• Oh baby

BF januari 2014

Aadomeniqe skrev 2013-05-22 07:12:33 följande:
    Någon som har fått en blödning nu i v.7 ? jag känner inte av någon molade värk längre. Har bara jätte ont i brösten och mår illa konstant.

Har du haft en blödning, elle rundrar du rent allmänt? :)
  • Oh baby
    SaraKarla skrev 2013-05-22 11:11:12 följande:
    Om någon annan har lust att starta en ny tråd med undertrådar osv så får ni gärna göra det. Jag är inte den bästa "ts" känner jag, så någon annan får gärna ta över så hänger jag på i den nya tråden Någon som vill?

Jag har haft en helt sjuk morgon. Har ringt BM som kommer ringa upp mig idag. Kanske ni vet vad som hände?

Jag sov ganska länge imorse, var väldigt trött. Vaknar upp och är jättehungrig, magen kurrar verkligen. Men jag går rätt in i duschen. Efter att ha duschat lite så börjar jag skaka, allt snurrar och jag får ett kraftigt illamående. Får också svårt för att andas. Jag springer ut ur duschen, utan att torka mig, och lägger mig på soffan. Där ligger jag och försöker få luft, kroppen skakar fortfarande och jag får huvudvärk, illamåendet är kvar. 

Jag fick göra iordning havregrynsgröt med banan fort, och efter det började jag må bättre. Har lite huvudvärk nu, och illamåendet kommer och går lite smått, men inte så farligt. 

Jag förstår ingenting? Kändes som att jag skulle dö, på riktigt. Det var fruktansvärt. Nu känner jag mig överkörd.          
    Yrsel känner jag med av tillochfrån senaste dagarna...
  • Oh baby

Jag mår konstigt nog mest illa på eftermiddagarna. Kanske för att jag har en litenbrödbit vid sängen och lite saft som jag tar innan jag kliver upp. Känner att med barnen vakna så vet man inte hur lång tid det tar innan man får frukost, så jag kör det säkre före det osäkra Oskyldig Nån annan som är eftermiddag/kvälls illamående?

• Oh baby
    Vicke skrev 2013-05-23 09:34:31 följande:
    Gör ett nytt försök att komma in i tråden :). Väntar nu mitt tredje barn! Fick ett MA i december så jag är rätt orolig denna gång. Men den 19/6 sk jG in på vul för att känna mej lugnare. Men hon tänkte neka mej trots att både läkare och kurator sa att jG skulle höra av mej när jag blev gravid igen! Bebisen beräknas nig komma kring 14/1 nu innan rul.

Välkommen och Grattis {#emotions_dlg.flower} Förstår verkligen att du känner di orolig med ett MA i bagaget. MA är min stora skräck!
  • Oh baby

Skönt att jag nästan inte har några hormonutbrott heller. Imorse vart jag jättearg på min man och tröck ner hans smörgås i en låda så det brödet bröts av. Och nu ringde jag tokgråtandes till honom och bekände.... Nästan inga hormoner...alls {#emotions_dlg.flower}

• Oh baby
    Wilmis07 skrev 2013-05-23 11:47:20 följande:
    Hemkommen efter ett vul där vi fick se Hjärta ticka,lite svårt att mäta men trodde att det var i början av v 7

När du säger i början av vecka 7. Menar du då 6+ något eller 7+ något? Jag ska göra Vul imorgon och är nyfiken på vd jag kan hoppas se :) Tror att jag är i vecka 6+2 ungefär.
  • Oh baby

Åhh då håller vi tummarna. Jag är lite nervös kände jag just! Kan inte den här dagen bara gå så det blir imorgon snart? ;)

• Oh baby

Jag var på VUL i fredags (minns inte ens om jag skrivit och berättat det) och är troligtvis i v 6+4 idag (jag trodde 6+5 ;)). Jag fick se ett hjärta picka så det var ju skönt! Jag mår eg rätt okej tror jag, men är ofantligt trött, lite illamående. Mest beror det nog på att jag är så stressad. Mycket arbete nu i två veckor innan jag kan slappna av och då lär jag sova en vecka. Nästa vecka är det inskrivning och ett till VUL som var inbokat sen tidigare, sen kanske man börjar slappna av? Jag vet inte :) Det känns iallafall bättre, men nu har jag kommit in i fasen "man kanske borde förbereda sig på att det kanske kommer en bebis av det här". Ja, jag har nog inte riktigt vågat ta till mig helt än ;)

• Oh baby
    Me2 skrev 2013-05-27 08:09:17 följande:
    Vet inte, men jag är också väldigt yr. Bara av att resa mig snabbt från en stol så snurrar det till. Jag brukar dock ha bra blodtryck så jag är inte så orolig.

Ang lågt blodtryck och att man blir yr så är det ingen fara. Jag har också lågt blodtryck så jag vet hur obehagligt det är. Men det ända manbehöver tänka på är att resa sig från liggande i två steg. Sätta sig på sängkanten först och sen ställa sig upp och inte bara kliva ur sängen. Sen kanman försöka röra sig mer och dricka mer :)
  • Oh baby

350:- när jag gjorde det i Stockholm och 1600:- för Kub-test.

Dum fråga, vi ska på Gröna Lund när jag är i v 10. Vågar jag åka någonting?  

Svar på tråden BF januari 2014