• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Västeråsare
    kråkflickan skrev 2013-07-06 04:32:50 följande:
    va roligt att höra :) igår kännde jag av två bubblor som sprack så tror det va barnet :) längtar till man kan känna med handen så sambon kan va med på detta också :) är det någon mer som har problem med att sova? vaknar jätte tidigt på morgonen även fasr jag går o lägger mig vid halv tolv.. :/ såg att ni kollat barnvagn, emmaljunga kombi blir det här med :)

Jag har varit kvällspigg i hela mitt liv men fick en period på ett par veckor då jag var löjligt morgonpigg. Sen vände det igen...
  • Västeråsare

Full rulle i magen och nu kan vi känna bara genom att lägga en hand på magen oftast!

Haft ett par tuffa dagar med värk av ligamenten i magen och har haft svårt att röra mig hemma men nu känns det bättre igen.  

• kråkflickan

Va igår hos bm o fick lyssna på hjärtslagen va häftigt det va :D. 150 per min o den lille sparka som attans mot den så bm skratta o sa " haha det här va en livlig en, denna kommer ni få springa efter." Smma som ultraljuds bm sa också när vi gjorde vul. Kanske skulle börja träna löpning ;). Har även börjat läcka från ena bröstet.. En grummlig vätska..? Någon mer?

• princesspeach

kråkflickan: På med löparskorna! :D 

Har inte börjat läcka någonting ännu..

Dock börjar foglossningen ge mig mer besvär och jag blir nu nervös över hur de kommande veckorna kommer se ut.. :/ 

• Dgirl92

Jag har inga foglossningar än och ingen mjölk som läcker här :)
    Dock har jag ont i ryggen mellan varven. Vissa dagar mer och andra mindre.
    Något jag kom att tänka på idag är, är det någon som gör någon sorts träning eller så?
    Kan vara enklaste träningen som att ta promenad eller så. Är nyfiken då jag vet att min bm har frågat mig de och pratat om de :)

• jenny182

Har också ont i ryggen, nog typ varje dag men olika mycket. Är väldigt dålig på att träna också, får ont i ryggen av en längre promenad. Men däremot så har jag hört att vattengympa är bra om man har besvär, men har inte varit på det själv!
    Inga läckande bröst här ännu :) 

• Anii

Jag har också ont i ryggen speciellt efter heldag på jobbet då jag står i 8h. Jag brukar se till att stretcha både benen och ryggen, det brukar lindra. Som träning går jag promenader och kör lättare styrketräning hemma där jag lägger stor fokus på att träna bäckenbotten. Yoga är annars väldigt bra när man har ont i ryggen. Inga läckande bröst här heller, inte än i alla fall.

Har någon fått bristningar på magen och smörjer ni magen med någonting? 

• Dgirl92

Jag försöker ta promenader och försöker även göra gravid yoga från en skiva som min mamma va vänlig att ge mig :)
    Jobbigt med Yoga ibland, men man mår bättre, i alla fall jag :)

Inga bristningar på magen än, men lite lite (som kommer försvinna och bleka sen) vid rumpan, början lår.
    Smörjer magen, brösten och även nu där jag redan fått lite lite bristningar och de har blivit bättre och har inte blivit mer heller :) Olivolja använder jag då :)

• jenny182

Har inte fått bristningar nånstans ännu, min kropp ser i princip ut som den gjorde före grav (förutom magen då som ändrat form), men jag var ju inte klen före precis om man säger så :P Men tror jag kommer börja smörja in magen nog senare när den börjar växa mer, skulle verkligen vilja klara mig från bristningar :/ Jaa olja säger dom ju att är bra, finns det nå andra bra krämer?

Har du nå bra tips på bäckenbotten övningar Anii?

Idag har jag köpt begagnat Akta Graco babyskydd, som nytt! :)

Svar på tråden Första barnet, November-13