun, två gånger hittills :) Allt var som tur var bra! Snacka om att man oroar sig i onödan... Jag vet däremot inte om jag passar in på den här tråden längre, bf blev flyttat till 7dec. Men eftersom min moderkaka ligger "fel" så kanske det blir kejsarsnitt i mitten/slutet på november. Jag ska tillbaka på UL när jag är i v28 för att se om moderkakan flyttat på sig eller ej. Jag tackar iaf inte nej till en novemberbebis och skippad vaginal förslossning! ;)
  • Noiir

Hej alla! Glad
    jag tänkte att jag skulle hänga med er! BF är den 11 November!!
    Falu lasarett! 
    Första barnet för både mig och min sambo.
    Jag är 19 år och han 22. :)
    Är en livlig bebis i magen. Kör sina karatesparkar så det värker i sidan.
    Men när bebis är still oroar man sig ju för att det är något som är fel.
    Så hellre en massa sparkar än viloläge! :D

• Mades

Välkommen Noiir :) Jag är i dag i v 23 + 5 och har med en livlig tjej och det härligaste man kan var med om. Har ska på ultraljud om 1 v för att se att allt växer som det ska :) ska bli så skönt att se henne. Om allt ser bra ut ska sambon och jag börja köpa saker :)

Svar på tråden Första barnet, November-13