BF januari 2014
Jag har aldrg gilat kaffe så för min del blir det bara grönt te
Sen så är jag så enkelspårig så jag kar ätit likadan frukost i typ 3 år 
Jag har aldrg gilat kaffe så för min del blir det bara grönt te
Sen så är jag så enkelspårig så jag kar ätit likadan frukost i typ 3 år 
Ja jag rekommenderar att man tar tag i det nu och verkligen kan njuta av sitt lilla knyte. Med första bebisen hade jag svårt att ta till mig allt, det är bra att prata om det innan. För förlossningsdepression är vansinnigt tråkigt och man missar så mycket, för att inte tala om det dåliga samvetet sen. Prata om det och ta hjälp nu istället så kan du njuta sen. Sen är det så att med första barnet är allt nytt och det kändes för mig som att jag och bebisen lärde oss av varandra. Vi var båda nybörjare. Med andra barnet var det jag som var den mest erfarna av oss två (mig och bebisen) och då kunde jag njuta mer 
Jag förstår inte poängen med att diskutera att sjukvården har fel BF-datum enligt er. Sjukvården kommer ändå alltid gå efter det datum som de själva ser och bebis kommer när den vill i alla fall. Hur man kan veta EXAKT när bebis blir till är för mig ett mysterium. Hur kan man veta NÄR ägget släppte exakt, hur kan man lite på ÄL-test, hur kan man veta hur länge spermierna levde, hur kan man veta när ägget fäste? Det enklaste känns ju som att gå på vad sjukvården bedömer? Om bebisen skulle vara mindre än "normalt" kommer de att märka det på sf-mått och vikt uppgång osv och gå vidare med undersökningar då.
Bf-enligt SM för mig är 11/1
Bf-enligt VUL1 för mig är 15/1
Bf-enligt VUL2 för mig är 7/1
Bf-enligt KUB för mig är 7/1
Bf-enligt RUL för mig är 13/1.
Fullt normalt att de ser olika vid olika veckor. Det är svårare att mäta tidigt, bebisen kanske inte sträcker på sig osv. RUL är det som sjukvården går på och räknar med att graviditeten kan vara upp till 14 dagar efter BF.
Ja visst, fundera för all del. Jag är väl kanske mest anti att man gör en grej av det och kommer kräva tillväxt enbart för den sakens skull. Eller alla som vill ha igångsättning av anledning att de anser att de blivit gravida innan RUL anser att de blivit gravida. Sen kan man ju undra hur de mäter om man vill. Och då är mina svar som ovan att det är svårt att få ett exakt mått ju mindre de är. Därför man går på det man får på RUL. Att man sen föder före eller efter det BF som RUL anger kan bero på många olika saker, exempel att barnet inte mår bra, då kan det komma tidigare. Mamman inte mår bra, då kan det komma tidigare, att barnet är redo och klart, då kan det komma tidigare osv. På samma sätt som man går över tiden för att mamman och barnet kanske inte är redo för förlossning exakt då BF anges, att mamman är stressad så kroppen inte kan slappna av in i förlossning eller att mamman får en infektion. Det finns alltså hundra skäl till varför bebis kommer när den gör och det är inget man kan styra och heller inget som jag tycker att man ska göra en stor grej av hos sjukvården. De pengarna kan ges till bättre behövande inom sjukvården.