• Oh baby

BF januari 2014

dosed skrev 2013-08-29 09:24:18 följande:
    Usch är orolig. Igår kväll fick jag som mini värkar regelbundet i ca 1 h sen somnade jag och nu på morgonen är det samma sak. Har ringt mvc som sa att så ska det absolut inte kännas så hon skulle gå och säga det till min bm så hon skulle ringa upp men det har hon inte gjort än.

Hur känns det? Är det värkar eller sammandragningar?
  • Oh baby

Och det är superbra att de tar dig på allvar! Snart får du hjälp! :* Jag har rätt mycket sammandragningar, oftast är det för att jag har GBS och det gör att min livmoder är lättretad. Du kanske fåt komma ner och göra ett urinprov.

• Oh baby
    dosed skrev 2013-08-29 09:32:47 följande:
    Det känns som små små värkar vilket är det som oroar mig :( är ssk så har tagit hem några urinstickor och uvi är det inte

Håller tummarna att det går bra. Du är inte stressad på jobbet eller så, så att det är det som triggar livmodern? Har du barn sen tidigare (menar så du känner skillnaden på sammandragningar och värkar)?
  • Oh baby

Hoppas hon ringer snart! Försök vila så länge, så livmodern slappnar av {#emotions_dlg.flower} 

• Oh baby
    Trollfia skrev 2013-09-01 21:36:38 följande:
    Gick in i v 20 idag. När jag vaknade idag så kändes det som jag hade kört ett ordentligt pass med magövningar igår. Känns dom jag har träningsvärk. Det har inte blivit bättre under dagen. Någon mer dom har det så?

Tycker magen växte förskräckligt mycket på kort tid de där veckorna. Så det är nog rätt normalt. Helt plötsligt vart det en gravidmage. Jag är i v 22 nu.
  • Oh baby
    englasmamma86 skrev 2013-09-03 22:58:25 följande:
    jag har nu börjat nojja över ny sak!!! hela tiden nått nytt, är skit rädd för att få en stor bebis..

skiljer det verkligen jätte mkt mellan syskon och att pojkar kan vara större vet jag ju men jätte mkt?

när jag föddes vägde jag 2500 gram och min mamma gick över tiden med 2 veckor. 
    min man vägde 3600gram hans bror ca samma..
    min dotter vägde 3485gram jag gick över 6 dagar ...men då var jag inte överviktig.
    nu är jag överviktig,rättare sagt väger jag 30 kilo mer nu än när jag vänta tösen..hur stor roll spelar det?
    och tror ni jag kommer få en stor unge pga av det ? bör jag rådfråga min bm om detta eftersom jag är så rädd? kan man be om att få ett TUL i typ v 37 pga av denna rädsla? tacksam för råd..

och för mig räknas en stor bebis på över 4200gram. 

Jag tänker spontant att du nog ska tänka lite på sockret du äter, Risken är att du drabbas av diabetes är större när du är överviktig (om du är det). I övrigt behöver du säkert inte oroa dig Hjärta De testar ju även ditt socker hos bm.
  • Oh baby

Det var nån som frågade om övningar vid foglossning. Jag brukar göra så att jag står höftbrett med benen och lyfter ena foten så jag håller balansen med ett ben. Sen för jag det benet som är i luften 10 ggr fram och tillbaka till ursprungsläget, 10 åt ena sidan fram och tillbaka, 10 ggr bakåt fram och tillbaka och 10 ggr åt andra sidan. Så jag står hela tiden still på ena foten. Sen byter jag ben och gör samma sak där. Sammanlagt gör jag alla övningar 3 ggr per ben. Jag som kör det ofta (kanske fyra ggr i veckan) kör med gummiband så jag får motstånd, men det går lika bra utan om man är ovan.

Sen brukar jag stå på alla fyra och lyfta höger hand och vänster ben och sträcka det rakt fram och bak och dra ihop det under magen och sträcka ut igen och ner. Så gör jag det 3*10 per sida.

Men jag vet inte hur det känns för er andra, jag försöker förebygga foglossningen så. Sen tränar jag pump en dag i veckan :)

• Oh baby
    bananiss skrev 2013-09-04 10:28:14 följande:
    Jag har funderat på en sak :p Tar bebisen vad den "behöver" bara, eller tar den massa socker om jag äter massa socker? Är typ beroende av cola haha :/ Men jag åt
    Rätt mycket socker med sonen och han vägde bara 3,2, därför jag funderar :p svårt att hålla igen på kvällarna (spec helger) när sambon är iväg å jobbar å man sitter där vid tvn ;)

Det är bevisat att bebis dricker mer fostervatten om vattnet är sött. Det som är med socker och att man ligger för högt i blodsocker så är bebisens blodsocker lika högt som mammans. MEN mammans insulin går inte över från mamma till foster, vilket leder till att bebisen måste producera mer eget insulin. Insulin är också ett tillväxtpåskyndade hormon vilket gör att bebisen växer snabbare om den producerar mycket insuln. Sen har vi alla olika nivåer för vad vi själva tål i sockerväg.
  • Oh baby
    c4trin skrev 2013-09-04 11:55:54 följande:
    Yr som sjutton idag, tog blodtryck på jobbet som visade lågt. Riktigt jobbigt att va så yr hela tiden, längtar bara hem nu. Hur har ni andra det med trycket?

Har inte mätt det nyligt, men sist låg det på 104/62. Så lågt är det. tycker ändå jag mår okej så länge jag kommer ihåg att röra på  mig. Började förresten äta lite mer salt också så man binder lite mer vätska, då går trycket upp :)
  • Oh baby
    popcornplaya skrev 2013-09-04 12:24:39 följande:
    Idag känner jag mig inte stor... Fått feber och har även fruktansvärt ont i fogarna dag. Och mannen åkte iväg med vagnen i bilen idag så strax måste jag hämta lilltjejen från dagis och bära henne hem. :(

Du får muta hem henne {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden BF januari 2014