• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 84Johanna

Så många som går över tiden. Jag är än så länge bf-10 men jag är livrädd för att bebisen ska bli stor. 

Måste man gå över 14 dagar innan dom sätter igång en eller man kan få dispens? 

• Spirello

4 dagar till BF idag. Den lilla blödningen som började igår morse återkom stötvis under dagen igår och även nu idag. Ringde förlossningen i morse och fick till svar att det nog är slemproppen men att det kanske kan vara på gång. Som jag hoppas på att det ska dra igång snart!

• mammatillE11

Jahapp! BF i morgon och jag har gett upp hoppet lite att det verkligen ska komma någon bebis.. Har haft många känningar och tecken i flera veckor, men det händer inget mer. Förvärkar har jag haft sedan v 34 och senaste 1,5 veckan har dom varit rejält jobbiga, ibland så pass att jag får stanna upp.. I tisdags och onsdags hade jag blodblandade flytningar och delar av slemproppen kommer varje dag i en veckas tid nu. Dottern föddes i v 38+6 så jag hade ju ( dumt nog) ställt in mig på något liknande denna gång. Jag vet, jag ska egentligen inte gnälla. Jag har inte ens passerat BF än.. Men ändå, jag känner mig så slut på av alla dessa förvärkar. Kommer vara helt uttröttad när det väl är dags för förlossning. :/

• Elvinsmamma

Bf+14 idag, alltså 2 veckor över tiden.. Imorgon har jag tid för igångsättning! Såå himla nervös, äntligen ska vi snart få träffa våran bebbe!! :)

• Kramardig

Elvinsmamma: Vad spännande! Och vad skönt att ha ett "slutdatum"! Med sonen fick vi tid till spec. mödravården men det var först på tredje besöket vi fick stanna för igångsättning, utan förvarning så det var tur att vi hade tagit med oss väskorna :)

• Veronica76

Jag verkar ha kommit in i världens längsta latensfas trots att jag är omföderska. Värkarna har den karaktären och skiljer sig från de förvärkar jag haft senaste månaden.

Men inget mer verkar hända så jag ställer in siktet till onsdag då det blir igångsättning på BF+15.

• Maliz

Bf + 13 idag och endast lite sammandragningar! Vi har tid för extra kontroll och ul på måndag och dem sätter i gång oss senast onsdag, bf + 17!! Känns som en evighet :( håller tummarna för oss att de små liven väljer att komma ut av sig själva. Lycka till!! :)

• HimmelHav

Vad många som går över länge! Har BM gjort en dålig bedömning tro? Här föddes barn inatt, kl 03 var hon ute! Började få onda men glesa värkar ca kl 17 och åkte in vid 00. Bara lustgas som smärtlindring och fyyyyyhh faaaaaaen vad ont det gjorde! Inte värkarna, de var onda men uthärdliga. Men krystningen. Sprack massor och hon sydde och sydde. Det blir inga fler barn här kan jag tala om. Tur att bebisen mår bra och verkar nöjd och stark

• Veronica76
    HimmelHav skrev 2014-01-18 13:13:05 följande:

Vad många som går över länge! Har BM gjort en dålig bedömning tro? Här föddes barn inatt, kl 03 var hon ute! Började få onda men glesa värkar ca kl 17 och åkte in vid 00. Bara lustgas som smärtlindring och fyyyyyhh faaaaaaen vad ont det gjorde! Inte värkarna, de var onda men uthärdliga. Men krystningen. Sprack massor och hon sydde och sydde. Det blir inga fler barn här kan jag tala om. Tur att bebisen mår bra och verkar nöjd och stark

Gratulerar ! Jobbigt att du sprack så mkt men hoppas allt läker ihop bra!

Ta väl hand om nya familjemedlemmen!