• Oh baby

BF januari 2014

Ofeigur: Beklagar verkligen ditt missfall Skrikandes

Fluu: Jobbig och orolig väntan. Jag skulle vara jätteledsen och orolig. Men  vill trösta dig med att det är rätt många vänner till mig som  haft det som du utan att det är nåt fel på barnet. Endel säger att bara en del av slemhinnan fattar att man är gravid och den andra fortsätter att blöda som vanligt (det skulle kunna vara en förklaring till att man får mens varje månad fast man är gravid). Man kan blöda ut en tvilling, men kan blöda för at moderkakan ligger in nederkant, man kan blöda utan att man ver orsaken! Men jag förstår att du är rädd! Hoppas liten stannar inne! {#emotions_dlg.flower}

Me2: Hoppas att det är bara så litet så han inte kunde se ordentligt och att värken du känner är växtvärk! Vet inte om HCG nivåerna vid MA, försöker tänka vad jag lärt mig i skolan och tror att de ligger lägre än vid graviditete och att om det skulle vara en mola eller druvbörd så ligger de högre än vid vanlig graviditet.

Aadomeniqe: Vad roligt! Hoppas allt ser bra ut Solig

Jag har kunnat äta frukost utan problem idag! Första gången på länge, känns så klart skönt, men oxå oroveckande som vanligt. När man börjar må bra blir man orolig och när man mår dåligt blir man galen Oskyldig   Särskillt som fler och fler i tråden får m/mf. Lider så med er!! {#emotions_dlg.flower}  

• Oh baby

Lider med Fluu och tänker att nu är du iallafall på akuten och får hjälp! Hjärta

Jag har problem med lågt blodtryck.  

• Oh baby
    SaraKarla skrev 2013-05-31 13:17:33 följande:

Okej, jag har inte kollat mitt än men är ganska säker på att jag också har det. Jobbigt är det i alla fall, men är väl inte så mycket att göra åt?

Jag försöker att tänka på att äta salt, dricka vätska och röra på mig :) Sist låg det på 100 i övertryck och 57 i undertryck.
  • Oh baby
    fluu skrev 2013-05-31 14:50:02 följande:
    Allt kom ut redan innan vi hunnit till akuten så nu har jag inte ont längre. Hjärtat slog igår så det måste hänt något i natt,önskar att det hänt igår så jag slapp se en levande bebis först.

Åh kära du, beklagar verkligen! Ett levande foster igår och allt ute idag måste vara oerhört svårt att smälta!

Och självklart beklagar jag alla missfall i tråden, lika jobbigt för er alla {#emotions_dlg.flower} Önskar så att graviditeter var säkra eller förutsägbara Hjärta

Jag har ingen mage, har mina vanliga jeans och de kanske känns annorlunda efter en dag i dem, men det hade nog kännts på em ändå, men nu märker man det för  att man skyddar det lilla där inne. Med andra ord, jag har inte tittat på mammakläder ;) Tänkte inte outa det för vår familj förän efter KUB i v 13.

Hade liten mage förra gången jag med och var på Tillväxt ul då, tycker det är skönt och behändigt om den håller sig liten :)      
  • Oh baby
    SaraKarla skrev 2013-06-02 08:36:42 följande:
    Måste ställa en äcklig fråga. Läs inte om du är känslig. Någon som haft svart-gröna-gråa flytningar?
    Jag har haft det ett tag nu och googlade igår och det kunde vara infektion stod det? Det luktar ingenting och kliar inte! Är rädd att det har något att göra med mina sammandragningar och smärtan jag känner i blåsan ibland. Men det kanske är vanligt med dess flytningar? Väldigt äckligt dock..

Nä, det är inte vanligt! Absolut ska du söka för det. Jag tror inte att det är akut eller farlig så du behöver vara rädd för bebisen hälsa, men känner du sammandragningar, smärta och haft konstig färg på flytningarna skulle jag prata med 1177 idageller bm imorgon :)
  • Oh baby

Var på vul igår och fick se hjärta å så igen. Däremot blev jag framflyttad. Jag gjorde ett vul 24/5 som sa att jag var i v 6+1. Enligt det skulle jag då vara i v 7+4 igår. Men när vi gjorde ett andra vul igår (för att min man skulle få vara med och vi har gått hos en fertilitetshjälp) så var jag i v 8+4. Jag har lite svårt att se att vi skulle vara så långt gågna, men det är vad de säger och att det är lättare att mäta ju större barnet är. Så idag är jag i v 8+5 och går in i v 10 på torsdag insåg jag just, inte imorgon   

Känner mig mest trött och förvirrad just nu. Längtar efter sommarlov i skolan!

