• Oh baby

BF januari 2014

Oh baby skrev 2013-06-21 09:00:01 följande:

Jag tror du måste våga släppa oron lite. Det finns inget i det här som du kan påverka direkt. Jo genom att prata med din BM om att hb-proverna borde tas oftare. Det är ju inga svåra prover att ta. Jag tog varje gång jag var på MVC under mina tidigare graviditeter, men då för att jag låg så lågt. 94 hade jag första gången. Nu låg jag på 140, vilket är helt sjukt mycket för att vara mig. Samtidigt så är jag glad att det är högt och inte lågt:)

Ang vikten så har jag också ätit rätt och tränat hårt innan graviditeten. Nu tränar jag fortfarande, dock inte lika tung styrka, men äter typ konstant. Jag är inte sugen på sött och socker, men MAT!! Åh känns som om jag kan äta hur mycket somhelst och är hungrig igen på bara en stund. Fast min största last mellan måltiderna är surdegsknäckebröd ;) Iallafall jag har också tappat i vikt.Det har jag gjort med de andra barnen också, är som att jag behöver mängder med energi för att vara gravid. Jag har dessutom inte kräkts nåt under den här graviditeten.

Jo, leta info på sidor som känns som om det är nåt att lita på, typ 1177, eller så. Kanske bm tar till sig infon bättre :)
  • Oh baby
    SaraKarla skrev 2013-06-21 10:52:31 följande:
    Som sagt, oro är att ta i. Jag har väl varit lite rädd för ma då jag haft en del ont + viktnedgången. Verkar ju inte vara ensam om den oron. Gick bara upp 7 kg med första barnet så jag behöver väl också massa energi. Älskar mat men i augusti är det rul och då får vi hoppas allt är bra!

Jag gick upp 7 med första och 4 kg med andra. Man lägger på sig olika mycket :) Min kropp äter enegri när jag är gravid ;) Snart RUL så du kan  slappna av :) Kanske kosta på dig ett extra ul?
  • Oh baby
    Fjällan skrev 2013-06-22 09:43:09 följande:
    K87
    De är de inte, tänk på dom som inte tål fisk men ändå får friska barn :)

Men att man då ska äta Omega 3 tillskott :)
  • Oh baby
    mariafii skrev 2013-06-26 09:35:09 följande:

Ja precis jag har också haft ett litet uppehåll och nu känns det nästan som det gjorde för mig många år sen då jag började jogga :P Men jag är riktigt taggad redan nu på att fortsätta med träningen när den lille är född :)

Jag var ute i förrgår och igår på 6 km rundor och igårkväll var jag Sååå trött i kroppen. Har haft kanske en veckas uppehåll pga brist på barnvakt, men att man tappar så mycket ork på en vecka :/ Idag är det iallafall ett pumppass som gäller. Känner mig piggare idag Solig Inskrivning idag och KUB på måndag, KUB:en är jag nervös inför...{#emotions_dlg.flower}
  • Oh baby

Fick du lysnna på hjärtljuden?

popcornplaya skrev 2013-06-26 12:56:55 följande:
    Allt såg bra ut på inskrivningen nu blir det att vänta på kub som är på fredag.

• Oh baby
    Tokfrans skrev 2013-06-27 11:51:49 följande:
    Har en fråga till er som vart på inskrivning.

Har dom uppgifter på er sen tidigare, alltså via personuppgifter man ger, operationer osv? 

Om du inte har barn sen tidigare kan det vara bra att nämna det, tänker lite på det här med Rh+ RH -, om det visar sig att du har antikroppar. Men det kan du ju lika gärna prata med bm om när du är själv eller kanske i telefonen. Tror absolut inte du är den enda som varit i den situationen... Oskyldig
  • Oh baby
    Miaed skrev 2013-06-27 13:04:42 följande:
    Gnnh. Brände av en timmes zumba med barnen nyss. Heeeelt slut. Nån annan som också kämpar m vikten? Jag slutade röka i januari o la på mig huur mycket som helst :( från strl 42-46

Tänk att sluta röka gör mer för hälsan än övervikten, Så starkt jobbat att lyckas sluta. Hoppas vikten släpper av ammingen!
  • Oh baby

Jag har fått en grym oroskänsla inför måndagens Kub. Tror inte de kommer hitta nåt, det kommer säkert vara tomt. Jag har inte varit orolig tidigare graviditeter, men idag slog det mig att det kanske inte ens är nån där inne. Usch och fy för denna väntan och oro.

• Oh baby
    popcornplaya skrev 2013-06-27 19:31:23 följande:
    Imorgon klockan 9 är det dags för kub. Supernervös!

*avis*
  • Oh baby

Jag äter en talltik naturell lättyougurt med Pauluns-flingor. Två kokta ägg (fast bara vitorna) och dricker en kopp gränt te med lite honung. För mig är enda skillnaden med frukosten sen tidigar att jag nu har liiite honung i teet för när jag drack bara te i början av graviditeten ville jag kräkas (kändes som att det blevsom massa vatten när jag var illamående).

Svar på tråden BF januari 2014