• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig

Ursäkta mig men min hemorrojder tar kål på mig snart! Det har blivit värre nu och jag kan inte ens ligga ned utan att det gör ont. Det värsta är att jag vet att det kommer vara värre efter förlossningen men då har jag ju en bebis i famnen åtminstone..

Jag kan inte förstå varför man ska behöva må sp dåligt under graviditeten!

• Tokfrans

Hemska molvärkandes jäkla skit pain!
    stramar ner mot låren/ljumskarna att man knappt kan gå eller stå! Kan han komma snart!! grrr

• Tokfrans

han är ovanligt lugn där inne med, är de ett tecken eller? (vaknar till lite när jag buffar på han)^^

• c4trin
    Tokfrans skrev 2014-01-18 21:58:23 följande:
    han är ovanligt lugn där inne med, är de ett tecken eller? (vaknar till lite när jag buffar på han)^^
    Jag hade också någon lugn dag, hoppades att de va på gång. Sen kom han igång som vanligt o va hyperbebis igen så tyvärr va han nog bara trött. :(
    K87 skrev 2014-01-18 20:39:45 följande:
    Nån som varit med om att det hugger typ uppe under brösten?
    S1982 skrev 2014-01-18 21:20:30 följande:
    Japp har super ont i mellangärdet (kan man säga) kommer ofta under natten då jag ligger ner.

Magkatarr? De brukar ju bli sämre när man ligger ner. Höggravida har ju så hoptryckt magsäck så magsyran lätt kommer upp över magmunnen och gör ont. Har väldiga problem med de, får ha vatten bredvid sängen o får ta tuggtabletter också ibland. Fått somna sittande nån gång för de gör så pass ont. Tyvärr väldigt normalt och vanligt. Hoppas de går över direkt när allting "trillat ner" till sin vanliga plats när bebisarna e födda.
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Galenkattdam

Vår tjej kom med ett snitt i förrgår kväll, en vecka innan planerat snittdatum. Var mycket jobbigare än jag förväntat mig allting men nu när hon är här känns det underbart. Var orolig för massa saker men det är som att vi hör ihop bara och instinkterna är starka:) Så vacker bebis och wow vilken känsla att inte vara gravid mer! Hon äter bra och regelbundet och sover sen mest, har bara skrikit en gång, annars grymtar hon mest. Jag sover dock inget men jag vill inte missa en sekund av henne.

Grattis alla andra som fått och till er som fortfarande har första mötet framför er!

• Galenkattdam

Kom v 38+3 och kan ju säga att jag trodde värkarna skulle göra mer ont. Hade regelbundna, onda men inte jättefarligt alls från fem på morgonen till två på eftermiddagen och trodde nog det var rejäla förvärkar mer. Åkte in på en koll och var öppen flera cm och fick stanna.. tur var väl det att vi åkte in!

De satt mest i ryggslutet sista timmarna men var väldigt regelbundna hela dagen.

• Kramardig

Stort grattis Galenkattdam! Får man fråga varför du hade planerat snitt? Du har säkert skrivit det tidigare men jag har nästan noll koll på vem som skrivit vad här i tråden hehe

• Kramardig

Mera gnäll från mig!

Jag har så fruktansvärt ont pga hemorrojder så det är hemskt! Jag bara gråter och gråterrä medan jag halvt skriker "aj aj". Jag har kunnat sova ca 30 min sedan 22.. vet inte vad jag ska ta mig till, ingenting hjälper! Det gör lika ont oavsett hur jag ligger.

Sambon blir helt chockad och säger att NÅGOT måste dom kunna göra men ja, jag ska ringa imorgon (söndag) till jouren om det inte blir bättre. Jag måste ju få något smärtstillande så jag får sova lite..

• syskonlängtan14

Grattis till alla bebisar som kommit!!

Vad jobbigt kramardig. Ring jouren idag. Som du säger nått smärtstillande måste de ju ha...