• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Spirello

Har följt tråden sedan starten men inte skrivit så ofta, men nu behöver jag era råd.

Är i vecka 39+1 idag och nu på morgonen när jag vaknade var det lite blod på pappret (ursäkta detaljerna), vad tror ni? Kan det vara på gång? Känner inga värkar mer än lite molvärk i ryggen, vilket jag har haft i några dagar.

• Oh baby
    Spirello skrev 2014-01-16 07:34:42 följande:
    Har följt tråden sedan starten men inte skrivit så ofta, men nu behöver jag era råd.

Är i vecka 39+1 idag och nu på morgonen när jag vaknade var det lite blod på pappret (ursäkta detaljerna), vad tror ni? Kan det vara på gång? Känner inga värkar mer än lite molvärk i ryggen, vilket jag har haft i några dagar.
    Är det färskt blod brukar de vilja att man i alla fall ringer in och kollar upp det Solig Hoppas det är på g för dig!
  • Spirello
    Oh baby skrev 2014-01-16 07:45:40 följande:
    Är det färskt blod brukar de vilja att man i alla fall ringer in och kollar upp det  Hoppas det är på g för dig!

Det var inte färskt blod, mer åt det bruna hållet. Men kanske ska ringa in och höra ändå..
  • S1982
    Kramardig skrev 2014-01-16 03:48:39 följande:

Jag hade gått över 19 dagar och var redan öppen 4cm sen några dagar. Först tog dom hål på hinnorna och värkstimulerande dropp och ganska snabbt efter fick jag värkar. Använde mig av lustgas ett tag och sen fick jag epidural som fungerade jättebra! Efter den kände jag knappt någon smärta!

6 timmar och en kvart från att dom tog hål på hinnorna var han ute. Krystade 7mim.

Hoppas på en lika snabb och smärtfri förlossning denna gång ;)
    Tack så mycket för din erfarenhet :)
  • Elvinsmamma
    S1982 skrev 2014-01-15 23:02:02 följande:
    Vilken igångsättningsmetod användes sist och hur tycker du att det va? Berätta gärna :)

Jag hade havandeskapsförgiftning med sonen så dom satte igång mig med gel 3 dagar innan bf.. Hade värkar i 7 timmar men öppnade mig knappt en cm.. Och elvins hjärtljud sjönk efter varje värk så det blev till slut akut snitt men ut kom han iaf :) Tyckte väl att det var lite jobbigt men ville bara att elvin skulle må bra och det gjorde han! Men Nu hoppas jag på att jag öppnar mig denna gången!
  • c4trin
    Spirello skrev 2014-01-16 07:34:42 följande:

Min BM sa att om de kommer lite blod, inte droppande eller forsande, så va de nästan alltid ett tecken på att tappen höll på att öppna sig. Där e så många blodkärl att den e lättblödande. Om du känner dig osäker så tycker jag att du borde ringa förlossningen, men jag tror att de e ett litet tecken på att något e på gång =)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Malimari

Jag blev igångsatt med sonen på BF pga havandeskapsförgiftning. Förstföderska, men min tapp var "inte så omogen ändå" som läkaren uttryckte det, ha ha.. Jag sattes igång med en ballongkateter, en liten kateter som förs in innanför livmodertappen, där man blåser upp en ballong med vatten så den blir ca 3 cm i diameter. När denna ramlat ut är man förhoppningsvis öppen 3 cm och då kan man ta hinnorna. Jag satte in katetern kl 18 och 03 ramlade den ut. Då togs hinnorna och då får man två timmar på sig att börja få värkar utan dropp, det hände dock inte, hade bara några fjösiga sammandragningar som inte kändes. (kände inte hur jag öppnade mig nåt det där första heller..). Kl 05 sattes första droppet med ganska låg styrka, vilket fick ökas efter hand. Kl 5 kom första "riktiga" värken och efter det kom värkarna regelbundet, 15.03 är han ute. Jag är nöjd med min förlossning, var inte så hemskt som jag inbillade mig att igångsättningar ska vara.

• S1982

Tack för era igångsättningsberättelser. Jag väntar vårt andra barn och pga en sjuk njure hos barnet kommer det bli en igångsättning och jag är såklart nervös över detta. Vår förra förlossning tog tid men kom igång av sig själv.