• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Kan tänka mig det Mades, men precis som jenny182 skrev så är det ju skönt att veta att de kan ha koll på en! :) 

Min barnvagn anlände i onsdags, så både ligg och sittdel och ett babyskydd anlände. Helt underbart! :)
    Ett skötbord är också inhandlat från blocket som nu under sista tiden ska få sig en renovering med lite målarfärg.

Gällande skötväska så blev jag tipsad om en "cykelväska" som dom har på stadium för 99kr som verkar vara väldigt lovande!

http://www.stadium.se/klader/barnklader-122-164/accessoarer/120142/revolution-one-strap-bike-bag?SelectedProductUUID=dgjCROioocEAAAEtQks5jcTc#.Ug9EbpLwl70

Jag har köpt den i svart men den fanns i några andra utförande och eftersom den var så billig så kändes det som ett rejält kap då jag inte har hittat någon annan som jag fastnat för. 
  • Mades

Inskriven från igår :/ men det är det värt det nu ska man ju fixa med studier och försäkringskassan :( men ett måste.

• Diamondstar

Jag hoppar in här! 25 år bor i Malmö. Väntar en liten gosse den 5 Nov :) Är ledig sedan några veckor tillbaka så nu går jag bara och längtar :)

• Mades

hej alla jag får nog vara kvar tills det är dags.. som detlåter på barnläkarna. kan ju säga att alla säger att det kommer gå bra men orolig är man är ju bara i v 28+3

• Dgirl92

Håller tummarna för dig Mades att allt blir bra!
    Hoppas du kan få några andetag mellan all oro Glad

• misstänkt

Hejsan allihopa! Nu kommer jag tillbaka efter några veckor frånvarande då vi tog internet-uppehåll under semestern jag och sambon ;) 
    Har läst ikapp och är så mysigt att läsa, men hoppas allt går bra med dej Mades trots allt??

Vi har helt plötsligt nästan allt vi behöver förutom lite "apotekssaker" och bärsjal :) Varit på både Ullared och IKEA under semestern + att vi fått massa saker av släktingar :) Så skönt att slippa tänka på inhandling (förutom söta kläder såklart). Jag har dock börjat känna ett stort behov av att "boa in mej", någon mer som känner så? :)

• Cabron

Hej!
    Får man haka på här? :)
    Har BF 14/11 -13

Sandra, 25 år i Örnsköldsvik.
    Sambo med hus. Timvikare lastbilschaufför.

Efter att ha snabbkollat lite i tråden, hur många UL får ni göra? Jag vill göra ett till av flera anledningar men då min bm mottagning inte ens har en ul apparat så måste jag övertala dom på specialmödravården o det är totalstopp där :(
    Jag fick veta att jag var gravid när jag  var i v24, så då jag har pco åt jag metformin fram tills dess, vilket kan skada fostret och sen har jag ätit cerazette i 3 månader mitt under graviditeten, vilket inte heller är bra och sen är jag nyfiken på könet :)
    Köns delen har inte så stor roll då vi har försökt i 4 år med olika mediciner men inget har hänt, så barnet är efterlängtat och älskad från första stund. Men med namn, kläder osv blir det lättare :)

• Mades

Hej alla imorgon blir det av kejsarsnitt. Min kropp vägrar att jobba med mig tyvärr alla säger att det kommer gå bra för hon är så stor nu. Å det vill jag med hoppas på då klart :) nervös och bryter ihopp vart och annat vill ju ha henne i min famn levande och hoppningsvis frisk :)

Svar på tråden Första barnet, November-13