• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Malimari
    S1982 skrev 2014-01-16 12:16:30 följande:
    Tack för era igångsättningsberättelser. Jag väntar vårt andra barn och pga en sjuk njure hos barnet kommer det bli en igångsättning och jag är såklart nervös över detta. Vår förra förlossning tog tid men kom igång av sig själv.
    Håller tummarna om att det kommer kännas bra för dig. Kommer gå jättebra! :)
  • Burberry

Vecka 39+3 idag och BM-besök. Allt ok, men bebis fortfarande inte sjunkit ner och fixerat sig.

Har bf på måndag, fick samma dag tid till förlossningssjukhuset för att diskutera om det skulle vara möjligt att få igångsättning. För som det nu ser ut kommer jag att gå över tiden rejält.

Och det ställer till med lite problem för mig. Före graviditeten fick jag medicinsk botox för käkledsproblem var tredje månad. Skulle ha tid till det 31.1 igen - men kan ju inte fara om ej fött då ännu. Eftersom läkaren bara kommer till länet var tredje månad så skulle följande behandling bli i april = stor risk att värken o problemen blir värre.

Så nu ska jag försöka se om de går med på att sätta igång förlossningen (eller ev snitta när bebis ej sjunkit ner) på grund av det. Men tror nu inte det lyckas, praxis är att man måste gå 10 dagar över innan de ens överväger igångsättning utan andra medicinska grunder. Och eftersom sjukhuset därtill är väldigt amningsförespråkande så gillar de inte att jag inte ämnar amma heller eller ens får ifall jag tar botox.

Så får se då hur det går. Vet att läkaren jag ska träffa är trevlig. Men också väldigt bestämd.

• Sunnza

har varit hos bm idag också, allt ser bra och jag är öppna 1,5 cm.. men bm säger nej att göra hinnsvepning :( att dom gör inte sånt :/ 

• Jan 2014

BF idag men inget barn på g här inte.

Däremot var jag hos BM som bekräftade mina misstankar om att magen minskat, SF måttet har gått ner hela 3cm sen sista besöket för 2 veckor sen.

Hon mätte om den flera gånger och bara skakade på huvudet, hon hade aldrig varit med om liknande.

Förlossning kollade så fostervattnet var ok och ctg var ok, dvs barnet mår bra. Men de kan inte förklara varför magen minskat.

Barnet ligger sen över 1 månad tillbaka väldigt långt ner så de kan inte beror på att barnet sjunkit ner heller....

Har sen tidigare en tul tid på måndag så nu kommer de hålla koll på mig rejält, dessutom så ska jag åka in för minsta lilla oro. Hade varit skönare att bara bli igångsatt, då de känns otryggt med alla frågetecken.

BF 16 januari
  • K87

Är det många som varit mycket förkylda under sina graviditeter?
    Min temp ligger på 37 just nu å känner mig helt slut :(

• 84Johanna

Jag har varit förkyld i 6 veckor nu. Hostat så jag klökts men läkaren ville inte ge något mot det. Det var tydligen inte bra för bebisens andning när den väl föds.

Smakat nåt på länge har jag heller inte gjort..skulle gissa på att jag smakar ungefär 20% av vad jag brukar. Sjukt jobbigt.

• Kramardig

Här blev det också ett mvc-besök idag som planerat. Sf-måttet var 38cm sist var det 37 så jag behövde intr vara orolig sa hon.

Bebis är fortfarande rörlig men hon tycker att den är lite längre ner än tidigare.

På måndag kommer hon ringa och boka tid till spec.mödravården om jag inte redan är förlöst och hon sa att man brukar få tid två dagar efter, alltså på onsdag! Jag hoppas verkligen att bebisen vill ut innan det, helst idag! På onsdag kommer jag vara i v.42+0 i så fall..

• LivetEnligtSandra
    S1982 skrev 2014-01-16 12:16:30 följande:
    Tack för era igångsättningsberättelser. Jag väntar vårt andra barn och pga en sjuk njure hos barnet kommer det bli en igångsättning och jag är såklart nervös över detta. Vår förra förlossning tog tid men kom igång av sig själv.

Såg att ni pratat om igångsättningar, ska försöka lägga in mina fl-berättelser om du vill läsa.
    Jag blev igångsatt med båda mina barn.. 

• S1982
    LivetEnligtSandra skrev 2014-01-16 18:07:03 följande:

Såg att ni pratat om igångsättningar, ska försöka lägga in mina fl-berättelser om du vill läsa.
    Jag blev igångsatt med båda mina barn.. 

Ja gör gärna det :)