• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Emmy03

jo den har bara varit bra :) är i veck 22 och nu börjar jag känna bebisen varje dag det är så häftig känsla :) hur har din graviditet varit än så länge? :) 

• misstänkt

Nu ska jag snart gå på inskrivningssamtalet, ska bli spännande/hemskt att se hur vikten har förändrats från första samtalet i v.9 till inskrivningssamtalet i v.20 :P 
    Tänk 0kg allihopa ;) Kram 

• jenny182

men misstänkt det behöver inte va så hemskt som man tror! :) jag trodde också att jag gått upp massor för magen har ju verkligen förändrats! men från vecka 8+3 till 19+0 hade jag gått upp 1 kg, woho! :D och då har jag ätit allt annat än nyttigt :P Mycket märkligt med tanke på att jag annars går upp 5 kg bara av att titta på en bulle!

• misstänkt
    jenny182 haha nej det var inte så illa.. Tvärtom faktiskt! Hade gått ner 0,9kg, alltså totalt gått ner 1,5kg sedan första samtalet :D Väldigt trevlig överraskning. Då tar bebis av mitt fett istället, känns skönt ^^ Nej men precis! Jag brukar också gå upp relativt lätt och har verkligen inte ätit super bra. Alla värden såg jätte bra ut och är nu inbokad för RUL ;D Duktig bebis, hehe
  • princesspeach

Emmy03: Jodå, den har också varit väldigt bra :) Förutom att foglossning besvären kom tidigt och tyvärr bara ökar i problem :/ Men annars så. 

Ja, bebisen känner jag också dagligen nu :D Imorse kände även sambon den för första gången :)

misstänkt: Skönt att det gick bra! Jag bävar inför mitt nästa samtal för jag VET att jag gått upp 10kg, minst.. :( 

• Pikkujag87

Jag har mått riktigt bra under graviditeten hittills. Har börjat få lite känningar av foglossning, känns mer eller mindre beroende på vad jag gjort under dagen. Sedan förra veckan har jag känt knodden varje dag äntligen Glad Min man har också känt honom/henne.

• princesspeach

Härligt att höra! Inte foglossningen såklart utan rörelserna.. En helt fantastisk känsla och nu förstår man verkligen hur alla försökt förklara hur det känns som vågor, fisksprattel, nervöskänsla.. bla bla Men det är ju jättesvårt att sätta ett ord på hur det känns. Glad

• kråkflickan

va roligt att höra :) igår kännde jag av två bubblor som sprack så tror det va barnet :) längtar till man kan känna med handen så sambon kan va med på detta också :) är det någon mer som har problem med att sova? vaknar jätte tidigt på morgonen även fasr jag går o lägger mig vid halv tolv.. :/ såg att ni kollat barnvagn, emmaljunga kombi blir det här med :)

• misstänkt
    princesspeach Jasså hur vet du det? :O För jag kände mig säker på att jag gått upp flera kilo för jag känner mig så tung men så var ju inte fallet.. 

Ja rörelserna är fantastiska :) Häromdagen gick sambon och köpte doppler för "om jag inte kan känna bebisen så vill jag åtminstone höra den" och det är såååå mysigt att lyssna på någon gång ibland :) Även roligt för man hör rörelserna och märker tydligare hur den flyttar sig runt i magen ^^

kråkflickan jag har lätt att somna men sover väldigt oroligt med mardrömmar och liknande och är omöjligt att ha sovmorgon för jag vaknar tidigt. Men tänker att det är förberedelse ;) 
Svar på tråden Första barnet, November-13