• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Bf+8 idag! Imorgon ska jag till mvc, har säkert gått upp hur mycket som helst! Jag bara äter och äter, känns som att jag aldrig blir mätt haha.

Ska få en tid till spec.mödravården också, får se när det blir. Nu orkar jag knappt räkna hur många dagar jag gått över. Är rätt säker på att jag blir igångsatt den här gången också..

• Mantra

37+5 här och väldigt lugnt för tillfället. Lite onda sammandragningar då o då. Halkade på en isfläck igår o gick nästan ner i spagat så fogarna är inte glada på mig. Blev inte bättre när samma sak hände idag! Blir pensionärsbroddar här nu! Hoppas på bebis i helgen!

• Elvinsmamma
    Kramardig skrev 2014-01-15 20:46:10 följande:
    Bf+8 idag! Imorgon ska jag till mvc, har säkert gått upp hur mycket som helst! Jag bara äter och äter, känns som att jag aldrig blir mätt haha. Ska få en tid till spec.mödravården också, får se när det blir. Nu orkar jag knappt räkna hur många dagar jag gått över. Är rätt säker på att jag blir igångsatt den här gången också..

Jag känner samma med mat! Jag kan typ inte sluta äta är liksom hungrig heela tiden! Bf+ 12 imorgon känns som en evighet tills bebis ska komma!! :( Blev igångsatt med sonen också och ahr fått en tid till på söndag så dessa dhar som år kvar nu kånns som en eeeeevigheeet! Och alla som frågat ifall bebis har kommit gör inte saken bättre man blir bara fruktanvärt irriterad! Eller iaf jag ;)
  • S1982
    Elvinsmamma skrev 2014-01-15 21:55:47 följande:

Jag känner samma med mat! Jag kan typ inte sluta äta är liksom hungrig heela tiden! Bf+ 12 imorgon känns som en evighet tills bebis ska komma!! :( Blev igångsatt med sonen också och ahr fått en tid till på söndag så dessa dhar som år kvar nu kånns som en eeeeevigheeet! Och alla som frågat ifall bebis har kommit gör inte saken bättre man blir bara fruktanvärt irriterad! Eller iaf jag ;)
    Vilken igångsättningsmetod användes sist och hur tycker du att det va? Berätta gärna :)
  • S1982
    Kramardig skrev 2014-01-15 20:46:10 följande:

Bf+8 idag! Imorgon ska jag till mvc, har säkert gått upp hur mycket som helst! Jag bara äter och äter, känns som att jag aldrig blir mätt haha.

Ska få en tid till spec.mödravården också, får se när det blir. Nu orkar jag knappt räkna hur många dagar jag gått över. Är rätt säker på att jag blir igångsatt den här gången också..

Vilken igångsättningsmetod användes sist och hur tycker du att det va, berätta gärna :)
  • Kramardig
    Elvinsmamma skrev 2014-01-15 21:55:47 följande:

Ja, både mina och sambons föräldrar ringer varannan dag för att höra om vi har farit in. Lite irriterande då min mamma ska vara barnvakt åt sonen så henne är liksom den första vi kommer ringa! Sen har vi sagt åt dom andra att vi ringer direkt vi far in, precis som med sonen :)
  • Kramardig
    S1982 skrev 2014-01-15 23:03:09 följande:
    Vilken igångsättningsmetod användes sist och hur tycker du att det va, berätta gärna :)

Jag hade gått över 19 dagar och var redan öppen 4cm sen några dagar. Först tog dom hål på hinnorna och värkstimulerande dropp och ganska snabbt efter fick jag värkar. Använde mig av lustgas ett tag och sen fick jag epidural som fungerade jättebra! Efter den kände jag knappt någon smärta!

6 timmar och en kvart från att dom tog hål på hinnorna var han ute. Krystade 7mim.

Hoppas på en lika snabb och smärtfri förlossning denna gång ;)