• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Åh välkomna alla nya! Glad

Jag tycker tiden går otroligt fort, redan idag ligger man på v23+3 och efter en uträkning så har jag runt 87 dagar kvar innan jag går hem på föräldraledighet.. haha, det är galet snart! 

Någon som har inhandlat något nytt nyligen?  

• misstänkt

Vad kul med lite mer folk! :) Välkomna :) 

princesspeach skrev 2013-07-16 20:51:37 följande:
    Åh välkomna alla nya! Glad

Jag tycker tiden går otroligt fort, redan idag ligger man på v23+3 och efter en uträkning så har jag runt 87 dagar kvar innan jag går hem på föräldraledighet.. haha, det är galet snart! 

Någon som har inhandlat något nytt nyligen?  
    Jag har inhandlat babygym och bröstpump samt skötbädd.. Var sommarerbjudande på babyproffsen, bara att tacka och ta emot ;) 

• Anii
    Noiir skrev 2013-07-16 11:54:18 följande:
    Hej alla! Glad
    jag tänkte att jag skulle hänga med er! BF är den 11 November!!
    Falu lasarett! 
    Första barnet för både mig och min sambo.
    Jag är 19 år och han 22. :)
    Är en livlig bebis i magen. Kör sina karatesparkar så det värker i sidan.
    Men när bebis är still oroar man sig ju för att det är något som är fel.
    Så hellre en massa sparkar än viloläge! :D
    Va roligt med en till från Dalarna :) Vilken stad?
  • Anii

Veckorna bara springer iväg...man hänger inte riktigt med. Hur går det för alla, mår ni bra? 

• jontie

En till från dalarna här! Från borlänge. Jag är 19 år, sambon 22 :) BF 11/11 en livlig pojke.

• Mades

Vilket liv hon för kan jag berätta för er. Jag kan känna hur hon ligger och sparkar galet när jag lägger mig ner super mysigt :) på torsdag ska vi in och se hur mycket hon har växt och allt ser ut som det ska längtar :)

• princesspeach

Igår var det dags för bm. Då lyssnade vi på hjärtat som slog fint med 140slag i minuten och magen låg precis i mittkurvan som den ska göra i de måtten. Känns overkligt nära nu :)

Vi har även köpt spjälsäng! Blev en gulliver i vitt från IKEA. :) 

• misstänkt

Idag va jag på mitt sena RUL :) En söt liten perfekt sak som sparkade OCH boxade samtidigt på min stackars urinblåsa, inte konstigt att jag blir kissnödig på 3sek ;) Livlig krabat.

Vilken tur vi har, vilken lycka att man är kvinna, kunnat bli gravida och bär runt på ett barn. Är nästan ofattbart :)

• princesspeach

Härligt att höra misstänkt! :D

Ja visst är det väl en helt fantastisk grej egentligen.. Jag tycker synd om karlar som inte kan uppleva det. 

Svar på tråden Första barnet, November-13