• Oh baby

BF januari 2014

Och jag sitter här och har beräknad bf kanske 14/1, vet inte riktigt. Vet att jag är jättetidigt gravid, enligt mina beräkningar v 4+1 och oroar mig massor för missfall. Åh att det ska vara så jobbigt att vara orolig. Har spända bröst och trycker på dem helatiden för att kolla att de fortfarande gör ont ;) Spänner kanske över magen (hur vet man, man letar ju symtom...) Väntan och se, ja det är min starka sida... inte.

• Oh baby

Ja, ungefär alla andra månader har jag trott att jag varit gravid. Den här gången kom inte mensen (den brukar vara sen) och vi skulle börja på pergo. Så jag tog ett test (som jag hade köpt till förra månaden då jag verkligen trodde att jag var gravid, men när jag kom till toan hade mensen kommit då) för att få psyket att förstå att jag inte är gravid och att mensen ska komma. Då är jag gravid. Kan dock tillägga att mannen min trodde jag var gravid ;)

• Oh baby

När jag panikköpte testet förra månaden köpte jag rfsu-test som låg i tvåpack. Ja du såg ju pluset, du skrev i min tråd:) men iallafall, det var ju ganska svagt då, så jag tog faktiskt det andra testet idag och det var superskönt. Nu är det som skolboksexemplet på hur det ska se ut. Knallrosa direkt. Samtidigt oroar jag mig för att göra nåt fel. Jag vill gärna fortsätta träna och röra mig som tidigare. Men är rädd att "äggus" (som den heter i magen just nu) ska flytta ut då. Jag är så nojjig att jag får för mig att när jag satt med stolsvärmen på i bilen idag i flera timmar så blir det för varmt så "äggus" flyttar ut ;)

• Oh baby
    mariafii skrev 2013-05-11 07:39:03 följande:
    Susanne- Tråkigt om du känner att du inte platsar in. Klart man ska vara positiv som du säger men jag tror detta är något folk oroar sig mest såhär i början och sen försvinner det mer och mer;

Det är inte Susanne som känner att hon inte platsar in här, det är Moto som känner så och Susanne svarade på det
  • Oh baby

Jag har också svårt att sova, vet inte om det beror på stress och mycket tankar. Men på dagarna kan jag bli paniktrött istället Inget illamående än, jag var väldigt illamående med tidigare barn, men det klm senare då har jag för mig. Är väl bara i v 4+4 än så länge. Jag vill inte berätta så mycket alls om mig själv ännu, inte förän vi gått ut med graviditeten.

Jag förstår bekhmret med fester och alkohol, jag har ett liknande problem fast det gäller ädelost Jag och en kompis ska iväg i mitten på juni och vi briksr alltid äga ädelost som hon köper Det är väldigt svårt att dölja att man inte äter det och vad ska man skylla på, hahaha! Det är ju både lchf-riktigt och jag kan inte skylla på att jag går på penicillin eller att jag är chafför för att komma ur det

• Oh baby
    verkar skrev 2013-05-12 08:08:15 följande:

Jag väntar också på illamåendet jag har haft hyperemesis gravidarum med be andra barnen så det är ganska väntat nu. Vecka 7 -8 brukar det sätta igång för mig. Den 21/5 ska jag till mvc för inskrivning och för att lägga upp en plan agn hg. Den 29/5 åker vi till Grekland och då måste jag ha medicinerna med mig ifall eländet börjar då. Skrämmande tanke...

Ja då har vi samma, jag har legat med dropp med båda mina barn. Vi får hoppas på lugnare graviditeter nu!
     :)
  • Oh baby

Det "normala" är att ha ett ul i v 18 för de landsting som inte erbjuder KUB-test för de under 35 år, men många "får" fler vul/ul än så. Jag har bokat ett privat hos min gynokolog den 3:e för att se vilken vecka jag är i inför KUB-testet. Och den 4:e är det bokat för inskrivning. Sen blir det väl kub-test i början på juli nångång, kanske andra veckan räknar jag med. 

Beklagar verkligen ni som fått MF, verkligen tråkigt!! Det är ju såklatr en oro som vi alla bär på i mer eller mindre utsräckning beroende på tidigare erfarenheter. Jag tänker också på det ganska ofta. Så pass ofta att jag idag gjorde ett nytt digitalt test för att se att HCG hormonet har ökat och när jag gjorde testet förra söndagen stod det "Gravid 1-2" idag när jag gjorde testet stod det "Gravid 3+". Kändes väldigt skönt måste jag säga!

• Oh baby
    fluu skrev 2013-05-13 18:37:06 följande:
    * Räcker upp handen* Har lidit av hypotyeros(stavning?) i flera år.

Jag med!
  • Oh baby
    Aadomeniqe skrev 2013-05-15 13:57:42 följande:
    Skriver igen ... Någon som fått blödning efter VUL??

Näe, det har jag inte. Men kan prata med dig om du vill bolla det. Blöder du efter ditt VUL? Är det slemaktig blödning så det kanske bara är enretning i slemhinnan, eller brunaktig flytning som kanske kommer från retning i tappen? Hur mår du?
  • Oh baby

Jag tränar också ganska mycket 4-5 gånger i veckan, blandat av joggning, styrketräning, spinning och yoga. Jag är mycket försiktigare än innan, tänker efter och känner efter. Det irriterar mig att jag är så, man samtidigt vågar man inte riskera nåt. Bättre att träna om än försiktigt än att inte röra på sig under graviditeten. Jag har inte så mycket symtom alls, jo spända bröst och rätt taskigt humör emellanåt , ibland får jag för mig att det är nåt fel där inne. Ska in på ett extra VUL på fredag nästa vecka och försöker tänka att jag är gravid tills motsatsen är bevisad. Jag kan faktiskt inte göra nåt åt det om det skulle vara så att det är mf och att sörja nu är att sörja i onödan. Men visst går man och känner efter extra och kissar oftare för att kolla pappret. En liten lättnad kommer varje gång jag torkat och det inte finns blod där <3

Svar på tråden BF januari 2014