Plugga på nätterna är jättesvårt när man är gavid, sover jag för lite får jag migrän helt plötsligt!

• Oh baby
    Aadomeniqe skrev 2013-06-04 16:24:52 följande:
    I morgon är det dags för VUL :D ska bli super mysigt att få se bebben igen ! Maken var ju aldrig med sist och såg h*n .. Så för han är det extra spännande :))

På gårdagens vul var läkaren så där jobbigt negativ till att göra flera vul (jag gjorde ju ett 24:e maj) och han var även negativ till kub-test. Jag åker ju till sthlm för att göra kub-test och ville därför säkerställa hurlångt gången jag var så man intebehöver åka långt flera ggr för att man kommer i fel vecka. Och han ifråasatte det kraftigt med kub för han menade på att det kan ju lika gärna gå fel senare i graviditeten/förlossningen iallafall ch då vet jag ändå inget om jag får ett friskt barn innan. Och då tog han även upp det här med att göra många ultrljud (eller nöjjesultraljud som hankallade det) och riskerna med det (vilket just nu främst verkar vara risken för att de blir vänsterhänta).

Haha vet inte varför jag skriver det här till dig ;) Vart bara så irriterad på läkaren, hormonell kanske ;)   
  • Oh baby
    vilja89 skrev 2013-06-07 08:31:56 följande:
    Går in i vecka 11 på Söndag och alla grav.symtom är borta. Hade rejält svullen mage förut, ständigt trött, otroligt ömma bröst och molvärk till och från. Nu är allt borta. Känner mig smal liksom och det är endast bröstvårtorna som är lite ömma. Läst lite om "spökveckor", är det något jag kan vara inne i tro? Funderar på att ringa BM men vill inte vara hispig.

Jag går in i v 11 på onsdag nästa vecka, och jag måste säga att jag har också börjat må rätt bra! Visst jag är fortfarande trött och känner av brösten, men det känns som att de avtar jämfört med förra veckan. Försöker tänka att kroppen har stabiliserat sig lite med alla hormoner :)
  • Oh baby

Hur är det med hjärtljud, lyssnar man efter dem på inskrivningen? Jag minns inte hur det var från tidigare graviditeter....

• Oh baby
    SaraKarla skrev 2013-06-20 21:35:57 följande:

Jag äter sämre nu, jag har gått på stenhård diet det senaste året med hård träning osv. Nu ligger nog mitt kaloriintag väldigt högt så jag borde verkligen gå upp i vikt. Jag tror inte att själva viktnedgången påverkar  bebisen på något sätt, det enda jag kände var, tänk om det inte är någon bebis där inne eller att något redan hänt. Jag gick först upp 3 kg men nu har jag alltså gått ner 1 kg. Men som du säger, det är ju så lite det handlar om så det är säkert ingen fara. Men ändå märkligt. Jag är en sån som vill ha logiska förklaringar till allt

Jag är inte så orolig men jag blev ändå så förvånad att tankarna har flugit i väg idag...  

Jag tror du måste våga släppa oron lite. Det finns inget i det här som du kan påverka direkt. Jo genom att prata med din BM om att hb-proverna borde tas oftare. Det är ju inga svåra prover att ta. Jag tog varje gång jag var på MVC under mina tidigare graviditeter, men då för att jag låg så lågt. 94 hade jag första gången. Nu låg jag på 140, vilket är helt sjukt mycket för att vara mig. Samtidigt så är jag glad att det är högt och inte lågt:)

Ang vikten så har jag också ätit rätt och tränat hårt innan graviditeten. Nu tränar jag fortfarande, dock inte lika tung styrka, men äter typ konstant. Jag är inte sugen på sött och socker, men MAT!! Åh känns som om jag kan äta hur mycket somhelst och är hungrig igen på bara en stund. Fast min största last mellan måltiderna är surdegsknäckebröd ;) Iallafall jag har också tappat i vikt.Det har jag gjort med de andra barnen också, är som att jag behöver mängder med energi för att vara gravid. Jag har dessutom inte kräkts nåt under den här graviditeten.
Svar på tråden BF januari 2014