BF januari 2014
Hur känns det? Är det värkar eller sammandragningar?
Och det är superbra att de tar dig på allvar! Snart får du hjälp! :* Jag har rätt mycket sammandragningar, oftast är det för att jag har GBS och det gör att min livmoder är lättretad. Du kanske fåt komma ner och göra ett urinprov.
Hoppas hon ringer snart! Försök vila så länge, så livmodern slappnar av
De testar ju även ditt socker hos bm.
Det var nån som frågade om övningar vid foglossning. Jag brukar göra så att jag står höftbrett med benen och lyfter ena foten så jag håller balansen med ett ben. Sen för jag det benet som är i luften 10 ggr fram och tillbaka till ursprungsläget, 10 åt ena sidan fram och tillbaka, 10 ggr bakåt fram och tillbaka och 10 ggr åt andra sidan. Så jag står hela tiden still på ena foten. Sen byter jag ben och gör samma sak där. Sammanlagt gör jag alla övningar 3 ggr per ben. Jag som kör det ofta (kanske fyra ggr i veckan) kör med gummiband så jag får motstånd, men det går lika bra utan om man är ovan.
Sen brukar jag stå på alla fyra och lyfta höger hand och vänster ben och sträcka det rakt fram och bak och dra ihop det under magen och sträcka ut igen och ner. Så gör jag det 3*10 per sida.
Men jag vet inte hur det känns för er andra, jag försöker förebygga foglossningen så. Sen tränar jag pump en dag i veckan :)