• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-16 22:12:28 följande:
    Jag har mamma boende hos mig nu i ca 6 dagar.... jag hoppas bara att de inte behöver bli så läbge för troligen kommer jag bli galen av att ha henne här så länge

Så ikväll blev de hallonbladste. Hur ofta/mycket dricker ni de? En gång om dagen eller mer? Finns de någon max gräns?

Jag hade nog aldrig orkat ha varken min eller sambons mamma här så länge, så bra jobbat! ;)
  • Veronica76

Klockar värkar...... Men vågar inte tro att det är på riktigt efter en månad med luriga förvärkar......

BF+10 nu, håll tummarna att hon vill ut!

• HimmelHav

Håller tummarna Veronica för att det är på riktigt! Lycka till hojta gärna hur det går/har gått om det blir bebis!

• Elvinsmamma

Bf +13 idag!! BARA två dagar kvar till igångsättning! Som man längtar nu vill jag lova!! Nu har man liksom gett upp att det ska hända av sig själv, så nu längtar jag massor till på söndag!! Ska ju försöka vila så mkt som möjligt nu dessa dagarna men tänker bara på bebisen att vi snart får träffa detta underverk som vi längtat efter sååå himla länge! Riktigt pirr i magen är det :)

• Majskrok

Nu har jag åkt på världens halsont, hosta och nästäppa!! Så segt.....sov redan dåligtsom det var! Har sådana foglossningar att jag knappt kan gå:( Längtar till detta är över och jag kan ta långa, härliga barnvagnspromenader samt träna igen. 11 dagar kvar till BF. Hoppas hostan ger med sig snart så jag kan ladda lite kraft till förlossningen. Grattis alla ni som har fått era bebisar!

• syskonlängtan14

Bf idag då. Några känningar? Svar NEJ!!!! Suck! Men får se de positiva att ju längre de går ju längre ifrån jul och julklappar bli de (försöker intala sig själv ;) )

• Tokfrans

Har haft mensvärk sen igår kväll/natt.

kl 02-04 Mensvärks liknande smärta i nedre delen av magen som stramar ner mot låren/ljumskar
    Nu idag när jag vaknar kl 11- fram till nu -samma mensvärks liknande men nu istället för låret så sitter de i höfterna mot rygg. Och känner ett lite tryck ner när jag kissar.

Bebbe är jättelugn??

• majpan

Idag blir vår lilltjej Rut 1 vecka =) Hon föddes alltså fredag förra veckan (bf-6) men har inte riktigt haft tillfälle att skriva tidigare. Förlossningen gick över förväntan. Började få känningar vid 10 på fm. Förvarnade sambon på jobbet en timme senare då det kom lite blod när jag kissade och de på förlossningen trodde att det var på g. Var hemma med måttliga värkar som gick bra att andas igenom fram till 15.30 då vi skickade iväg sonen till min syster och lämnade hunden hos hundvakt eftersom sambon tyckte vi skulle åka in och kolla i alla fall eftersom värkarna kom så tätt. Jag trodde vi i princip skulle få vända i dörren, men icke. Jag var öppen 5cm  =) Väl där började det göra betydligt ondare så det blev bad och sen lustgas. Vid 17.25 var jag öppen 7cm och och ville stå. Hann bara upp vid en sån där gåstol så sa bm "Upp i sängen så du inte föder på golvet" Jag tyckte bara lite surt att "haha, fan vad kul du är då!" Men mycket riktigt var det dags att krysta nästan direkt jag var uppe i sängen igen och ut kom Rut kl 17.49, 48cm och 3695g =) Gjorde ont som satan sista timmen men allt som allt är jag sjukt nöjd. Fick dock stanna kvar tre dagar på BB pga att hon bajsat i fostervattnet och hade snabb andning men allt visade sig vara bra. Känner mig i princip återställd redan. Tur det för samma dag vi kom hem från BB fick sambon magsjuka! Ingen annan som blivit smittad (än)